Toon posts:

G-Sync/60hz @ 4K nuttig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakers,

Ik zit met een kleine uitdaging.

Ik heb zojuist een relatief snel systeem aangeschaft 6700K / 1080 GTX met flink wat overclock potentie.

Helaas heb ik nog geen monitor die daar bij past. Ik heb namelijk een TN 24 inch paneel op 1080P.

Budget 800-1000

Ik ben opzoek naar een 27'' IPS met G-sync. Ik twijfel alleen over de resolutie en de refreshrate.

Gamen op 4K is ook met dit systeem een uitdaging. Ik vermoed zelden boven de 60FPS te komen met A titels en ditto instellingen.

Heeft een 100+ Hz monitor uberhaupt nut als mijn grafische kaart toch niet boven de 60 frames komt, met G-sync ingeschakeld?

Heeft iemand ervaring met 60Hz + gsync en/of een 100+hz + gsync en hoe is die ervaring?

Een derde optie is natuurlijk QHD/IPS/144HZ/27 Inch. Mijn enige bezwaar hier is het feit dat het geen 4K is.

Er komt natuurlijk een 27 inch IPS 4K / 144 Hz quantum dot monitor aan. Ideaal. Maar ik hoor prijzen van 2000 euro. vandaar dat ik 60hz/IPS/4K sterk overweeg..

Help!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 22:39
4k met meer dan 60 Hz is onzinnig, tenzij je veel CS:GO of LoL achtige games speelt.

QLED monitoren geloof ik voorlopig nog niets van. Samsung heeft de marketingmachine aardig op dreef, maar verder... De echte QLEDs gaan nog wel een aantal jaartjes duren.

Ik zou persoonlijk met een dergelijk systeem voor een 1440p/144+Hz monitor gaan, iets als pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart. Ik vind persoonlijk 4k op 27" niet zo nodig, de pixels zijn klein genoeg met 1440p.

• Melchuzz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-01 14:00
Als je op lagere fps zit, is g-sync misschien toch wel iets om 2x over na te denken..
(just saying :p)

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:59
4k op 27inch wordt heeeel klein. Dan moet je scaling hoger zetten, maar niet elk programma kan hiermee omgaan en dan zit je met programma's die (bijna) niet te gebruiken zijn. Heb zelf 1440p ips 144hz en kan je vertellen dat ik het zelf perfect vind op 27 inch.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-02 11:16

Pykow

Angelo OTR

Persoonlijk zou ik nooit voor 4K gaan op dit moment.
Over 2 jaar denk ik hier waarschijnlijk anders over.

Reden is heel simpel.
Een gtx1080 kan op high ultra settings nu maar net 60fps aan. Dit najaar heb je weer nieuwe games en bestaat de kans dat het weer wat zwaarder wordt en dus is 60fps niet meer haalbaar.

Op 1440p haal je goed 120fps en dus is de kans klein dat we onder de vloeiende 60fps komen.

144hz is handig voor shooters. Maar niet nodig voor simulatie / bouw of avontuur games.

Gsync is een luxe maar is niet nodig.

Angelo NL / Global Cargo VTC