Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-10 18:33
Ik loop al een tijdje met de gedachte te spelen om een uhd player te kopen.
Ik heb een 60ks7000 en omdat ik graag film kijk leek het mij weer heel leuk om een UHD collectie te gaan opbouwen, voornamelijk voor de veel betere audio/video kwaliteit.
Dus ben ik naar een tv boer gegaan hier in de buurt om wat info te krijgen ofnog mooier een demo van een uhd stukje film te kunnen aanschouwen.
De beste man had toevallig de ubd k8500 net binnen (aanbieding 199€), maar was dus niet aangesloten en was het ook niet van plan.
Eenmaal aan de praat bleek al snel dat hij het nieuwe format niet meer zag zitten, hij begon al snel over het uiteindelijk verdwijnen van de fysieke schijf omdat de ontwikkelingen zo snel gaan dat streamingdiensten straks het zelfde kunnen bieden dan een schijfje, kwalitatief gezien.
Door dit gesprek ben ik dus met nog meer twijfel uit de winkel gestapt, ik wil het wel geloven maar het lijkt mij vreemd dat binnen afzienbare tijd de kwaliteit van een fysieke uhd je huis binnen komt via de kabel!

Mijn vraag is, koop ik nu een achterhaald product die binnen afzienbare tijd verdwijnt of ingehaald is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:43

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mijn gedachtegang:

Er zal steeds meer gestreamd gaan worden. Op steeds meer plekken ligt glasvezel en de internetsnelheid zal alleen maar verder omhoog gaan. Dat neemt niet weg dat het huidige aanbod UHD-films op schijfje én online nog steeds vrij klein is, maar dat zal vanzelfsprekend nog verder groeien. Kijk als voorbeeld maar naar hoeveel cd's je nog hebt gekocht / afgespeeld of zelfs hebt gedownload sinds Spotify er is. Aan de andere kant, vinden veel mensen het leuk om muziek en films fysiek te bezitten. Dat verklaard ook wel waarom een media-afspeelprogramma zoals Kodi een mooi gepresenteerde bibliotheekmodus heeft. Dat is aantrekkelijker dan een lijstje met bestandsnamen.

Ik herken je twijfel. Als jezelf nog een grote collectie cd's, cd-r's, dvd's en blu-rays hebt en hier geregeld iets van afspeelt, dan zou ik zeggen dat het nut heeft om een uhd blu-rayspeler te kopen vanwege de upscaling en de mogelijkheid om nieuwe uhd-blu-rays af te spelen. Grijp je nooit meer een schijfje uit de kast, dan is de kans klein(er) dat je dat met UHD blu-rays ineens wel gaat doen. In dat geval is het zonde.

Stel nu dat de komende tijd er wel veel uhd blu-rays uitkomen, maar Netflix en co. en de traditionele zenders niet even hard aan hun 4k-streaming/uitzendingen werken, dan kan je de overweging maken om hem wel te kopen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Die TV Boer heeft deels gelijk, streaming is een steeds groter wordend platvorm, maar ondanks dat de gemiddelde glasvezel veel bandbreedte heeft is de kwaliteit van streaming nog ver onder de maat tov van BleuRay of UHD.
voor de media bedrijven is digitale media een nieuw verdien model, en zullen ze in de loop van de tijd ons die kant op willen pushen,
dat heeft deels te maken dat ze meer controle hebben over hun media die jij gekocht hebt, en als je geen backup hebt van die " betaalde" media, dan kan deze ineens verdwijnen,
dit zal je niet gebeuren met een fysieke schijf :)

Op een 60" tv ga je het verschil van streamed content en een UHD schijfje echt wel zien ( ja.., ja, ik weet dat de afstand tot je TV er mee te maken heeft )

Koop gewoon een X-box one S, dat is de goedkope en goede UHD speler, met ingebouwde gameconsole :)
heb ik ook gedaan (want PS4 is stom genoeg niet naar UHD overgestapt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Als je al een redelijke pc hebt met een recente grafische. Kaart met hdmi 2.0 Kopp je gewoon een blueray drive en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Tja...ik zou als je al wat BD's hebt toch voor een UBD/UHD player gaan.
Game je ook, is de X Box One S een aanrader, geniet zelf van deze player, ondersteunt zelfs als 1e niet LG 2017 product Dolby Atmos bij Netflix. Ook scaled hij je bestaande BD's nog eens up zodat ze nog beter-scherper op je 4K tv te kijken zijn, hoewel je tv ook het signaal verbeterd.

Anders is een Panasonic DMP-UB404 een aanrader of je aangehaalde Samsung.

Grootste voordeel van het kijken van een goede UBD is dat deze met een stukken hogere beeldkwaliteit te kijken is dan bijvoorbeeld 4K via streamen. Dit omdat het met een vaak 3 tot 4 x hogere 35 tot 65 Mbs draait ten opzichte van streamen, 15 Mbs.