Beeld naar RPI streamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:22
Mijn vraag
Ik heb een TV hangen met een RPI eraan. Graag wil ik het beeld & geluid van 1 van mijn schermen streamen naar de RPI, een soort van screen mirroring richting de RPI zodat dit op de TV komt.
Doel is om dit voor presentatie/video's (demonstratiefilms) in te zetten, een fatsoenlijke fps is dus wel belangrijk

Relevante software en hardware die ik gebruik
- PC Met Windows
- RPI 3 (Raspbian)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog geen fatsoenlijke software gevonden, alleen WebRTC voor Chrome, maar de FPS is bedroevend.

Mess with the best, die like the rest

Beste antwoord (via ThaStealth op 18-07-2017 15:49)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:10
Als ik "stream windows to raspberry pi" intik in Google vind ik een guide om OBS als streaming software icm. nginx-rtmp (raspberry pi) te installeren.

Kan ik nu zo goed Googlen, of had je dat al afgeschreven? Klinkt als een redelijk solide oplossing namelijk ;)

Er is overigens ook nog Miracast (met bijbehorende opensource-implementatie Miraclecast), maar dan zit je vast aan WiFi-P2P. En HDMI-kabels, maar die had je vast al overwogen.

[ Voor 7% gewijzigd door Thralas op 07-07-2017 17:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Als ik "stream windows to raspberry pi" intik in Google vind ik een guide om OBS als streaming software icm. nginx-rtmp (raspberry pi) te installeren.

Kan ik nu zo goed Googlen, of had je dat al afgeschreven? Klinkt als een redelijk solide oplossing namelijk ;)

Er is overigens ook nog Miracast (met bijbehorende opensource-implementatie Miraclecast), maar dan zit je vast aan WiFi-P2P. En HDMI-kabels, maar die had je vast al overwogen.

[ Voor 7% gewijzigd door Thralas op 07-07-2017 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
En, hoe staat 'ie ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Thralas schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 17:02:

Ik had die OBS wel gelezen, maar verkeerd begrepen, ik dacht namelijk dat je da Pi naar je PC kon streamen, niet andersom.
Heb hem getest en hij werkt! Alleen nog aan de delay wat sleutelen.

Miracast werkt alleen met specifieke hardware (moet je geloof ik dongle voor hebben.
HDMI kabel is niet echt een oplossing dmv de afstand tussen PC en TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
VLC kan ook je scherm streamen (getest, pak em beet 4 klikken werk). Deze stream kan je vervolgens met een willekeurige mediaplayer openen op je RPi. Kies wel een compressie en mediaplayer die overweg kan met de hardware offloading van je RPi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
TommyboyNL schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:42:
VLC kan ook je scherm streamen (getest, pak em beet 4 klikken werk). Deze stream kan je vervolgens met een willekeurige mediaplayer openen op je RPi. Kies wel een compressie en mediaplayer die overweg kan met de hardware offloading van je RPi.
Geprobeerd met het streamen naar een HTML5 pagina, dit was hakkerig en geluid kreeg ik niet aan de gang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ThaStealth schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:38:
[...]

Geprobeerd met het streamen naar een HTML5 pagina, dit was hakkerig en geluid kreeg ik niet aan de gang
Daarom schreef ik ook:
TommyboyNL schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:42:
Kies wel een compressie en mediaplayer die overweg kan met de hardware offloading van je RPi.
Dat heb je overduidelijk niet gedaan.
Pagina: 1