Toon posts:

MSI K7T266 Pro probleem!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag de bios van mijn K7T266 Pro geupdate. Eerst met LiveUpdate naar versie 1.20
Toen ik vervolgens winME opstartte schakelde de computer zichzelf uit tijdens het opstarten. Dit gebeurt echter niet bij win2000 en winXP.
Ik heb daarna mijn bios nog geupdate naar 1.41, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Kan iemand mij helpen. Moet ik iets aan de instellingen in de bios veranderen, in windows of kan ik de bios beter weer terug flashen naar 1.00??

Verwijderd

Dit is inderdaad een raar probleem. Ik heb ook zo'n MSI mobo en die van gaat hetzelfde doen als ik de Via 4 in 1 drivers instaleer met de INF 1.20 Dan wil windows niet meer booten.

Probeer zoals je zei eerst eens terug te flashen naar 1.00 anders naar 1.3 kijken of die het wel doet.

En als je aan de gang gaat, zorg er dan ff voor dat je biosinstelling zo standaard mogelijk zijn, dus al die power regel gedoe ff uitzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu m'n bios terug geflashed naar 1.00. Het flashen was volgens AMIFLASH succesvol verlopen, dus daar ga ik maar vanuit.
Heb vervolgens gereboot en toen viel m'n monitor uit. Daarna heb ik geen beeld meer gehad. :?
De LED van m'n mobo geef 4 rode lichtjes, wat zou moeten betekenen dat m'n processor kapot is. Dat lijkt mij niet kunnen, aangezien daar niks mee gebeurd is!

Kan iemand me alsjeblieft een tip geven hoe ik dit zou kunnen oplossen??

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Net ff Rubzie aan de telefoon gehad...en die heeft precies hetzelfde.

Hij is er nog mee bezig.

Maar raar dat terugflashen niets helpt!

Zoals ik al tegen hem zei...probeer eens helemaal de spanning af te koppelen, dan ff powerknop indrukken voor het laatste beetje spanning.

Dan weer opnieuw proberen.

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Waar halen jullie toch allemaal die 1.41 vandaan? (de hoogste die ik kan vinden is de 1.3) :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de stroom er al helemaal vanaf gehad. Wat jij zei hielp inderdaad toen ik mijn bios had geupdate naar 1.41.
Iemand anders wist mij te vertellen dat als AMIFLASH aangeeft dat het flashen succesvol is verlopen, dat nog niet per see het geval hoeft te zijn. Oftewel hij probeerde mij al op het ergste voor te bereiden....mobo naar 't schrootje. Moet ik me daar zorgen over gaan maken?

Verwijderd

Topicstarter
Voor die 1.41 bios kan je hier terecht:
www.msihardware.com
Het is wel een beta, dus ik zou het nog niet doen. Ik heb er slechte ervaring mee zoals je hierboven kunt lezen!!

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Nah ik heb dus ook gekut gehad met mn k7t 266 pro r... Nadat ik een nicje eruit haalde gisteren wild ehij niet meer aan. Gewoon powerknop indrukken leverde geen resultaat op. Ook het akkefietje van de monitr die gewoon op standby gaat had ik daarna. Nu cmos gereset en bios geflasht naar 1.0b ofzo, na wat instellingen te hebben veranderd in mn bios alles nu weer ok zo lijkt het.
Maar ik ga wel MSI bellen dat ik een ander mobo wil want dir ding is compleet RUK. Ik raad dan ook ten stevigste af uit de buurt van die kut MSI mobo's te blijven totdat ze behoorlijke biossen gaan afleveren ofzo...
(ik heb trouwens v1.0 van het mobo)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

Nah die 4 rode ledjes heb ik dus ook gehad. Dat was me processor die naar de klote is gegaan. Check mijn andere topics hier maar over.

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Ik ben me lam geschrokken na mijn bios te hebben geupdate en na op de reset te hebben gedrukt om opnieuw op te starten ging mijn hele bak uit en ik kreeg hem op geen mogelijkheid meer aan...
Ik heb geprobeerd mijn CMOS instellingen te dumpen door JBAT1 op 1-2 te zetten ipv 2-3 (volgens het boekje clear je zo je CMOS, maar nog geen succes). Later had ik de JBAT1 jumper er net weer afgehaald (toch maar nog 'es proberen) toen ik mijn moeder ff moest helpen. Toen ik terug kwam heb ik hem er pas weer op gezet... En toen deed alles het gelukkig weer...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 07 juli 2001 13:16 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Net ff Rubzie aan de telefoon gehad...en die heeft precies hetzelfde.

Hij is er nog mee bezig.

Maar raar dat terugflashen niets helpt!

Zoals ik al tegen hem zei...probeer eens helemaal de spanning af te koppelen, dan ff powerknop indrukken voor het laatste beetje spanning.

Dan weer opnieuw proberen.
Is zijn probleem inmiddels al opgelost?

• RubZie
Op zondag 08 juli 2001 20:35 schreef Spooldah het volgende:

[..]

Is zijn probleem inmiddels al opgelost?
Nou ik kan weer alles doen enzo, maar net nog ging mijn beeldscherm 3* niet aan en de vierde keer wel... Blijft kutten dus :(

Verwijderd

control alt home vasthouden ? Gooit tie in ieder geval je cmos settings weg en kun je als het goed is in je bios.
Wat ook wel eens wil helpen is gewoon ALLES eraf halen (dus ook je proc.) en alleen power erop en aanzetten. Piept tie als het goed is als een gek. Alles er weer op en hij zou moeten bootten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg net een mailtje van MSI over mijn probleem. Heeft iemand dit wel eens gedaan?
Moet ik zeker gaan solderen ofzo?

Onze procedure :

Zendt de BIOS chip goed verpakt naar ons (t.a.v. Cust.Service).
Dit samen met een retour envelop die voldoende gefrankeerd is.
Verder een notitie over welk MB het gaat en welke versie deze is.
Als de BIOS binnen is wordt deze dezelfde dag herprogrameert en terug
gestuurd.
Voeg Fl 25,- voor behandelings kosten toe (geen munten).

• RubZie
Pffff jaja. Ik heb net naar MSI gebeld, degene die ik moest hebben zat in vergadering, maar met 25 piek dokken en dan laten herproggen neem ik zeker geen genoegen... Ik wil gewoon een 1.0A ofzo. Het is overduidelijk dat dit mobo gewoon niet ok is.

Ik heb m nu trouwens wel weer aan de gang, maar met bios 1.10b12 ofzo

• AB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01-2025

AB

Ik heb mijn bios dus ook geflasht naar 1.4 en daarna mijn computer opnieuw opgestart en daarna bleef het stil, geen monitor meer en vier rode lampjes wat zou betekenen dat mijn processor kapot is.
Dit is niet zo want ik heb hem in een andere computer gehad en hierin deed hij het normaal
Ik heb alles wat jullie geadviseerd hebben geprobeerd maar zonder resultaat.
Volgens mij zit er iets niet helemaal goed met die nieuwe bios.
Ik heb al zovaak een bios geflasht zonder problemen dat ik dit niet begrijp van MSI.
Ik hoop dat iemand anders nog een oplossing weet om weer in de bios tekommen, maar ik denk dat dat dus een groot probleem word als je computer helemaal niets meer doet , allen maar vier rode lampjes op het moederbord.
Ik vind het ook belachelijk dat je F25,00 moet betallen voor iets wat MSI niet goed gedaan heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil nog even mijn laatste commentaar geven. Ben ten einde raad naar pc zaak gegaan.
Zij hebben de bioschip vervangen. Die was gewoon kapot door die biosupdates.
Dank je wel MSI!!!!

• 0943
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-07 10:25
de problemen die jullie noemen heb ik ook.

laatste keer deedt de pc van de een op de andere dag niks meer dact dat de voeding het was Enermax 550watt ,want ik prik me oude aopen voeding erin op het mobo en hij werkt. prik dus weer die enermax terug niks dus ik stuk voor stuk de kabels los halen en gelijk bij de eerste ging hij weer aan. Probleem weg ook toen ik hem gelijk terug prikte.

probleem wat ik nu heb van een koude start blijft hij elke keer hangen bij ide apparaten check reset en hij doet het.

Als ik toch bezig ben vindt het ook idioot dat je maar 1 raid array mag maken en dat die een geen 4 schijfen mag zijn daar heb ik toch RAID voor baalde wel toen ik na een hoop geprutst het boekje maar pakte en las dat het helemaal niet lukt om een grote raid te maken met 4 hds in striping :(

RAID (ide 3 en ide 4) zitten te ver onderaan ook bagger vooral en in de aopen HQ08

te weinig fan connectors

audio connectors op onhandige plaats in een bigtower merk je dat wel.

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 13:09 schreef Spooldah het volgende:
Ik heb nu m'n bios terug geflashed naar 1.00. Het flashen was volgens AMIFLASH succesvol verlopen, dus daar ga ik maar vanuit.
Heb vervolgens gereboot en toen viel m'n monitor uit. Daarna heb ik geen beeld meer gehad. :?
De LED van m'n mobo geef 4 rode lichtjes, wat zou moeten betekenen dat m'n processor kapot is. Dat lijkt mij niet kunnen, aangezien daar niks mee gebeurd is!

Kan iemand me alsjeblieft een tip geven hoe ik dit zou kunnen oplossen??
SERIEUS vaag, dit had ik ook gewoon in windows, opeens monitor uit, pc locked up denk ik, dus ik resetten, kan ik hem geen eens meer opnieuw opgestart krijgen.. geen eens UIT doen, moest via de voeding.. Kan / Kon nog steeds niet mijn soundblaster live installeren, die "Bridge" Bugfix helpt ook niet, en een bios update helemaal niet.. hmmz.. zie ik daar een Asus a7v266 in de schappen liggen? die dan maar ns uitproberen :)
Pagina: 1