Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
Ik zoek een?
Uitbreiding van het werkgeheugen van de laptop die ik dagelijks gebruik, de Dell E7470, van 1x8GB naar 2x8GB.

Wat is je budget?
Via Dell wordt een upgrade van 130€ aangeraden, ik vraag me af of dit niet goedkoper kan.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet een bepaalde merkvoorkeur, anders dan dat het wel net zo betrouwbaar moet zijn als het gegarandeerde product van Dell.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Extra info: ik gebruik mijn laptop dagelijks voor studie en andere zaken, met grote word bestanden en de meerdere Google Drive-documenten wordt 8GB steeds minder werkzaam. Ook heb ik vaak meerdere bureaubladen tegelijk open, waarom ik dus van 8GB naar 16GB ram wil.

Nu heb ik me even ingelezen, en het wordt afgeraden om RAM van meerdere producten te combineren. In mijn laptop gaat DDR4 SODIMM, nu 2133MHz. Mijn vraag is, ik kan via de website van Dell een upgrade van 8GB voor 130€ kopen, als ik mijn serienummer invul daar. Kan ik niet beter zelf een setje van 2x8GB kopen (zoals deze: V&A aangeboden: Hynix 16GB (2x 8) DDR4 2400Mhz laptopgeheugen (nieuw!), die heeft dan wel een iets hogere frequentie, ik weet niet of dat erg is) en mijn huidige geheugen doorverkopen? In principe moet elk geheugen wat fysiek in de slot past toch werken?

[ Voor 9% gewijzigd door nino_070 op 08-07-2017 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 09:43
Beide geheugenmodules hoeven echt niet exact 100% hetzelfde te zijn hoor. Je zou bijvoorbeeld deze Kingston module er bij kunnen plaatsen: pricewatch: Kingston KCP421SS8/8

http://www.kingston.com/u...line=Latitude&model=94171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
Nielson schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 14:10:
Beide geheugenmodules hoeven echt niet exact 100% hetzelfde te zijn hoor. Je zou bijvoorbeeld deze Kingston module er bij kunnen plaatsen: pricewatch: Kingston KCP421SS8/8

http://www.kingston.com/u...line=Latitude&model=94171
Daar zat ik ook al aan te denken, of aan deze versie:
V&A aangeboden: Kingston ValueRAM KVR21S15D8/8

Maar door een mening als deze dacht ik 'dit wil ik niet riskeren':