Fan setup MItx kast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RienkK
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-02 15:46
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/B2W63SY.jpg

Hierboven is mijn setup te zien en ik heb een paar vragen omtrent de opzet van mijn fan setup.

Kan ik wegkomen met enkel 2 outtake fans?
Boven en onder bij de case zitten dust filters echter achter in de case niet, ik maak me dus zorgen om veel stof ophoping in de case en daarnaast dat ondanks dat de cpu en gpu gekoeld worden, mijn moederboord relatief heet kan worden.

Stel ik plaats fans onderop bij de case, blokkeert de gpu dan niet de airflow?
Als ik 2 fans plaats op de posities van de vraagtekens dan blazen deze zowat direct tegen mijn gpu waterblok aan, er zit aan de zijkanten bijna geen speling voor de lucht om door heen te gaan (1/2 cm). Zal hierdoor de airflow erg verslechteren?

Als ik er voor kies om beneden 2 120mm ventilatoren te plaatsen, welke zal dan het best functioneren in mijn kast?

Heb ik doordat de gpu de airflow blocked hierdoor dus ook misschien meer aan High Static pressure fans in plaats van airflow case fans?

Ik heb hier al een lijstje gemaakt van fans die ik tegenkwam en naar alle waarschijnlijkheid goed zouden presteren, een witte led zou leuk zijn echter dat moet niet ten kosten van het geluid/performance gaan.

Eisen voor mij zijn;
  • Zwart/Wit
  • PWM Header
  • Zo stil mogelijk!
Lijst;

ProductOpmerking
be quiet! Pure Wings 3 PWM, 120mmIk vind ze er niet heel mooi uitzien, en ze zijn redelijk duur.
Corsair ML120 Pro, 120mmWPM, zwart alleen heel duur en volgens Corsair niet specifiek ontworpen voor airflow.
Corsair Air Series AF120 LED Quiet Edition Wit, 120mmWitte leds gimmick, de reviews zijn wel oke alleen zie hem nergens terug als een echte high performance fan. Bij fans van grote merken als corsair heb ik altijd t idee dat je aardig veel voor t merk betaald, ook geen 4 pin pwm header dus dan zou ik er nog een fan controller bij moeten kopen.
EK Water Blocks EK-Vardar F4-120ER, 120mmEigenlijjk high static presure fans, heb deze nu al boven in mijn rig zitten bij de radiator zitten. Ik zou het best wel mooi vinden als deze fans ook beneden zaten want dat ziet er strakker uit en ik vind het mooi als ik alles van t zelfde merk heb. Echter static presure fans voor air flow is niet per se slim.
Corsair AF120 Quiet Edition, 120mmZelfde als de led versie alleen dan stiller? Dus geen pwm aansluting
Scythe Slip Stream 120 DB PWMGemiddeld maar mooi? Blijkt niet heel stil te zijn.

Noiseblocker blijken ook wel goed en stil te zijn echter ik vind ze er niet mooi uit zien. Als iemand nog andere suggesties heeft dan hoor ik het graag.

[ Voor 9% gewijzigd door RienkK op 10-07-2017 00:12 ]

Alle reacties

Verwijderd

Welke behuizing gaat het om?

• RienkK
Excuus, was ik even vergeten mee te delen. Het gaat om de pricewatch: Lian Li PC-Q37.

• RienkK
Ik heb een aantal mogelijke fans toegevoegd, maakt de keuze nog lastiger.

Verwijderd

Voor 120mm fans gebruik ik altijd pricewatch: Cryorig QF120 Silent, 120mm als het wat meer mag kosten. Voor een wat lager budget pak ik pricewatch: Arctic F12 PWM, 120mm.
Aan te raden is meer intake dan outtake te hebben. Aan de achterkant kan je nog 2x 80mm kwijt. Die zou ik als intake monteren. Hoeven geen overdreven snel draaiende fans te zijn. pricewatch: Noiseblocker BlackSilentPRO P-1, 80mm of pricewatch: be quiet! Shadow Wings Low-Speed, 80mm is al prima.
De ruimte om de gpu zou ik mij niet druk maken. De lucht gaat er op de een of andere manier wel langs.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Probeer gewoon zonder onderste, test je pc, door flink te belasten.
Dan als het te heet wordt, zet voeg 1 ventilator aan je systeem toe, en weer testen.
Hoe minder, hoe minder lawaai.
Je kunt ook de ventilators via moederbord langzamer zetten of via externe regelaar, indien je minder lawaai wilt hebben.
Pagina: 1