Dit onderstaande is al gelukt maar laat het staan ter info, zie mijn onderste post voor een update wat ik nu mee bezig ben !
Beste Tweakers,
Ik zIt met het volgende probleem
Ik heb twee Rras servers beide in een apart subnet in ESXI ingesteld. Deze wil ik beide met elkaar laten praten doormiddel van pfsense. De R in het midden van de afbeelding is pfSense de Router.

Ik kan pingen vanaf 10.0.0.100 naar 172.22.22.1 dat lukt maar naar 172.22.22.100 dat lukt niet en andersom ook niet. Maar van 172.22.22.100 naar 10.0.0.1 lukt wel maar naar 10.0.0.100 lukt dus ook niet.
Beide Rras servers windows 2012 R2 kunnen beide wel op het internet via 192.168.2.12.
Hierbij mijn ESXI configuratie met vswitches :

Ik heb de firewall rules in pfSense op any gezet maar dit maakt geen verschil.
Ik heb deze handleiding gevolg : https://doc.pfsense.org/i..._on_VMware_vSphere_/_ESXi
Maar in mijn machine zit maar een netwerkkaart en ik wou graag al het verkeer graag in ESXI houden.
Verschillende bronnen bekeken op internet en youtube maar heb alles volgens de regels gedaan maar ik kom er niet uit.
Heb ik nog een physical nic nodig of moet het zo ook kunnen ?
Misschien dat er nog een wakkere tweaker is die het licht nog ziet
Beste Tweakers,
Ik zIt met het volgende probleem
Ik heb twee Rras servers beide in een apart subnet in ESXI ingesteld. Deze wil ik beide met elkaar laten praten doormiddel van pfsense. De R in het midden van de afbeelding is pfSense de Router.

Ik kan pingen vanaf 10.0.0.100 naar 172.22.22.1 dat lukt maar naar 172.22.22.100 dat lukt niet en andersom ook niet. Maar van 172.22.22.100 naar 10.0.0.1 lukt wel maar naar 10.0.0.100 lukt dus ook niet.
Beide Rras servers windows 2012 R2 kunnen beide wel op het internet via 192.168.2.12.
Hierbij mijn ESXI configuratie met vswitches :

Ik heb de firewall rules in pfSense op any gezet maar dit maakt geen verschil.
Ik heb deze handleiding gevolg : https://doc.pfsense.org/i..._on_VMware_vSphere_/_ESXi
Maar in mijn machine zit maar een netwerkkaart en ik wou graag al het verkeer graag in ESXI houden.
Verschillende bronnen bekeken op internet en youtube maar heb alles volgens de regels gedaan maar ik kom er niet uit.
Heb ik nog een physical nic nodig of moet het zo ook kunnen ?
Misschien dat er nog een wakkere tweaker is die het licht nog ziet
[ Voor 4% gewijzigd door lamko op 17-07-2017 16:36 ]
And this !! Is to go even further beyond!!!