Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

samenstellen van high end desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Momenteel ben ik bezig om een computer te "bouwen/bestellen". Deze wil ik gaan gebruiken om te gamen en films te kijken, video bewerking zal ik eigenlijk nooit doen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Kosten ongeveer van de kast +1 maal scherm rond 2500

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
N.V.T

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Momenteel zit ik te denken aan onderstaande setup maar ben benieuwd als jullie nog aanraders of afraders hebben

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren voor merken dus alles kan aangeraden worden en afgeschoten

Case: Cooler Master MasterBox 5
Moederbord: MSI Z270 Gaming M7
Videokaart: Nvidia GeForce GTX 1080 (8GB GDDR5X)
Processor: Intel Core i7 7700K / 4.20GHz
Ram: Corsair Vengeance DDR4 LED 3000MHZ 16GB Red
SSD: Samsung 850 EVO 500 GB (SSD
HDD: Seagate Barracuda 2 TB
Voeding: 850W Corsair RM850x
Koeling: Noctua NH-D15
Ventilator: Corsair ML LED 120mm Red

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wens is 4k en VR ready, dit behaal ik met de 1080. Dit zal natuurlijk niet met alle spellen gelden en daar ben ik mij van bewust

Ga je overklokken?
Overklokken laat ik doen

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop op advies voor het eventueel aanpassen van onderdelen om het te optimizen. De samenstelling waar ik momenteel op uitkom heeft een totaal kosten van €2076 en daar zit nog geen scherm bij.

Heb je vragen wil je graag verduidelijking stel ze alsjeblieft want dit zal mij ook alleen maar helpen!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Een R7 1700 of 1700X heeft in een 60 Hz build (meer haal je toch niet op 4k) de voorkeur. De gemiddelde fps slinkt eventueel wel iets, echter zijn er wel minder frame drops. Frame drops hebben meer invloed op jouw game ervaring dan average fps.

Verder is 850 watt wel heel erg veel. Zelfs mocht je binnen 2 jaar plannen hebben voor een GPU upgrade in de vorm van SLI (na 2 jaar is dit zeker niet meer aan te raden), dan is 650 watt nog genoeg.

• SHiNeye
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-11 10:53
lactaxative schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 19:00:
Een R7 1700 of 1700X heeft in een 60 Hz build (meer haal je toch niet op 4k) de voorkeur. De gemiddelde fps slinkt eventueel wel iets, echter zijn er wel minder frame drops. Frame drops hebben meer invloed op jouw game ervaring dan average fps.

Verder is 850 watt wel heel erg veel. Zelfs mocht je binnen 2 jaar plannen hebben voor een GPU upgrade in de vorm van SLI (na 2 jaar is dit zeker niet meer aan te raden), dan is 650 watt nog genoeg.
Mwah, met die AMD processor is er wel grote kans dat je in de knoei komt met high speed RAM. Overclocking is met AMD vaak ook niet zo simpel, en voor de prijs zou ik gewoon voor de i7 gaan.

850 watt is inderdaad beetje overkill. 650 watt is prima in dit geval, al zou ik met 2 1080's me niet zo op mijn gemak voelen met 650 watt hahaha.