Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnarkill2k6
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11-2022
Weet iemand hoe ik de DNS instellingen wijzig op een Compal CH7465LG (Ziggo Connectbox)?

Ziggo weet het niet of kan/mag het me niet vertellen. Ze verwijzen naar Compal - die niet te benaderen zijn - of geven de suggestie dat ik hem in Bridgemodus moet zetten en een eigen router moet aanschaffen.

Ik wil de instellingen wijzigen omdat bepaalde websites (waaronder Wikipedia) vaak niet inladen en een time-out geven. Dit gebeurd bedraad en draadloos op desktops, laptops en telefoons.

Er moet toch iets van een servicemenu zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvanL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:39
Bij DHCP settings kan je jouw clients andere DNS server meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnarkill2k6
@HvanL Die optie zie ik niet onder DHCP...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:36
Dat kan niet met de connectbox.

Misschien erg kort antwoord maar het is niet anders. Je zult het op je clients moeten doen of de modem in bridge laten zetten en een eigen router erachter hangen waarin je het wel kunt regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrikbeest
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-06 16:47
Helaas gaat dit niet bij dit modem, eigen router is een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnarkill2k6
Oke, bedankt iedereen.
Eigen router lijkt dan de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Alternatief is DHCP uitzetten op de compal (dat kan namelijk wel) en het door een andere machine te laten verzorgen; rPi ofzo

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopThaDoctor
  • Laatst online: 04-05 18:07
Schrikbeest schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:18:
Helaas gaat dit niet bij dit modem, eigen router is een optie.
Zou je in dat geval adviseren te investeren in een goede router (bijv beste getest) als ik tevreden ben over de wifi dekking van de Connect Box of kun je af met een goedkope router waarbij DNS instellingen zijn te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopThaDoctor
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:53:
Alternatief is DHCP uitzetten op de compal (dat kan namelijk wel) en het door een andere machine te laten verzorgen; rPi ofzo
Ik heb een iphone, kan dat hiermee ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:04

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

SnoopThaDoctor schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:59:
[...]

Ik heb een iphone, kan dat hiermee ook?
Ik vrees van niet. Of het moet geroot zijn, maar een Raspberry PI lijkt mij het beste apparaat wat je in een netwerk kan hangen, wat goedkoop is en waar veel tutorials voor zijn.

Maar je zegt dat veel sites een time-out geven? Ondersteunt die Ziggo box echt geen optie om een andere DNS-server te kiezen? Zodat je die van Open DNS of Google kan gebruiken?

[ Voor 20% gewijzigd door AW_Bos op 19-07-2017 14:02 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:20

ewf

Neem dan een RPi met bijvoorbeeld PIhole ben je tegelijk veel van die vervelende reclame kwijt.
Je kunt hierbij DHCP helemaal zelf configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopThaDoctor
Ik wil casten naar mijn Chromecast, maar die moet op dezelfde DNS zitten als mijn iPhone. Is dat mogelijk via de RPI of kan ik beter een router kopen waarmee ik DNS instellingen wijzig en waar zowel mijn iphone als Chromecast mee worden verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:36
SnoopThaDoctor schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:12:
Ik wil casten naar mijn Chromecast, maar die moet op dezelfde DNS zitten als mijn iPhone. Is dat mogelijk via de RPI of kan ik beter een router kopen waarmee ik DNS instellingen wijzig en waar zowel mijn iphone als Chromecast mee worden verbonden?
Huh wat bedoel je? Je telefoon en Chromecast moeten in hetzelfde netwerk zitten, DNS staat daar totaal los van (weet je wat DNS doet?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopThaDoctor
jongetje schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:20:
[...]

Huh wat bedoel je? Je telefoon en Chromecast moeten in hetzelfde netwerk zitten, DNS staat daar totaal los van (weet je wat DNS doet?).
Dat weet ik heel goed. De DNS van de Connect Box en die van de Chromecast niet zijn te wijzigen. De DNS vd iPhone wel. Als ik wil casten naar de Chromecast lukt dit niet. Ik denk omdat deze nog op de DNS van de Connect box zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-06 09:24

itsalwaysme

Graast voor DB

SnoopThaDoctor schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:42:
[...]

Dat weet ik heel goed. De DNS van de Connect Box en die van de Chromecast niet zijn te wijzigen. De DNS vd iPhone wel. Als ik wil casten naar de Chromecast lukt dit niet. Ik denk omdat deze nog op de DNS van de Connect box zit.
Blijkbaar weet je dat niet.

DNS is zoekt het IP bij de naam die je opgeeft. Voor Chromecast moet je in het zelfde netwerk zitten. Zit je dat, dan kan je casten.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopThaDoctor
Hm, toch kan ik niet casten van de iPhone naar de Chrome. Is er via Chrome nog een andere check / geofencing misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:14

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Om even naar begin te gaan, lijkt het er op dat je TS beter had kunnen zijn. Ik probeer een video te casten van iPhone naar Chromecast en dit krijg ik niet werkend.

Kun je bevestigen dat je iPhone verbonden is met hetzelfde netwerk als de Chromecast? heb je de 4G wifi assistance (of hoe dit ook heet op je iPhone) uit staan zodat niet stiekem het verkeer via 4G gaat?

Een rPi kun je prima alle zaken voor DHCP en DNS laten uitvoeren, maar de vraag is of dat je probleem gaat oplossen.

Kun je casten van een laptop (op wifi) naar de Chromecast? Heb je een ander device? Iets meer info zou helpen. Is het puur alleen deze iPhone? Kun je iemand anders vragen zijn/haar iPhone te connecten met je wifi en het te proberen? Heb je verschillende apps geprobeerd zoals Youtube, Netflix, NPO etc??

[ Voor 23% gewijzigd door Hann1BaL op 19-07-2017 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopThaDoctor
Wat ik evt zou willen doen... Op mijn iPhone het wifi thuisnetwerk selecteren. DNS veranderen in die van een Amerikaanse DNS service. Abonnement op buitenlandse content service nemen en deze kunnen bekijken. Vervolgens streamen naar de Chromecast. Volgens internet kan dit niet wegens geofencing en omdat de DNS settings niet zijn te wijzigen van de connectbox of Chromecast. ;)

[ Voor 50% gewijzigd door SnoopThaDoctor op 19-07-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:14

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

SnoopThaDoctor schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:24:
Wat ik gedaan heb... Op mijn iPhone het wifi thuisnetwerk geselecteerd. De DNS veranderd in een Amerikaanse DNS (service). Op mijn iPhone kan ik nu Amerikaanse content bekijken. Maar als ik wil streamen naar de Chromecast dan krijg ik de melding dat ik black listed ben en dat de content niet kan worden afgespeeld. Ik denk omdat er een check is (geofencing) en dat hieruit blijkt dat ik in Nederland zit. Dit kan worden omzeild als de DNS settings in het modem kunnen worden veranderd. Chromecast ondersteunt het veranderen van DNS settings ook niet.
Als je zaken gaat proberen die niet de bedoeling zijn, dan gaat het niet werken nee.
Dat had je er misschien beter meteen bij kunnen zeggen.

Hoewel dit volgens mij qua rechten niet mag maar een grijs gebied is, kun je compleet de DNS settings en traffic via een Raspberry Pi doen waarbij je DHCP uitschakelt op de connectbox. Dat geeft je ongeveer "ongelimiteerde" mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:24
Chromecast heeft hardcoded DNS instellingen (Google DNS), die kun je niet wijzigen in de Chromecast. Een andere DNS meegeven in de router of DHCP settings gaat dus ook niet werken lijkt mij.. Er zijn wel wat oplossingen hiervoor maar dan moet je even zoeken op "Chromecast hardcoded dns" o.i.d

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopThaDoctor
Ik krijg het niet voor elkaar ;) I give up. Ga wel bij vrienden kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrikbeest
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-06 16:47
SnoopThaDoctor schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:58:
[...]

Zou je in dat geval adviseren te investeren in een goede router (bijv beste getest) als ik tevreden ben over de wifi dekking van de Connect Box of kun je af met een goedkope router waarbij DNS instellingen zijn te wijzigen?
Zeker, mijn combi is een Ziggo Connectbox in bridge met een ASUS rt-68U. Perfecte dekking en veel opties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Het bespreken van het omzeilen van de regiolocks is niet toegestaan en hier komt dan ook een slotje op.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 25-07-2017 16:36 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.