Toon posts:

Microsoft Edge Cookies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond allemaal,

Als ik in Microsoft Edge op de drie ''puntjes'' rechtsboven klik en dan ''Instellingen'' -> ''Browsegegevens wissen'', dan geeft Edge aan dat ik ''Cookies en opgeslagen websitegegevens'' niet kan wissen en het later opnieuw moet proberen.

Nou heb ik al op internet rondgekeken en de instellingen van de software gecontroleerd maar ik kom er verder niet uit. Weet iemand waar dit aan kan liggen of heeft iemand dit misschien zelf al meegemaakt (en opgelost gekregen) ?

Fijn weekend in ieder geval.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:13

nelizmastr

Goed wies kapot

Probeer het eens op te ruimen met ccleaner

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou inderdaad kunnen. Maar in mijn optiek zou Edge toch gewoon moeten werken (en alles kunnen verwijderen) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Welke build van W10 draai je nu? v1607 of al v1703?

En welke instelling heb je Edge staan voor het gebruik/opslaan van Cookies?

… > Instellingen > knop [Geavanceerde instellingen weergeven] > Cookies:
Geen cookies blokkeren
Alleen cookies van derden blokkeren
Alle cookies blokkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
''Alleen cookies van derden blokkeren'' staat Edge nu op ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
Hmmm, dat is prima. Nu ga ik het hier niet uitproberen (dan ben ik al m'n sessies kwijt).

En welke versie Windows 10 draai je nu? (WinKey + I > Systeem > Info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Windows 10 Pro, Versie 10.0.10586 Build 10586.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggy_NL
Dat is dus v1511, november 2015.

Nu weet ik niet of het een eigen systeem is, waarop je een update mag uitvoeren, of een systeem van het bedrijf. Wanneer je zelf rechten hebt om een update uit te voeren, kan ik je aanraden om handmatig de update naar v1703 uit te voeren.

Dat kan op deze pagina. Klik daar op de knop "Update nu" en je zal een programmatje downloaden waarmee je jouw Windows 10 kan bijwerken naar de laatste versie.

Dit zou normaliter al door moeten komen, maar er is blijkbaar een reden dat hij niet is bijgewerkt.

Bottom line: in de nieuwe versie van Windows zit ook een nieuwe versie van Edge. Wanneer je weer bij bent, zien we verder wat er dan gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal met jouw advies vanmiddag aan de slag. Ik laat zo snel mogelijk weer een update achter. Bedankt in ieder geval.
Shaggy_NL schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:02:
Dat is dus v1511, november 2015.

Nu weet ik niet of het een eigen systeem is, waarop je een update mag uitvoeren, of een systeem van het bedrijf. Wanneer je zelf rechten hebt om een update uit te voeren, kan ik je aanraden om handmatig de update naar v1703 uit te voeren.

Dat kan op deze pagina. Klik daar op de knop "Update nu" en je zal een programmatje downloaden waarmee je jouw Windows 10 kan bijwerken naar de laatste versie.

Dit zou normaliter al door moeten komen, maar er is blijkbaar een reden dat hij niet is bijgewerkt.

Bottom line: in de nieuwe versie van Windows zit ook een nieuwe versie van Edge. Wanneer je weer bij bent, zien we verder wat er dan gebeurd.
ik heb Windows geupdate, Versie 10.0.15063 Build 15063 geeft ie nu aan. Kan alles weer verwijderen in Edge. Bedankt voor jouw hulp. Alles is nu goed neem ik aan (en hoop ik)?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
Ja, helemaal goed.

En sinds gisteravond is ook build 15063.483 uit. De maandelijkse update waarvan dus deze .483 van juli is.

En Edge zou nu ook in v1703 (build 15063) sneller dan tevoren moeten zijn, dus veel plezier!

[ Voor 21% gewijzigd door Shaggy_NL op 12-07-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. En via de link die jij hebt gestuurd kan je dus altijd je Windows updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
Nou, alleen als je problemen hebt met de ingebouwde updater... of je verwacht een update welke je snel wil hebben (forceren).

Normaliter ga je naar:
Instellingen (tandwieltje) > Bijwerken en beveiliging > Windows Update

Maar... waar ik ook nog aan zat te denken. Nu weet ik niet wat voor systeem jij hebt. Misschien iets uit de fabriek. Want de reden dat hij niet zelf verder is gaan updaten kan wel eens komen door bepaalde geïnstalleerde software die het mechanisme dwars zit (op welke manier dan ook, daar is vaak lastig achter te komen). Je zou kunnen kijken of je meegeleverde Anti-virus software kan de-installeren. Wanneer dit programma er af is en het was de laatste 3rd party Anti-malware applicatie op je systeem, zal Windows Defender het overnemen. Dit is de ingebouwde Anti-malware/virus software van Microsoft zelf. Probeer het hier eens mee en kijk of de update procedure goed verloopt voor een paar maanden. Als je je niet goed voelt bij Defender, kan je daarna altijd nog weer een pakket naar eigen keuze installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al Windows Firewall en Windows Defender Antivirus. Heb de laptop gekocht van een tweaker met een clean install van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
Oké. Nu maar hopen dat hij zelf het update proces weer goed op pakt, na de grote update welke je afgelopen dinsdag geïnstalleerd hebt.
Pagina: 1