Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearZeaL
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-08 18:39
Beste,

Ik heb een AMD fx6350 OC op 4.5ghz, 8GB ram en een 1050TI, de kaart loopt prima in de meeste spellen maar in Just Cause 3 is het om te janken. :'(
Op low settings nog steeds drops onder de 30. Iemand tips?

Ik hoop dat dit in het goede topic staat zo.

TheBase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arens77
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 19:45
Probeer de game anders eens te cappen op 30 fps, soms kan dat ook nog wel helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-09 20:45
Uitbreiden naar 16GB ram. Dat hielp bij mij om op 60fps te komen icm i5 6500 en 1060 6GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:25
Misschien een rare vraag, maar je hebt je monitor wel op je videokaart aangesloten en niet op je onboard adapter van je moederbord?

En laatste drivers van alles geinstalleerd? Video, chipset, geluid etc?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:09

Nemesizz

Untouchable

Welk moederbord gebruik je?
(dit ivm een vaak voorkomend probleem met oververhitte VRM's, wat echt vaak voor komt bij de wat goedkopere AM3 borden, op stock is een FX6000 vaak geen probleem, maar bij overkloks kun je tegen dezelfde problemen aanlopen wat veel mensen hebben met bijvoorbeeld FX8000's waarbij de VRM's oververhitten en de CPU moet thermal throttelen om doorbranden te voorkomen)

Eventueel even die overklok van je CPU afhalen en kijken of het dan beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearZeaL
Ik zit op tweakers he, dus ja de monitor is aangesloten op de videokaart. Ik gebruik een ASrock 970 Extreme 3. De CPU wordt niet echt warm, ik gebruik de wraith koeler. Heb even stats bekeken met MSI afterburner en de cpu en gpu zitten beide ronde 70% soms 80 dus die hebben nog wel ruimte over. Ik gok inderdaad dat de 8gb ram mij nu dwarszit. Ik zal het uibreiden naar 16 en eens weer zien.

Bedankt allemaal.

ohja drivers zijn ook up to date!

TheBase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:09

Nemesizz

Untouchable

Asrock 970 Extreme 3 (net als de Pro3 en Extreme 4) zijn van die veel voorkomende probleem bordjes met VRM's. Zou toch even die overklok uitzetten en kijken of het dan wel goed gaat.

Dat je CPU niet (te) warm word zegt niet veel, want het probleem bij die borden zijn vaak de VRM's, en daar zit wel beveiliging in maar geen uitleesbare sensor, waardoor veel mensen er niet achterkomen dat die dingen doodleuk richting de 100ºC+ gaan (kwalitatieve VRM's kunnen wel 100ºC of hoger aan...maar laat het em daar nou aan liggen, dat de kwaliteit bij veel moederborden te wensen over laat, waardoor boven de 90ºC problemen optreden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearZeaL
Nou bedankt voor de tip, zal het dan toch eens zonder overclock proberen. Ik had juist de overclock erop zitten omdat de 6350 hedendaags niet zon hoogvlieger meer is natuurlijk. Het is ook meer kijken hoelang deze setup het nog vol houdt voordat ik overstap op intel/ryzen etc.

TheBase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:43
Ik denk dat 16GB je niet zoveel gaat helpen.
JC3 draait bij mij op 8GB ram met een AMD Phenom II X6 1090T en een R9 290X. Meestal heb ik een zeer acceptabele framerate, alleen als ik de boel goed sloop in dat spel (lees heeeeel veel grote explosies) dan dipt hij weleens onder de 30fps.
Dus ik zou ook voor de OC erafhalen gaan. Zeker met een Asrock bordje.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearZeaL
Ik heb eens rondgekeken op tomshardware en idd dat asrock bordje levert veel problemen.. Zeker als mensen een 8350 willen overclocken op dit bord. Had nooit gedacht aan de vrm's maar dit bord is gewoon niet zo geschikt voor overclocken.

Maar wat vind je een acceptabele framerate? Tussen de 30 en 60?

TheBase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:25
PearZeaL schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:46:
Maar wat vind je een acceptabele framerate? Tussen de 30 en 60?
Dat verschilt per persoon en per doel.

Gamers willen vaak 144hz of hoger.
Gemiddelde gamers zijn blij met 50 tot 60hz

Andere zijn al happy als ze 30FPS halen.

Wat jij en andere vinden zal toch echt liggen aan het doel dat je voor ogen hebt.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1