Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jksukino
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-02 00:10
Hey Allemaal,

Ik vroeg mij af wat slim is. Ik ben namelijk toe aan een nieuwe smartphone en zat te kijken naar een onePlus 3t of de onePlus 5. De prijs van deze smartphones zijn hier in europa alleen veel duurder dan in het buitenland. Nu ga ik toevallig volgende week op vakantie naar Amerika en vroeg mij af of het slim is om deze telefoon te kopen op een vliegveld in de usa. Zijn de prijzen daar aantrekkelijker, en zijn ze ook echt belanstingsvrij of betaal ik dan gewoon als nog de volle pond?

Iemand hier ervaring mee? O-)

Beste antwoord (via jksukino op 07-07-2017 17:17)

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:40

Zenix

BOE!

Nee, niet doen want kan zijn dat je model krijgt voor de Amerikaanse markt waardoor misschien niet alle frequenties werken in Europa. Het belangrijkste is dat het model de banden ondersteunt van je provider, in Nederland is band 20 bij KPN, Vodafone en Tele2 het belangrijkste. Heb je T-Mobile dan gelden weer andere regels, het zou dus kunnen maar dus heel erg goed letten op de frequenties.

[ Voor 94% gewijzigd door Zenix op 07-07-2017 12:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:40

Zenix

BOE!

Nee, niet doen want kan zijn dat je model krijgt voor de Amerikaanse markt waardoor misschien niet alle frequenties werken in Europa. Het belangrijkste is dat het model de banden ondersteunt van je provider, in Nederland is band 20 bij KPN, Vodafone en Tele2 het belangrijkste. Heb je T-Mobile dan gelden weer andere regels, het zou dus kunnen maar dus heel erg goed letten op de frequenties.

[ Voor 94% gewijzigd door Zenix op 07-07-2017 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jksukino
Aii ok, Ik dacht dat dit allemaal softwarematig in te stellen was :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Op de site van de douane kan je exact vinden uit welke landen je gratis mag invoeren of wanneer je extra heffingen moet betalen.

Maar je startpost laat al zien dat je nog niet eens weet of de prijzen in de USA lager liggen; dan is het dus onmogelijk nu te vertellen of je bij de Nederlandse douane gedoe gaat krijgen. En hou er ook rekening mee dat de wisselkoers drastisch kan veranderen dus als je denkt dat je iets voor $430 betaalt met de creditcard en juist die ochtend is de wisselkoers (achterlijk) veranderd, schrijft jouw bank eenvoudig 491 Euro van je rekening af.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jksukino
Prijzen in de usa liggen wel lager, en de dollar koers is ook lager dan de euro. En het zou belastingsvrij moeten zijn. Daarmee zou je zeggen dat de prijs echt wel lager uit moet vallen. Alleen is het naar mijn mening zo dat prijzen met dit soort dingen alsnog hoog gehouden worden ondanks dat je geen belasting betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bel de Belastingdienst of kijk eens goed op hun site. Dat voorkomt een hoop teleurstelling.

Vind het ook opvallend dat je enorm waarde hecht aan lagere koersen; niets is zo wisselend als munten en iets wat nu goedkoop is, hoeft dat over een week echt niet meer te zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jksukino
Niet in het bijzonder, Ik geef alleen aan dat ik toevallig de kans krijg om op deze manier een leuke smartphone op de kop te tikken en vraag hier om meningen.

Voor zover ik weet mag je gewoon spullen in het buitenland kopen voor eigen gebruik zonder tussenkomst van de douane. Het is alleen anders als ik er een heleboel zou inslaan om bijv. te verkopen maar daar heb ik geen interesse in.

Zenix, bedankt voor de informatie. Hier ga ik zeker rekening mee houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:58
jksukino schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:57:
Voor zover ik weet mag je gewoon spullen in het buitenland kopen voor eigen gebruik zonder tussenkomst van de douane. Het is alleen anders als ik er een heleboel zou inslaan om bijv. te verkopen maar daar heb ik geen interesse in.
Tot een bepaald bedrag, koop jij goederen boven dit bedrag moet je alsnog alles aangeven en heffingen betalen :). Dus toch even de site van de douane bezoeken om telleurstellingen tegen te gaan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:56

Rmg

Tot 430 euro - https://www.rijksoverheid...ag-belastingvrij-invoeren
Meer meenemen dan € 430
Neemt men na 1 december 2008 goederen mee die meer dan 430 € kosten, dan kijkt de Douane naar de producten die men invoert. Als één product meer dan 430 € kost, dan moet er over het hele aankoopbedrag belasting betaald worden. Maar heeft men bijvoorbeeld een horloge gekocht van € 400 en een pen van euro100, dan betaalt men alleen belasting over de pen, het horloge kan dan belastingvrij ingevoerd worden. Een product dat duurder is dan 430 € kan men niet splitsen.
Een 6 gig versie kan dus, een 8 gig hoor je belasting over te betalen.

Sowieso vraag ik me of die oneplus's wel in fysieke winkels verkocht worden? Alleen via oneplus zelf toch? 8)7

Ik zie US niet tussen de oneplus retailers staan https://oneplus.net/global/locations

[ Voor 54% gewijzigd door Rmg op 07-07-2017 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-05 13:00
Wanneer betaal ik geen belasting voor producten die ik meeneem?

U mag belastingvrij meenemen:

producten die u deze reis kocht buiten de EU; als de totale waarde € 430 of lager is
1 liter sterke drank, whisky bijvoorbeeld, of 2 liter mousserende wijn en 16 liter bier
200 sigaretten of 250 gram shag of 50 sigaren
Persoonlijke bagage is ook belastingvrij. Dit is de bagage die u meeneemt uit Nederland als u op reis gaat. Uw tandenborstel of fotocamera bijvoorbeeld.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:12

sjaool

Every life should have 9 cats

Zenix, bedankt voor de informatie. Hier ga ik zeker rekening mee houden.
Zoals Zenix al zegt niet doen. De kans is erg klein dat je daar op een luchthaven een telefoon kunt kopen die frequentiebanden heeft die ook in Nederland gebruikt worden. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Even buiten de importvraag zijn de OnePlus 3T en 5 niet te koop op het vliegveld, maar alleen in de online shop van OnePlus.

Wat betreft versies verschilt het bij de OnePlus 3T wel welke frequenties ondersteund worden:
Noord-Amerikaans modelWCDMA: Banden 1/2/4/5/8
FDD-LTE: Banden 1/2/4/5/7/8/12/17/30
CDMA EVDO: BC0
Europees/Aziatisch modelWCDMA: Banden 1/2/5/8
FDD-LTE: Banden 1/3/5/7/8/20
TDD-LTE: Banden 38/40
Maar van de OnePlus 5 is maar één model uitgebracht met ondersteuning voor 'alle' frequenties:
Netwerken
FDD LTE: Band 1/2/3/4/5/7/8/12/17/18/19/20/25/26/28/29/30/66
TDD LTE: Band 38/39/40/41
TD-SCDMA: Band 34/39
UMTS(WCDMA): Band 1/2/4/5/8
CDMA EVDO: BC0
GSM: 850/900/1800/1900 MHz
Als laatste wordt er op Tweakers wel een beetje meer eigen inzet verwacht, dan dat je nu hebt laten zien. Veel vragen die je stelt zijn namelijk eenvoudig op te zoeken op internet.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 07-07-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jksukino
rens-br Ik hen alleen gevraag naar de ervaring van het kopen van een smartphone op een vliegveld. Hier is zeker niet veel informatie over te vinden. Dat ik simpele antwoorden krijg waar ik ook al wel aan had gedacht ligt niet aan mijn vraag. Alleen het antwoord van Zenix heeft mij dan ook verder geholpen.

Gooi hier maar een slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ok :w

[ Voor 50% gewijzigd door rens-br op 10-07-2017 09:34 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.