Mijn oude Sony Vaio E-series laptop van 8 jaar heeft zijn beste tijd gehad. Ik ben afgestuurd en ik ben dan ook niet meer zo afhankelijk van erg mobiel zijn.Vandaar mijn keuze voor een desktop.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office applicaties gebruiken, Matlab simulaties, CAD, Dota2 spelen en voornamelijk wat ik niet kon met mijn laptop is foto- en videobewerking in 1080p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ging met het samenstellen uit van rond de 900 euro, maar daar komt nog een monitor bij waardoor mijn maximale bedrag 1200 euro is geworden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen, behalve dan een keyboard en muis die ik al heb.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf wat samengesteld, op basis van de BBG's andere onderdelen gebruikt om te reduceren in prijs,
ik heb een GTX1050 gekozen omdat ik niet veel waarde hecht aan supermooi gamen. De B350 gekozen vanwege AM4 en de extra 3.1 generatie 2 USB connectors omdat ik veel externe harde schijven gebruik.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik was eerst Intel fan i.v.m. introductie van de nieuwe cpu cores i5, maar ik heb veel goede verhalen gehoord over de nieuwste AMD Ryzen CPU's. Die ook favoriet is voor videobewerking. Hecht ik veel waarde aan merken? Ja, een goede reputatie hebben vind ik belangrijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn voorkeur is wel voor een stille desktop.
Ga je overklokken?
Geen plannen daarvoor.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag feedback willen over mijn huidige samenstelling. Ik voel nog niet helemaal aan dat de componenten samen helemaal uitgebalanceerd zijn.Of die GTX1050 wel een verstandige keuze is. Mijn voorkeur gaat uit naar verder reduceren van prijs, maar mocht iemand een goed argument hebben voor een vervanging naar een duurder component dan sta ik hier voor open. Dus voor mij is de sleutel van jullie feedback, Balans!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office applicaties gebruiken, Matlab simulaties, CAD, Dota2 spelen en voornamelijk wat ik niet kon met mijn laptop is foto- en videobewerking in 1080p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ging met het samenstellen uit van rond de 900 euro, maar daar komt nog een monitor bij waardoor mijn maximale bedrag 1200 euro is geworden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen, behalve dan een keyboard en muis die ik al heb.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf wat samengesteld, op basis van de BBG's andere onderdelen gebruikt om te reduceren in prijs,
ik heb een GTX1050 gekozen omdat ik niet veel waarde hecht aan supermooi gamen. De B350 gekozen vanwege AM4 en de extra 3.1 generatie 2 USB connectors omdat ik veel externe harde schijven gebruik.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 213,95 | € 213,95 |
| 1 | Asus Prime B350-Plus | € 101,- | € 101,- |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G | € 159,95 | € 159,95 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart | € 315,- | € 315,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 127,- | € 127,- |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 58,50 | € 58,50 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 153,50 | € 153,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.207,90 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik was eerst Intel fan i.v.m. introductie van de nieuwe cpu cores i5, maar ik heb veel goede verhalen gehoord over de nieuwste AMD Ryzen CPU's. Die ook favoriet is voor videobewerking. Hecht ik veel waarde aan merken? Ja, een goede reputatie hebben vind ik belangrijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn voorkeur is wel voor een stille desktop.
Ga je overklokken?
Geen plannen daarvoor.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag feedback willen over mijn huidige samenstelling. Ik voel nog niet helemaal aan dat de componenten samen helemaal uitgebalanceerd zijn.Of die GTX1050 wel een verstandige keuze is. Mijn voorkeur gaat uit naar verder reduceren van prijs, maar mocht iemand een goed argument hebben voor een vervanging naar een duurder component dan sta ik hier voor open. Dus voor mij is de sleutel van jullie feedback, Balans!