Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Allround laptop incl videobewerking/photoshop/Autocad

Pagina: 1
Acties:

• Sjohn21
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-09 23:34
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop wil ik gebruiken voor de volgende zaken:
  • Videobewerking, adobe Premiere & after effects (af en toe, ± 1 x per 2 maanden voor een aantal dagen)
  • Photoshop [Redelijk vaak, Paar keer per maand]
  • Lichte spelletjes, bijv. Rimworld [Vaak, paar keer per week]
  • Iets zwaarde spellen, bijv Civ6 [Redelijk vaak, paar keer per maand]
  • Autocad, [Redelijk vaak, paar keer per maand]
  • Allround taken zoals programmeren, filmpje kijken, surfen e.d. [dagelijks]
Wat is je budget?
Budget is rond de €900,- / €1000,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal hem vaak meenemen, maar gewicht is niet heel erg een issue met de twee laptoprugzakken die ik heb, ik sjouw er nu af en toe 2 tegelijk mee in 1 rugzak.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Op dit moment type ik dit bericht van mijn 10 jaar oude Thinkpad T60p. De degelijkheid van (toen IBM, nu Lenovo) Thinkpad bevalt mij dus erg goed. Maar hij is natuurlijk niet meer toereikend voor de bovengenoemde taken (die doe ik nu op desktop). Zelf heb ik het volgende al in gedachte, maar ik hoor graag op en of aanmerking / verbetering / (betere) alternatieven.

Lenovo Thinkpad E570 als volgt geconfigureerd:
  • i5-7200U-processor (3 MB cache, max. 3,1 Ghz)
  • 8GB DDR4-2133 SODIMM
  • NVIDIA GeForce 940MX 2 GB
  • 500GB Hard Disk Drive, 7200rpm, 2.5", SATA3 (ik heb een SSD 256GB van nog geen half jaar oud, die ik er in wil zetten, dus ook geen tweede schijf nodig).
  • 15.6 FHD (1920x1080) IPS Non-Touch
  • Optisch schijfstation met blanco voorplaat
  • Li-cilinderbatterij van 41 W met 4 cellen
  • 65W AC Adapter - EU(3pin)
  • Intel Dual Band Wireless AC (2x2) 8265, Bluetooth versie 4.1
  • Win Pro 64
  • Keyboard with Number Pad - Euro English (num pad is een must)
Deze configuratie is hier te maken en kost € 898,86
8 GB extra heeft een meerprijs van € 111,32

[ Voor 20% gewijzigd door Sjohn21 op 10-07-2017 20:36 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou eens op zoek gaan naar de HCL voor Adobe produkten. Mogelijk dat je erachter komt dat een 940MX echt ontzettend slecht presteert met Adobe terwijl misschien een 950 ineens wel goed doet.

En ik vraag me af of 8GB RAM voldoende is; je gaat met Premiere je SSD ontzettend hard mishandelen (swap file en random I/O) en afhankelijk van de SSD, vertraagt dat ding best flink tot de snelheid van een gemiddelde 5400rpm disk.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Sjohn21
@MAX3400, bedankt voor je reactie. In deze configuratie van Lenovo Thinkpad is het niet mogelijk om een andere kaart dan de 940MX te pakken, je kunt enkel nog zonder kaart, om dan terug te vallen op de Intel HD Graphics 620.

Helaas kan ik weinig vinden over de compatibility van adobe producten met grafische kaarten, de enige lijst die ik vind is hier op de adobe site. Maar daar staat er nog geen enkele tussen van boven de 800 series.

Ik heb even de TS aangepast om iets duidelijker de prioriteiten weer te geven, videobewerking doe ik dus niet zo vaak, maar het is wel fijn als het een beetje loopt.

In deze configuratie kost 8GB RAM € 111,32 meer, wat toch wat veel is.

Andere opties/suggesties/systemen zijn meer dan welkom, als meer mensen denken dat de 940MX niet toereikend is, dan zal ik toch iets anders moeten overwegen.

• Sjohn21
Na nog verder zoeken kwam ik deze tegen in mijn budget range:Asus VivoBook Pro N552VX-FY162T
Deze beschikt over een betere grafische kaart (950M) en betere processor. Enig nadeel is dat er geen windows pro op zit. Verder heb ik niet veel ervaring met ASUS, en de enige ervaring die ik pak 'm beet 6 jaar geleden heb gehad met ASUS is niet echt super. Hij ziet er wel erg strak uit, maar ik vraag me af of het scharnier goed sterk is. Verder is de trage HDD geen probleem omdat ik deze toch ga vervangen (zoals ik ook met bovenstaande zou doen).

Iemand die over ASUS ervaring kan delen of zou ik toch beter bij mijn eerste keus blijven?

[ Voor 3% gewijzigd door Sjohn21 op 10-07-2017 20:40 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, lastig.

Ik (nadruk) heb juist enorm goede ervaringen met Asus. Let op; niet met de resellers maar met Asus zelf. Helaas komt dit omdat ik 2x een Asus produkt moest laten vervangen (soort terugroepaktie) maar de reseller was wat traagjes met reageren etc. Uiteindelijk Asus direct gebeld, situatie uitgelegd. De reseller is nog net niet uit het systeem gegooid maar dat was wel ongeveer de strekking om Asus-klanten netjes te gaan helpen.

Lenovo heb ik weer minder ervaring mee maar daar is vast wel iemand anders bekend mee; niet dat we direct aan garanties moeten denken maar hou het wel even in je achterhoofd.

Is er trouwens een reden dat je Windows 10 Pro moet hebben? Zijn er bepaalde features die je wil gebruiken? Want in andere topics omtrent online keys kopen, heb je zomaar kans dat je Pro voor een paar tientjes op de kop kan tikken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Sjohn21
@MAX3400 Nogmaals dank voor je reactie. Ik heb zelf dus ervaring met enkel het product van IBM/Lenovo. Ik heb nooit gebruik moeten maken van garantie o.i.d. en aangezien het een TU/e laptop was, heb ik vele andere gezien die het zelfde hadden. Vandaar dus de goede ervaring met Thinkpad.

Goed om te horen dat Asus een goede support afdeling heeft.

Ik maak wel gebruik van de extra netwerk/share features van Windows 10 Pro. Verder is het misschien ook meer uit gemak, omdat ik deze extra flexibiliteit van Windows 10 pro, door alle versies heen, nu wel gewend ben (sinds XP maak ik altijd al gebruik van pro versies). Ik heb nu even geen andere voorbeelden in mijn gedachten, maar ik ben vaker, als ik met een home versie werkte, tegen gekomen dat er features misten in de home edities.
Pagina: 1