Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor college, onderweg en thuis docken als "desktop"

Pagina: 1
Acties:

• Vaatdoek93
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-10 17:02
Beste GoT,

Ten eerste bedankt voor de mogelijkheid om op een nl forum wat te sparen over een laptop.

Wat ik als plan heb voor de laptop, is om het constant bij me te hebben voor college, maar als ik thuis ben om hem het liefst met te "docken" en aan te sluiten aan een monitor. Voor video-playback (4k?), tekstverwerking en browsing en zo nu en dan een simpele en wat oudere games uit de humble bundles, Civ 5 etc etc.

Budget s niet altijd te belangrijk, het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk, maa niet boven de 1000,-

De laptop moet vaak mee, dus 14", een lange batteriijduur en een licht gewicht, zo rond de 1.5kg, zijn wel belangrijk voor rmij. Daarnaast een goede bouwkwaliteit. ik heb wel eens gehad dat de bezel van mijn laptop gebroken was, en en toetsafdrukken op het scherm zaten door de constant druk van boeken in de tas.

Andere belangrijke zaken:
Daarnaast wil ik graag touchscreen. Ik heb een simpele transformerboek, en hiermee, heb ik de meerwaarde van een touchscreen op een laptop ingezien. Het scherm moet toch wel minimaal een resolutie hebben van 1600x900
.
Backlight toetsenbord, ik loop er vaak tegenaan dat ik niks meer kan zien op mijn toetsenbord. Maar nu ik erover nadenk, als ik hem wil docken kan ik ook investeren in een los, verlicht toetsenbord.

Storage: met een docking solution niet zo heel belangrijk, ik heb al een 1tb external drive.

Recente generatie i5, minstens 8gb ram, en als het even kan, een dedicated GPU voor de overige specs. Alhoewel ik heb gelezen dat een intel 4400 toch aardig wat games aan kan.

persoonlijk had ik deze refurbished op het oog, voornamelijke vanwege de entreprise hardware, hij heeft alles wat ik wil, en de juiste prijs. Garantie is niet zo zeer een issue, aangezien dat gedekt wordt door mijn all-risk woonverzekering.

https://www.4launch.nl/pr...-240GB,-Approved-Standard

Graag hoor ik van jullie andere mogelijkheden, zowel nieuws als refurbished! _/-\o_

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-11 12:14
Denk dat een refurbished/tweedehands zakelijke laptop zoals je hebt uitgezocht inderdaad een verstandigere keus is dan een nieuwe van Lenovo oid. Die refurbished voldoet eigenlijk aan al je wensen toch, behalve een verlicht toetsenbord? Je houdt nog 450€ van je budget over ook, dus lijkt me geen verkeerde keuze. Al zet ik wel mijn vraagtekens bij wat minimumeisen van je (je hebt het bijv. over 4K video playback, maar neemt al genoegen met 1600x900 pixels?).
En een touchscreen, hoe belangrijk is dat nou? Heb het zelf ook op mijn laptop en zeker ivm. vette vingers gebruik je dat vaak veel minder dan je vooraf zou denken. Natuurlijk is het altijd mooi meegenomen, maar ik zou dan eerder voor een full hd scherm gaan, is veel toekomstbestendiger.

• Vaatdoek93
dat 4k- videoplayback is meer gericht op de de toekomst, omdat de laptop te docken en als desktop te gebruiken, met een externe monitor, toetsenbord, muis en storage. Als ik echt mag overdrijven, zo een scherm Dan kan ik de laptop ook als media box gebruiken voor het oudverwetste tv kijken via de ziggo gegevens va mijn ouders :+

Het is meer zo dat ik voorheen altijd een vaste desktop had om te gamen, maar daar kwam ik tegenwoordig nauwelijks aan toe. En als ik al iets speelde, is iets uit de humble bundle of Civ 5. En daarnaast ben ik veel op reis / of woon ik in het buitenland. Dus mijn (verouderde) desktop heb ik verkocht, met het idee een wat betere laptop te kopen. Die gewoon sneller en beter is dan mijn huidige laptop in de dingen waar ik het wél voor gebruik, en die ook als "desktop" kan gebruiken / docken.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is wat ik voor ogen heb voor mijn laptop. Licht en stevig om iedere dag bij te hebben, maar krachtig genoeg om desktop taken over te nemen als ik thuis ben

[ Voor 81% gewijzigd door Vaatdoek93 op 08-07-2017 16:02 ]

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-11 12:14
Aangezien je nog ruim onder je budget zit en je van plan bent om er simulatiegames op te spelen en later hem te laten fungeren als mediabox lijkt het me dan slim om de 450€ budget die je over hebt proberen te besteden aan een i7 of in ieder geval nieuwere versie i5.

• Vaatdoek93
Mijn grootste twijfel lag ook bij de prestaties van de CPU. De refurbished die ik had gelinkt heeft weliswaar een haswell i7, maar de base clock is lijkt vrij laag @ 2.1 maar het boost wel tot 3.3..

Nog over intel HD graphics, ik merk dat ik bevooroordeeld ben tegenover deze graphics solution en automatisch aanneem dat je er niks mee kan, maar waarom weet ik eigenlijk niet. Is daar echt niet mee te gamen, of zijn de high-end intel hd's wel zeker voldoende voor een (simpele) game ervaring?

De BBG van mei hielp me ook niet verder, de asus laptop in de thin&light is bijna nergens te verkrijgen

ik had nog wat verder gekeken en kwam deze ook tegen:
https://www.laptopshop.nl...-pavilion-14-al125nd.html

https://www.laptopshop.nl...10s-14isk-80tk002ymh.html

Ze missen beiden een touchscreen, de lenovo heeft een verlicht toetsenbord, en beiden hebben ze een dedicated GPU-chip. Alhoewel ik twijfel over de Lenovo, want in de beschrijving staat shared... De lenovo heeft een skylake i7, maar de HP een kaby lake i5.. Daarnaast is het prijsverschil van 120,- best flink voor deze gewaagde laptops. Verder zijn ze beiden even groot / zwaar (of licht).

Dit zo een touchscreen alternatief zijn: https://www.laptopshop.nl...spin-5-sp513-51-552g.html

Als ik mijn "persoonlijke" voordelen meereken, is het prijsverschil tussen deze HP en de refurbished, 150,- Daarvoor krijg je wel een IPS scherm, dedicated graphics, betere batterij en recente CPU, maar je levert wel touchscreen, verlicht toetsenbord en bouwkwaliteit in.

[ Voor 6% gewijzigd door Vaatdoek93 op 09-07-2017 17:16 ]

• Vaatdoek93
Een kleine update, ik heb nog zitten te denken over een laptop.

mijn voornaamste reden voor een laptop, is dat ik deze kan meenemen. Maar of ik ook echt de volle 100% van zo een laptop nodig zal hebben onderweg. Ik denk het niet. Daarnaast was ook vooral mijn idee, dat een laptop makkelijker is om mee te nemen als ik weer voor langere tijd naar het buitenland ga. Dat betekent wel dat ik een minimale pc-ervaring zal hebben voordat ik ga en nadat ik weer terug kom, en ik weet niet of ik dat er voor voer heb.

Aangezien ik al in het bezit ben van wat componenten en alle peripherals, denk dat iets zoals een NUC (die ook nog mee zou kunnen nemen) of de budgetgamesysteem uit de BBG een veel betere optie kunnen zijn voor mij (of zelf een tweedehands gamepc bij elkaar frankensteinen).

Daarnaast heb ik al een wat oudere laptop ( pricewatch: Asus X550VC-XO048H die ik dan eventueel mee kan nemen voor een langer verblijf in het buitenland, en ik heb een pricewatch: Asus Transformer Book T100TA-DK002H Zwart die ideaal is voor college's en on the go.Superlicht en lange baterijduur.

Dus kortom, ik denk dat gezien de situatie, wat ik wil en wat ik al heb, een desktop toch beter zal passen!

[ Voor 3% gewijzigd door Vaatdoek93 op 23-07-2017 15:55 ]

Pagina: 1