Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogier.smits
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-08 15:05
Mijn vraag

Ik heb via mijn werk een flink arsenaal 16GB ddr3 ECC geheugenmodules bemachtigd. Ik overweeg om hier een workstation van te bouwen. Dit zal vooral gebruikt worden voor het renderen van diverse 3D teken programma's.

Ik vraag mij af of er nog desktop moederborden verkrijgbaar zijn die ddr3 ECC geheugen ondersteunen en of er mensen ervaring hebben met dit soort set-ups.

Groeten,

Rogier

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hier

Maar als je niet weet wat je doet, vraag ik me af waarom je ECC-memory hebt gekocht. Er bestaan geen desktop/server moederborden.

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 07-07-2017 14:08 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogier.smits
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-08 15:05
Ik heb het ook niet gekocht maar gekregen. Vandaar dat ik hoopte om het geheugen op een eenvoudige manier toe te kunnen passen. Bedankt voor de link, hier ga ik even verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 14:28
voor ddr3 zijn er misschien een paar X79 setups die het ondersteunen, maar de kosten van dat platform is het niet waard.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@rogier.smits is het ECC of REG ECC? zonder REG kun je het waarschijnlijk nog wel in vanalles kwijt.

v1 & v2 xeons zijn hier en daar nog wel betaalbaar te vinden, het betaalbaar vinden van een moederbord is meer het punt, voor X79 moederborden wordt nog steeds behoorlijk wat gevraagd terwijl met ryzen uit het wel heel goedkoop moet worden wil dat nog interressant zijn.

specs