Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:03
Hoi!

Ik heb al een tijdje een USB DVB-T stick in de la liggen.

Gebruikte hem vroeger en werkte toen prima met Presto! software.

Nu zit mijn moeder voor de komende weken zonder TV dus wilde ik haar blij maken met in elk geval Ned 1,2 en 3 ;-)

Het probleem is echter wel dat de meegeleverde CD een kras heeft en dus niet de software goed wil installeren, de drivers wel, die werken ook alleen heb ik inmiddels als 2 verschillende afspeelsoftware geprobeerd en krijg met geen mogelijkheid kanalen gevonden.

Het gaat om een Realtek 2832U+R820T module die verder vrij merkloos is (kwam van Ebay ooit).

DreamDVB heb ik al geprobeerd en ook SmartDVB.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Heb hem op een lenovo T410 met W10 draaien X64

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Zoek eens op Google naar 2832U+R820T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supergert
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Heb hier ook zo'n naamloze R820T stick liggen, met zo'n klein CDtje (met "BlazeVide HDTV player")
Ik kan je evt. die bestanden doorsturen (DM maar)

[ Voor 11% gewijzigd door supergert op 08-07-2017 19:45 ]

ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:28

Quad

Doof

1nsane schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 14:07:
Hoi!

Ik heb al een tijdje een USB DVB-T stick in de la liggen.

Gebruikte hem vroeger en werkte toen prima met Presto! software.

Nu zit mijn moeder voor de komende weken zonder TV dus wilde ik haar blij maken met in elk geval Ned 1,2 en 3 ;-)

Het probleem is echter wel dat de meegeleverde CD een kras heeft en dus niet de software goed wil installeren, de drivers wel, die werken ook alleen heb ik inmiddels als 2 verschillende afspeelsoftware geprobeerd en krijg met geen mogelijkheid kanalen gevonden.

Het gaat om een Realtek 2832U+R820T module die verder vrij merkloos is (kwam van Ebay ooit).

DreamDVB heb ik al geprobeerd en ook SmartDVB.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Heb hem op een lenovo T410 met W10 draaien X64
Niet om het een of ander, maar NPO.nl ook al geprobeerd?
Daarnaast, als ze wel een TV heeft + een Android telefoon, is dan een Chromecast een optie?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
pa3eia schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 18:48:
Zoek eens op Google naar 2832U+R820T.
Heb ik gedaan, ik ga niet posten zonder eerst zelf te googlen, ik heb inmiddels ook al geprobeerd om de drivers te verwijderen en andere drivers te installeren omdat ik ergens las dat het mogelijk iets met W10 te maken heeft maar het bood geen soelaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Quad schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 19:49:
[...]

Niet om het een of ander, maar NPO.nl ook al geprobeerd?
Daarnaast, als ze wel een TV heeft + een Android telefoon, is dan een Chromecast een optie?
Ze heeft ook geen internet nog, dat is het probleem, vechtscheiding, snel verhuizen, dat soort dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
supergert schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 19:45:
Heb hier ook zo'n naamloze R820T stick liggen, met zo'n klein CDtje (met "BlazeVide HDTV player")
Ik kan je evt. die bestanden doorsturen (DM maar)
Zou kunnen werken misschien, kan je die misschien in een dropbox/owncloud/nextcloud linkje zetten oid :-) is het proberen waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supergert
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
1nsane schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 20:09:
Zou kunnen werken misschien, kan je die misschien in een dropbox/owncloud/nextcloud linkje zetten oid :-) is het proberen waard
DM gestuurd 8)

ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
progdvb gebruikte ik in het verleden.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 07:35
Kanalen vinden kan alleen maar als je signaal hebt ik lees wel over het stickje maar niets over de antenne of de antenne verschuiven of het op een andere plaats proberen.
In een goed geisoleerde woning zal het met zo'n flut antenne niet mee vallen om signaal te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
aart44 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 08:08:
Kanalen vinden kan alleen maar als je signaal hebt ik lees wel over het stickje maar niets over de antenne of de antenne verschuiven of het op een andere plaats proberen.
In een goed geisoleerde woning zal het met zo'n flut antenne niet mee vallen om signaal te vinden.
Ik gebruik hem idd met zo'n sprietje wat er bij zit, wel exact op de zelfde manier en plek als waar hij eerst perfect werkte en de zendmast staan nog op de zelfde plek ook.

Overigens heb ik hem inmiddels aan de praat! Bleek dat ik tot 3x toe de drivers moest verwijderen en de-installeren zodat hij geen enkele rollback driver meer had en toen een driver gepakt die ik had opgesnord via internet die zou moeten werken :-) Ik had al een keer de driver volledig verwijderd en ge-deinstalleerd maar blijkbaar stond daar achter nog een driver die het ook niet deed, dus net zo lang door gegaan tot hij de juiste driver overhield.

Kan dus een slotje op.

Pagina: 1