Verwijderd schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:34:
Ik zou graag wat meer uitleg van jouw kant zien hoe het komt dat je zo enorm veel meer negatieve beoordelingen plaatst dan de reguliere bezoeker?
Mij valt een structureel probleem met je houding op in de communicaties, die tot escalatie leidt. Vervolgens ben je er snel bij om met negatieve beoordelingen te strooien. Zeker gezien je een handelaar bent, mag je werkwijze wel wat opgepoetst worden - we verwachten van iemand die handelt voor winst meer dan eerst lang moeten wachten zonder communicatie, zaken dan compleet anders aankomen dan geadverteerd, waarna de deur eigenlijk snel dichtgegooid wordt als iemand aangeeft er niet gelukkig mee te zijn.
Let wel dat jij niet bepaalt of je een handelaar bent. Voor zowel de belastingdienst als de wet wordt dat verschillend bepaald en het is je eigen verantwoordelijkheid daar juist mee om te gaan. Waar het om wettelijke rechten gaat en je afhandeling hier, dan verwachten we van handelaren meer dan van iemand die veel minder ervaring heeft met aan- en verkopen.
Ik vind dat je gezien je eigen houding en handelswijze geen recht van spreken hebt over hoe de koper hiermee omgaat. Ik heb jouw review dan ook verwijderd, en die van hem blijft staan - heb je gelijk een reminder dat je je zaken beter op orde brengt en in communicatie je ook als een professional opstelt.
Prima dan laten we hem staan.
Wat ik krommer vindt is wat je nu dus doet. Tweakers zegt geen partij te zijn in een verkoop. Bij oneinigheden o.i.d worden de handen er vanaf getrokken. Maar nu het jou wel uit komt en je het ineens terrecht vindt zijn jullie wel partij?
Overigens is de koop ontbonden en is er dan geen overeenkomst dus geen beoordeling, zijn jullie eigen regels. Daarbij stemt de verkoper zelf in met de verwijdering van de review.
Daarbij was het een vergissing zoals aangegeven. Vindt dit een erg krom beleid. Neigt naar discriminatie.