Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haer
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-05 13:20
Ik zoek een?
GPU. Ik heb 5 jaar! terug een systeemgekocht van de toenmalig Best Buy Guide BBG Juli 2012, maar nu is gisteren de GPU overleden XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition. Omdat ik binnenkort (binnen het half jaar) toch een heel nieuw systeem wil kopen, zoek ik naar een vervanger voor deze periode.

Maar nu weet ik niet welke allemaal kunnen op een systeem van 5 jaar oud! Hiervoor dus dit topic.
Dit heb ik momenteel in de pc:

MSI Z77A-G43
Intel Core i5-3570K Boxed
Corsair CX750

Wat is je budget?
Het hoeft geen high end kaart te zijn, iets beter of gelijk aan de oude.
Zat zelf te denken aan misschien iets zoals deze: Sapphire Radeon RX 460 4G D5 OC of MSI GeForce GTX 1050 GAMING X 2G, alleen weet ik niet goed of er zomaar een Nvidia in kan zonder grote wijzingen aan te brengen in het systeem.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De vorige was van MSI, goede ervaring mee. Maar geen noodzakelijke voorkeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Op het moment gebruik ik de PC het meest voor games, niet hele zware; WoW, CS:GO, Overwatch etc.

[ Voor 37% gewijzigd door haer op 07-07-2017 14:46 ]

Beste antwoord (via haer op 07-07-2017 17:43)

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Imperium schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:47:
Erg zonde als je over een half jaar toch alles gaat vervangen.
Maar de kaart kan je gewoon meenemen naar de nieuwe build. Gezien dat TS naar goedkopere kaarten kijkt is er ook weinig kans dat zijn huidige setup zo'n kaart zal beperken.

@haer Als je een GTX 1050 overweegt zou ik je wel willen adviseren om de Ti versie te nemen, die is aanzienlijk krachtiger en heeft de dubbele hoeveelheid VRAM. Deze hoeft niet veel meer te kosten, maar is wel de betere koop.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Kun je dan niet beter een tweedehands kaart nemen zoals V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:31
Interface naar het moederboard is tegenwoordig toch niets anders dan in het verleden? Ik zie bij bijvoorbeeld deze en een willekeurige andere zoals de R9, dat ze beide PCI-e 3.0 x16 zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door LED-Maniak op 07-07-2017 14:50 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Imperium schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:47:
Maar de kaart kan je gewoon meenemen naar de nieuwe build. Gezien dat TS naar goedkopere kaarten kijkt is er ook weinig kans dat zijn huidige setup zo'n kaart zal beperken.

@haer Als je een GTX 1050 overweegt zou ik je wel willen adviseren om de Ti versie te nemen, die is aanzienlijk krachtiger en heeft de dubbele hoeveelheid VRAM. Deze hoeft niet veel meer te kosten, maar is wel de betere koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haer
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-05 13:20
@Imperium Bedankt voor de tip! Maar wanneer ik een nieuw systeem koop, zal ik deze PC behouden zolang die het nog doet, als 2e pc of streamer voor m'n media speler! Dus een nieuwe kaart zal er komen.

@LED-Maniak Ja sorry, heb niet zoveel verstand van PC's, maar het zal wel passen!

@CMD-Snake Heb zojuist de 1050 Ti besteld inderdaad MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G . Niet zo gek duur en kan ik er nog wel even meedoen (zolang er niks anders kapot gaat uiteraard).