Ik wil mijn oude game PC upgraden?

Pagina: 1
Acties:

• Nanazgo
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-01-2025
Ik heb een wat oudere game pc die ik graag wil upgraden.

Ik speel voornamelijk Fighting Games zoals Tekken 7 en Street Fighter V en wil deze graag op High quality en hoog FPS kunnen draaien. Mijn plan is om Injustice 2 te spelen mocht deze uitkomen op de PC en in 2018 Dragon Ball FighterZ.

Mijn specs:

CASE: Cooler Master CM 690 II Advanced (Wit)
MOBO: ASUS M5A78L-M PLUS/USB3
CPU: AMD Phenom(tm) II X4 955 Processor
GPU: AMD Radeon HD 6800 Series
RAM: 4GB (2x corsair xms3 2GB)
HDD: SAMSUNG HD103SJ 1TB

Mijn budget is 400 euro.

Wat vinden jullie van dit?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8350 Black Edition€ 118,50€ 118,50
1Asus Republic Of Gamers Strix GeForce GTX 1050 Ti OC 4GB€ 187,-€ 187,-
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 63,-€ 63,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 368,50

[ Voor 72% gewijzigd door Nanazgo op 08-07-2017 21:30 ]

• SHiNeye
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-01 20:59
Nu nog een AMD FX processor kopen is geld weggooien. Dan kun je beter nog even doorsparen voor een nieuwe i3 of iets dergelijks.
Moederbord daarvoor hoeft ook niet al te duur te zijn.

Videokaart zou je nu al kunnen kopen, en kijken hoe het dan gaat.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:01
Wat hierboven al gezegd is plus;

- Als de voeding net zo oud is als de overige onderdelen moet die waarschijnlijk ook vervangen worden.

- Dat moederbord is volgens mij een budgetbordje en niet geschikt voor de FX-8350.

Het enige wat je van dat systeem nog enigszins kunt gebruiken is de behuizing en de harde schijf. Voor de rest is het gewoon tijd om het te vervangen.

Met dit budget kun je beter naar een tweedehands systeem gaan zoeken.

categorie: PC's

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Nanazgo
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-01-2025
Dank voor jullie reply!

@SHiNeyeStel ik neem de videokaart en wil dan toch gaan voor de i3 en moederbord, wat raad je dan aan? Dan moet ik sowieso meer RAM hebben toch?

@NitroX infinity De voeding werkt nog prima, waarom zou ik die vervangen? En vind je het advies van Davy ook een goede weg? Videokaart, daarna CPU en moederbord.

Mijn dank is groot.

Verwijderd

Je denkt dat de voeding nog goed werkt. Een kwalitatief goede voeding kan makkelijk 10 jaar mee voordat deze afwijkende voltages en hoge ripple gaat leveren. Bij een matige voeding kan dat na 5 jaar al gebeuren. Een slechte kwaliteit stroom kan onderdelen beschadigen en instabiliteit veroorzaken. Het belang van een goede voeding is dus groot.

Welk merk en type voeding heb je nu?

• SHiNeye
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-01 20:59
i3 7100 met dit moederbord moet prima gaan: pricewatch: Gigabyte GA-B250M-D2V

En dan heb je inderdaad DDR4 RAM nodig, maar dat kost net zo veel als DDR3 tegenwoordig, en die wou je toch al upgraden zag ik.

Verwijderd

Een i3 is weinig interessant. Een Pentium G4600 presteert niet merkbaar minder voor een veel lagere prijs.
Pagina: 1