kt7a + duron niet op 133mhz fsb??

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Topicstarter
Als ik mijn duron 750 instel op een 133 Mhz fsb weigert mijn compu op te starten :(

Alleen een CMOS-clearence bied dan nog uitkomst, en dat geeft zo'n gedoe...

Ik vroeg me af of dat normaal was, ik dacht nl. dat het veranderen van je FSB zonder problemen zou moeten kunnen?

Great minds think alike!

• DaManiac
  • Laatst online: 22-08 21:02
das dus niet zo! Niet alle componenten kunnen tegen een hogere fsb en als je de fsb verhoogt moet je natuurlijk zowieso de multiplier veranderen he (lees: verlagen)

Verwijderd

Vertel eens wat meer, wat voor geheugen heb je en wat voor moederbord. En je multiplier wat heb je daar mee gedaan?

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Voor zover ik kon lezen; KT7A kan ook gereboot worden zonder de clearance van je bord. Ooit wel eens gehoord van je Ins/0 knop ??. Volgens mij draait je Duron op 100Mhz. Dus je Fsb op 133 zetten is wel een beetje grote stap, vind je zelf ook niet?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 07 juli 2001 09:44 schreef AleXtc het volgende:
Volgens mij draait je Duron op 100Mhz. Dus je Fsb op 133 zetten is wel een beetje grote stap, vind je zelf ook niet?
Bij veel mensen lukt dat hoor. Een duron heeft daar meestal geen problemen mee.

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Topicstarter
Op zaterdag 07 juli 2001 09:32 schreef DaManiac het volgende:
das dus niet zo! Niet alle componenten kunnen tegen een hogere fsb en als je de fsb verhoogt moet je natuurlijk zowieso de multiplier veranderen he (lees: verlagen)
De multiplier had ik ook omlaag gezet (naar 5.5), daarmee blijft hij dus onder de 750Mhz.

Ik heb Dane-elec pc-133 geheugen, dat is toch ook OK?

Great minds think alike!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Topicstarter
iemand nog een idee? :?

Great minds think alike!

Verwijderd

Als je een duron op 133Mhz bus wil laten lopen moet je iets op de processor wegstrepen met potlood.

Veel succes je zult het nodig hebben >:)

Verwijderd

Een duron werkt niet op een fsb 133mhz x 2=266.

Hiervoor moet je een tbird hebben met fsb266.

Verwijderd

ik had dit probleem ook...
ik heb mijn L1 bruggen ingekleurd EN al mijn L7 bruggen (dan krijgt de CPU bij het initialiseren 1.85V) daarna gaat ie over naar BIOS waardes... dan moet hij toch wel zeker booten op 133
mijne draait momenteel op FSB van 154... :P

Verwijderd

Hier nog een handig linkje voor Duron overclocking...
http://www.weethet.nl/dutch/overclock_duron4.htm

• bakboord1
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Als hij zijn multiplier kan verlagen is ie al unlocked en hoeft ie niet meer te kleuren. Wat eventueel kan is dat de PCI en AGP op te veel mhz lopen.
Voor een 5,5 x 133 heb je volgens mij echt nog geen 1,85 bij je boot nodig.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Topicstarter
Op zaterdag 07 juli 2001 21:46 schreef taranis het volgende:
ik had dit probleem ook...
ik heb mijn L1 bruggen ingekleurd EN al mijn L7 bruggen (dan krijgt de CPU bij het initialiseren 1.85V) daarna gaat ie over naar BIOS waardes... dan moet hij toch wel zeker booten op 133
mijne draait momenteel op FSB van 154... :P
Aha, daar zal het fout zijn gegaan. Ik heb nog niets ingekleurd namelijk...

Maar, bij een vriend van mij hebben we wel eens op een KT7 z'n t-bird overclocked (zonder kleuren) door de FSB een paar Mhz te verhogen (hoger dan 105 kwam 'ie niet). Dat ging dus zonder problemen.

Als we bij hem overigens de MP aanpasten dan bootte de compu nog wel, alleen liep de proc juist lager dan hoger (dat was natuurlijk te verhelpen door te kleuren).

Waarom doet die van mij dan helemaal niets meer? Is dat normaal, ik vind het vrij irritant namelijk. :(

(edit: typo's |:( )

Great minds think alike!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Topicstarter
Op zaterdag 07 juli 2001 09:44 schreef AleXtc het volgende:
Voor zover ik kon lezen; KT7A kan ook gereboot worden zonder de clearance van je bord. Ooit wel eens gehoord van je Ins/0 knop ??.
Nee, hoe werkt dat :?

Great minds think alike!

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Op zondag 08 juli 2001 17:16 schreef 456GT het volgende:

[..]

Nee, hoe werkt dat :?
Voordat je je aanknop indrukt je 0/ins knop indrukken en ingedrukt houden, en weer uitzetten de pjuter. Dit moet een aantal keren gedaan worden. Na een aantal keren zal de computer weer zijn vorige succesvolle opstartbios gebruiken.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Tamelijk oude koe ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.