Intern trackpad en toetsenbord vallen soms uit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederikp
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-11-2021
Dag iedereen,

Mijn toetsenbord en muis vallen soms uit op willekeurige momenten. Ik kan dan niets meer typen of mijn cursor bewegen. Als ik mijn macbook voor 10 seconden sluit en weer opendoe werkt alles weer. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Alvast bedankt

F

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:59

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat heb je zelf al gezocht en geprobeerd? Waar kwam je niet uit?

Lijkt me niet dat Google hier niets over weet ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 13:08

MazeWing

The plot thickens...

Lijkt me dat er iets mis is met de interne USB hub (waar beide op aangesloten zijn) en daardoor de stroom verliest. Wanneer je je macbook sluit (= geen stroom) en weer open doet (= wel stroom) wordt ie als het ware gereset en doet ie het weer even.

Enige optie is volgens mij richting een Apple store voor reparatie. Je moet echter snel denken aan het vervangen van het logic board aangezien dit soort zaken zelden tot nooit te repareren zijn.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

MazeWing schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 09:44:
Lijkt me dat er iets mis is met de interne USB hub (waar beide op aangesloten zijn) en daardoor de stroom verliest. Wanneer je je macbook sluit (= geen stroom) en weer open doet (= wel stroom) wordt ie als het ware gereset en doet ie het weer even.

Enige optie is volgens mij richting een Apple store voor reparatie. Je moet echter snel denken aan het vervangen van het logic board aangezien dit soort zaken zelden tot nooit te repareren zijn.
Onzin
1) Deze zaken zijn vaak tot altijd te repareren.
2) Verder is het toetsenbord via de trackpad aangesloten bij veel MacBooks en kan het dus goed zijn dat daar ergens het probleem optreedt en niet in het logic board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
rvanpruissen schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 12:06:
[...]

Onzin
1) Deze zaken zijn vaak tot altijd te repareren.
2) Verder is het toetsenbord via de trackpad aangesloten bij veel MacBooks en kan het dus goed zijn dat daar ergens het probleem optreedt en niet in het logic board.
Sja, beetje gokwerk dit. Het kan in het logic board zitten maar het kan ook in de topcase zitten. Hoe dan ook, als een herinstallatie van macOS niet helpt en de standaard resets dan zou ik toch teruggaan naar Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederikp
Bedankt voor de reacties.

Heb zelf al opzoekingswerk gedaan maar kom enkel uit op gevallen waarbij het toetsenbord en het trackpad permanent zijn uitgevallen. In mijn geval werken beide dus nog steeds als ik mijn laptop even dicht en weer opendoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederikp
Ik zie net dat mijn batterij aan onderhoud toe is. Zou dit ermee te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

frederikp schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:08:
Ik zie net dat mijn batterij aan onderhoud toe is. Zou dit ermee te maken kunnen hebben?
Alles kan, maar kleine kans. Wat voor een MacBook hebben we het over eigenlijk?
1) Je batterij kan invloed hebben als hij aan het uitzetten is (dan duwt hij tegen het trackpad).
2) Kun je je na het uitvallen je keyboard nog zien bij 'About this mac > system report > USB' nadat hij is uitgevallen? (je kunt met een externe muis even checken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 13:08

MazeWing

The plot thickens...

Een batterij die uitzet gaat niet opeens weer krimpen wanneer de laptop in slaapstand gaat. Als het probleem inderdaad veroorzaakt zou worden vanwege een uitzettende batterij dan zou dit continue moeten zijn. Ik verwacht dan ook dat het gewoon te maken heeft met de interne USB hub.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:41

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Als je de batterij laat vervangen bij Apple wordt ook de topcase vervangen. Dan is ook gelijk je probleem verholpen denk ik.
Meestal goedkoper dan reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyUden
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19-08-2022
Wat heb je aan t probleem gedaan? Heb nu precies dezelfde klachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@DannyUden Wanneer je iemand wilt aanspreken zodat die daar een melding van maakt, moet je die persoon even taggen door
code:
1
@frederikp
in te tikken. De betreffende persoon krijgt dan een melding boven in de menubalk. In dit geval kan het best zijn dat TS niet reageert, zijn laatste reactie was 11-2021.

Over het probleem: controleer eerst eens met een externe USB-muis en -toetsenbord. Kijken wat de Mac dan doet. Wanneer die het dan normaal blijft doen is de kans best heel groot dat het kabeltje tussen toetsenbord/trackpad en logicboard niet meer lekker is, dat gebeurt vaker. Dit hangt overigens wel van je Mac af: welke is het exact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:01
frederikp schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 12:54:
Bedankt voor de reacties.

Heb zelf al opzoekingswerk gedaan maar kom enkel uit op gevallen waarbij het toetsenbord en het trackpad permanent zijn uitgevallen. In mijn geval werken beide dus nog steeds als ik mijn laptop even dicht en weer opendoe.
Ikzelf heb nu dat mijn MBP 2016 15" waar een nieuwe topcase in is gegaan door apple. Dat mijn toetsenboard en trackpad niet werken. Wat heb je evt gedaan om jou probleem op te lossen?
Pagina: 1