Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

pc Speakers icm hoofdtelefoon/ auzentech geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:35

el-jorge

turn around and feel the vibe

Topicstarter
Ik ben mij aan het oriënteren op nieuw pc speakers. Ik heb al een soort van shortlist gemaakt.

Kef X300a
Ruark Audio MR1 MK2
Edifier S1000DB

Ik heb al wat reviews van alle drie gelezen en ben er nog niet echt uit wat ik precies wil. Ook gezien de grootte. Maar vooral ook de manier van aansluiten.

Nu heb ik een Auzentech Prelude X-Fi, deze zit aangesloten op een Asus Z97-Pro gamer waar een supreme FX geluidskaart op zit (uitgeschakeld). Ik ben eigenlijk wel erg tevreden over de Auzentech, waar nu mijn speakers op aangesloten zitten, en waarmee ik via de front van mijn kast de hoofdtelefoon kan gebruiken.

Wat mij opviel van de gekozen speakers, je sluit ze volgens mij allemaal aan via USB. Dan gebruik je volgens mij dus je geluidskaart niet meer. Op zich maakt mij dat niet uit, als dan je geluidskwaliteit omhoog gaat.
Maar hoe gebruik ik dan mijn hoofdtelefoon?

Nu heb je volgens mij op alle drie wel de optie om de speakers via de 3.5mm jack op je geluidskaart aan te sluiten, maar ik vraag mij dan af wat een betere aansluiting gaat zijn, USB of 3.5mm jack?

Dus.
Als de speakers via USB, hoe dan de hoofdtelefoon te gebruiken?
Verschil in kwaliteit tussen de USB en 3.5mm aansluiting (icm de Auzentech)

Spielerei...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

USB speakers hebben hun eigen chip. Je geluidskaart doen daar niets meer aan.
Je koptelefoon kun je gewoon aansluiten op de 3.5mm jack van je geluidskaart.