Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[vba Excel]Tekstbestand openen zonder automatisch aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-11 22:28
Ik heb met VBA een tekstbestand geopend, maar een regel die begint met - wordt bij het openen aangepast naar =-

Hoe kan ik dit voorkomen? Hij opent het bestand, haalt er wat info uit op en slaat weer terug op als .txt bestand.

Visual Basic:
1
2
' Open workbook as txt no delimiters
    Workbooks.OpenText FileName:=strPathAssortiment, Origin:=xlMSDOS, DataType:=xlDelimited

Opslaan:
Visual Basic:
1
2
3
Folder = "C:\Administratie\"
FileName = Folder & maand & "_" & name & "_Totalen.txt"
ActiveWorkbook.SaveAs FileName, FileFormat:=21

Helaas moet ie terug als txt bestand en is de inhoud de enige manier om te bekijken hoe de naamgeving wordt.

Ik ben wel wat tegengekomen om alle regels in 1 regel te gooien (http://www.excel-easy.com...-data-from-text-file.html), maar terugsplitsen geeft weer hetzelfde probleem.

Alle reacties

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Niet opslaan maar de oorspronkelijke file hernoemen?

Anders gezegd: wat probeer je uit te spoken met dat bestand?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-11 22:28
In het bestand staat ergens een periode en een code. Die haal ik uit het bestand en op basis daarvan hernoem ik het bestand.

Ik heb het nu iets anders gedaan en dat begint er op te lijken:
Met Open file For Input #1 en Do Until EOF alles in 1 rij gezet met ; als delimiter. Daar vervolgens de ;- gesubstitueerd voor ;*. Daarna test to columns en transpose.

Dit werkt, maar sommige regels staan nu tussen "".

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Waarom niet iets als:
code:
1
2
3
4
Open varFileName
varNewFileName=getCodePeriode()
Close varFileName save:=DoNotSave
Name varFileName As varNewFileName

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland