Rx 580's komt het ooit goed

Pagina: 1
Acties:
  • 1.408 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisk
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-08 02:21
Ik weet dat er een tekort is door miners maar ik vroeg me af of er al mensen zijn die ondertussen hun preorder van een maand geleden of meer hebben ontvangen?

Zijn er trouwens mensen die meer weten ivm productie? Zijn er ondertussen al de afgelopen maand rx580's geleverd aan Nederland / België of niet?

Ik heb namelijk een Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 al een maandje bij alternate in bestelling staan maar zou graag weten of het nog enkele weken wachten is of misschien wel september/oktober...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er is niks met de produktie aan de hand.

Ik durf te stellen dat GPU's door de fabrikant tegen opslag direct uit de fabriek worden verkocht aan miners.

Bot gezegd: dat "stomme consumentje" die voor een duppie een goede GPU wil, laten we nog even wachten omdat een "professioneler iemand" 15 tot 25% meer biedt en het nog komt halen ook per pallet of vrachtwagen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
MAX3400 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 17:56:
Er is niks met de produktie aan de hand.

Ik durf te stellen dat GPU's door de fabrikant tegen opslag direct uit de fabriek worden verkocht aan miners.

Bot gezegd: dat "stomme consumentje" die voor een duppie een goede GPU wil, laten we nog even wachten omdat een "professioneler iemand" 15 tot 25% meer biedt en het nog komt halen ook per pallet of vrachtwagen.
Dat, of AMD zit zelf te minen. >:)

RX580 zal goed beschikbaar worden als Vega uitkomt, of als de RX580 nog steeds beter is voor mining zal RXVega goed beschikbaar zijn.(niet dat ik de 2e variant werkelijk geloof.)

Maw nog een maand of anderhalf wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 07-07-2017 18:01 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:34

Eren

Boss of this gym

Zolang miners nog steeds winst kunnen maken zullen de AMD kaarten en de 1070 nog steeds moeilijk beschikbaar zijn voor de consumenten.

4HEad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik wacht nu pas ruim vijf weken op mijn Sapphire Nitro+ 8GB. O-)

Ik overweeg sterk om te annuleren en over een maand of iets meer een RX Vega te kopen want ik geloof er niet echt meer in. Als de mining boel nu crashed kan je waarschijnlijk ook heel goedkoop een tweedehands GPU kopen. Mishandeld, zeker, maar als je er niet al te lang mee wil doen en goedkoop kan krijgen, dan waarom niet?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-09 17:41

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Ik zag vandaag op amazon.fr dat een Sapphire Pulse RX580 8GB daar 230 euro kost, dus ik zit er sterk over te denken om er een te bestellen. Levertijd stond op 2-4 weken.

Mijn neefje krijg overigens morgen zijn 580, die heeft hij ~4 weken terug besteld bij amazon.de

[ Voor 5% gewijzigd door DarkBlaze op 07-07-2017 19:04 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisk
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-08 02:21
Eigenlijk echt schandalig maar ja op de vega zal ik niet wachten, met mijn budget van 300euro (net genoeg voor de sapphire) kom ik er vast niet. Het is ook nog maar de vraag of de vega er in september zal zijn...
Had ik geen freesync scherm gekocht had dan was ik al lang overgestapt naar een nvidia...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, stel je voor dat een fabrikant geen winst mag maken...

Het staat je vrij zelf contact te zoeken met ASML, een paar machines te kopen en GPU's tegen kostprijs te gaan produceren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
doe me terug denken aan:

Afbeeldingslocatie: https://imgg.rgcdn.nl/03d14b5d9526475d8d25d447db363134/opener/Lege-schappen-melkpoeder-voor-baby-s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abura
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-10 18:09
Mijn video kaart is vanavond gecrashed en ik moet dus iets nieuws hebben. Na lezen van deze topic snap ik waarom alles op een lange levertijd staat. T_T Maar eens kijken wat ik voor tijdelijk kan bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:51
@MAX3400 ook een bron dat ze met hele palletjes door 1 iemand worden opgekocht?

nieuws: Duitse webwinkel verwijdert gpu's uit zijn aanbod door vraag naar min...

Geeft ieder het idee dat het gewoon heel veel minders die met 4-12 mining rigs te werk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
loki504 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 08:17:
Geeft ieder het idee dat het gewoon heel veel minders die met 4-12 mining rigs te werk gaan.
Kunnen ook grotere organisaties zijn, banken, universiteiten, google, whatever.

Er is een denkwijze mogelijk dat er bedrijven zijn die 3d verwerking, physics of andere baten hebben bij de kaarten en eerst tijdelijk minen om vervolgens de kaarten voor de andere taken te gebruiken.
Het is nl een erg goedkope manier om aan een supercomputer te komen.

Ben dan ook erg benieuwd wat Vega gaat doen, aangezien die industrieel nog interessanter kan zijn. (maar dat merken we wel als/of er massaal RX580`s gedumpt gaan worden eind Juli tot eind augustus)

[ Voor 11% gewijzigd door enchion op 08-07-2017 08:27 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerophobia1
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 00:01
Ja maar of die kaarten nog te vetrouwen zijn naar 24/7 full load.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:42
Aerophobia1 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:38:
Ja maar of die kaarten nog te vetrouwen zijn naar 24/7 full load.
Die zijn vaak beter te vertrouwen dan kaarten waarmee gegamed zijn.
24/7 full load betekend weinig temperatuurschommelingen en dat geeft juist veel slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-10 12:54
Er zijn wel winkels die hem op voorraad hebben liggen, maar dan betaal je wel de hoofdprijs, zie
https://www.gistron.com/p...[6464][Radeon%20RX%20580]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhound83
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-08 15:07
Azerty had gister 450 euro staan. Die zijn al weg denk ik, want de levering staat weer op 12 dagen.

En SIcomputers had het vanochtend op 330 staan en die gooit ze alweer omhoog naar 410. Ze vliegen als warme broodjes over de toonbank zo te zien.

Ik wacht mooi. Fuck die belachelijke prijzen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
amazon.fr heeft de sapphire rx 580 nitro+ 8gb weer bestelbaar voor 269,- levertijd is wel 2-4 weken. Heb er in juni 2 besteld, en die zijn na 4 weken bezorgd. Je moet dus even geduld hebben, maar wel gewoon een reeele prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:19

nelizmastr

Goed wies kapot

Foxhound83 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:35:
Azerty had gister 450 euro staan. Die zijn al weg denk ik, want de levering staat weer op 12 dagen.

En SIcomputers had het vanochtend op 330 staan en die gooit ze alweer omhoog naar 410. Ze vliegen als warme broodjes over de toonbank zo te zien.

Ik wacht mooi. Fuck die belachelijke prijzen. :D
Gewoon links laten liggen en doorsparen voor Vega :P

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft niets met techniek te maken, maar gaat over shopping. Dat gezegd, in Shopping Forum heeft een topic als dit evenmin bestaansrecht. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.