Toon posts:

Wat zou ik het beste kunnen kopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik weet niet of ik het hoor te vragen mijn excuses als ik verkeerd zit.

Ik ben benieuwd waar ik mijn volge upgrade het beste kan doen en of ik op dit moment een bottleneck heb.

Mijn specs:

Intel (R) core (TM) i7-4790 @ 3.60ghz
24 gb ram geheugen
monitor: G master red eagle 1440p @144hz
moederbord: Z87-G45 gaming
Videokaart: 1080TI fe edition
Pau: Corsair RM550x

Ik hoor het graag.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:25
Met mijnenveger heb je in ieder geval geen bottleneck.

Waar gebruik je het systeem voor. Zelf zou ik er een SSD inzetten. Dat geeft het meeste winst.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja sorry heb al 3 SSD bedankt voor je reactie goed te horen dat er geen bottleneck is

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:58
Bottleneck zit in de kloksnelheid van je CPU.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Kosten technisch is het waarschijnlijk het slimst om je CPU te vervangen voor een K versie(in het geval je nu een non-K hebt). Je kan dan je CPU overklokken, iemand anders moet ons even helpen of je moederbord dat ondersteund, maar ik denk zo 1.2.3. van wel.

Anders zal je zowel je moederbord, CPU en memory moeten vervangen voor een nieuwere generatie.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente | Proton $20 referral

Verwijderd

Verreweg de goedkoopste optie is je workflow van een afstandje heel kritisch te bekijken.

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-02 22:38
Is een Z87-plankje, dus overclocken moet kunnen.

Vraag blijft wel waar het volgens TS eventueel aan scheelt, want in principe moet een non-K 4790 echt geen al te drastische bottleneck zijn (even er van uitgaande dat TS, zeker gezien de gebruikte monitor, niet veel anders dan gaming doet waar hij/zij een zware PC voor nodig heeft).

@Verwijderd, vergeet vooral niet dat er altijd wel één onderdeel het traagst in je PC is. Dat er altijd wel iets net even sneller kan. Maar tenzij je hele rare dingen met je PC probeert te doen zou ik eerlijk gezegd de investering in de overstap naar een 4790K niet maken - veel zal het IMO niet schelen (then again, je gebruikt ook een 1080Ti, da's ook niet strikt noodzakelijk op 1440P... :+ )

Verwijderd

Topicstarter
Mijn i7 is wel een k versie of er staat een k achter i7 4790k dus dan ga ik er vanuit. Overclocken begin ik liever niet aan aangezien ik daar helemaal geen verstand van heb. En voor me pc doe ik voornamelijk gamen idd

Verwijderd

Topicstarter
@iceheart Ja dat klopt idd ik was gewoon nieuwsschierig of er geen onderdelen zijn die elkaar vertragen maar als alles gewoon 90% kan draaien dan ben ik al wel te vreden en vroeg me af waar ik het beste in kan investeren voor de volgende upgrade

En waar staat TS voor geen idee

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2017 00:04 ]

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-02 10:54

Orac

Ik mis je papa.

Je configuratie is prima. Niets aan doen. TS staat voor Topicstarter.

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-02 09:32
OC'en is tegenwoordig helemaal niet zo risky en het echt wel waard voor die processor maar is die 24gig DDR4?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:27
Een 4790k die DDR4 ondersteunt? Die ben ik nog niet tegen gekomen.

A
@Verwijderd ik heb een vermoeden dat je 3 bankje gebruikt. Je mobo/chipset ondersteunt geen tripple Chanel. En zal als het goed is kn Single Chanel werken. Dit kan je eventueel vervangen voor 1 of 2 setjes dual Chanel.

[ Voor 63% gewijzigd door loki504 op 08-07-2017 09:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er 4 bankjes in zitten 3 van hyperx en 1 van een ander die ik zo niet weet. Blij om te horen dat ik eventueel mijn geheugen zou kunnen upgraden denk dat ik hier wel even mee wacht want heb niet zoveel last hier van. Denk dat ik dan ga kijken naar een nieuwe muis of toetsenbord.

Als mijn geheugen DDR3 is kan ik dan nog steeds over clockenn ook met mijn voeding ? Er zit een oc genie op mijn moederbord met 1 knop overclocken is dit een optie of schiet dit niet veel op ?

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-02 22:38
dus 2x8 en 2x4? Dat moet op zich prima werken. Heb je ze 8/4/8/4 in de slots zitten? (anders gaat in deze configuratie dual channel niet werken)
Op zich moet je volgens mij voldoende ruimte hebben om stabiel te overclocken qua voeding. Die OC genie/single button OC achtige functies zijn we over het algemeen niet zo'n fan van hier - teveel onstabiele resultaten, regelmatig véél te hoge spanningen automatisch gekozen (onnodig verbruik, hitte, slijtage zelfs!) en bij lange na geen optimale kloksnelheid.
Als je echt een fatsoenlijke OC wil bereiken loont het je in te lezen en het handmatig te doen. Met de investering in hardware die jij gemaakt hebt kan ik me zo voorstellen dat het je interesse ook wel voldoende heeft? :)

Verwijderd

De 4790K draait standaard op 4,0 GHz... misschien dat beide geheugensetjes afwijkende timings hebben.
Of je hebt een 4770K.
Wat staat er bij systeem bij processor? (rechtermuisklik op start dan systeem).

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2017 12:45 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

en waar/wanneer merk je dat het systeem je niet snel genoeg gaat?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Pagina: 1