[Ziggo/UPC] Wat is er precies aan hand sinds vanmorgen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdscheur
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Sinds 04:53 AM 07-07 geen internet meer. Dit is helaas de tweede storing in enkele weken. Deze keer lijkt het een landelijk probleem, gezien de meldingen op http://allestoringen.nl/storing/ziggo. De storingspagina van Ziggo vertelt mij dat het probleem op 10-07 's morgens opgelost zou moeten zijn. :9 :9 :9

Technisch verhaal: Het modem ontvangt geen DOCSIS DHCP lease meer en blijft in 'scanning' modus staan. Het modem is uiteraard meerdere keren herstart.

Weet iemand wat er werkelijk bij Ziggo/UPC aan de hand is? Drie dagen downtime is zelfs voor een consumentenlijn onaanvaardbaar. Elke communicatie vanuit Ziggo blijft vooralsnog uit. Is er een netwerkbeheerder weekend gaan vieren? :)

Beste antwoord (via rens-br op 09-07-2017 09:59)

• vdscheur
Onbekend schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 20:12:
Hebben jouw buren wel internet van Ziggo?
Mijn buren hebben geen Ziggo. Ik zit in het voormalige UPC dekkingsgebied. Het feit dat er opeens geen DOCSIS DHCP lease meer verkregen kan worden in combinatie met de door Ziggo gemelde storing maakt het niet heel erg waarschijnlijk dat het aan de bekabeling ligt.

Sinds 23:55 uur 07-07 werkt het allemaal weer. :O Downtime: 19 uur.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
ik heb zelf nergens last van, dus het zal niet landelijk zijn

[ Voor 93% gewijzigd door iantje31 op 07-07-2017 18:20 ]

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:36

Onbekend

...

Zo te zien hebben weinig andere mensen last van die storing.

Zo ja, dan ligt het aan jouw aansluiting naar Ziggo toe. Heb je je eigen bekabeling al nagekeken?
Zo nee, hebben alle buren dan ook al naar Ziggo gebeld met een storingsmelding? Hoe groter de groep storingen, des te eerder gaan ze er op af.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• vdscheur
Onbekend schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 20:12:
Mijn buren hebben geen Ziggo. Ik zit in het voormalige UPC dekkingsgebied. Het feit dat er opeens geen DOCSIS DHCP lease meer verkregen kan worden in combinatie met de door Ziggo gemelde storing maakt het niet heel erg waarschijnlijk dat het aan de bekabeling ligt.

Sinds 23:55 uur 07-07 werkt het allemaal weer. :O Downtime: 19 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:40
Als Ziggo al een technisch inhoudelijk antwoord gaat geven is de kans klein dat dat in dit topic gaat gebeuren. Eerder via de media. Oftewel ik denk niet dat je een zinnig antwoord gaat krijgen.
Als je modem wel online is maar geen public IP adres verkrijgt zal het een backbone storing zijn, als het modem geen downstream of upstream kan vinden zal het een wijknet storing zijn. Beide gevallen krijg je overigens geen terugkoppeling van tenzij het echt landelijk is.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdscheur
Jim423 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 19:11:
Als Ziggo al een technisch inhoudelijk antwoord gaat geven is de kans klein dat dat in dit topic gaat gebeuren. Eerder via de media. Oftewel ik denk niet dat je een zinnig antwoord gaat krijgen.
Ik denk het ook niet. :) Het topic was meer bedoeld om a) te achterhalen of meer mensen het probleem hadden en b) ter vastlegging.

Het is mogelijk om een sms van Ziggo te ontvangen wanneer een storing opgelost, helaas hapert dit systeem ook aan alle kanten, zie onderstaande afbeelding. Ter info: de storing was dus op vrijdag 07-07 opgelost:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/600t3 (https://imgur.com/a/600t3)

[ Voor 3% gewijzigd door vdscheur op 10-07-2017 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-07 14:44
Ik zit nog steeds met een storing:(
- 2 weken terug paar x korte storingen gehad
- begin vorige week ook een korte storing gehad.
- sinds afgelopen vrijdag al geen internet meer. Verwacht dat het morgen is opgelost.

Heb ik recht op compensatie of iets dergelijks? Want het slaat natuurlijk nergens op dat de downtime zo lang is.

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepeppi
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-03-2023
Jammer genoeg ook een Ziggo gebruiker en kan melden dat rotterdam in mijn omgeving geen storing is
Ik kan ook melden dat in de eeuwen dat ik upc heb gehad 10x een storing heb gehad en in het jaar dat ziggo het heeft overgenomen zeker de factor 10 kan toepassen.

:'( Amerikaans bedrijf en hun policy het is een regelrecht drama :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoudewijnM
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-07 20:05
Nu in Amsterdam ook een storing. Het vreemde is dat mijn Horizon box ook geen wifi netwerken weergeeft. Nu kan ik niet eens gebruik maken van de muziek op mijn NAS om de tijd te doden.

Iemand een idee waarom Horizon het WIFI uitschakelt wanneer er een storing is?

Nevermind de Horizonbox had besloten om de WIFI netwerken naar de originele SSID en wachtwoorden te resetten. Internet zelf functioneert nog steeds niet.

[ Voor 24% gewijzigd door BoudewijnM op 11-07-2017 10:25 . Reden: Dubbelcheck ]

Pagina: 1