Mijn vraag
Ik heb een woocommerce website waarmee tours geboekt kunnen worden in Koh Samui, Thailand. Deze draait op Woocommerce bookings, Woocommerce Deposits en nog een aantal andere minder relevante plugins. Nu is de standaard functionaliteit van Woocommerce dat een discount coupon een bedrag van het totaalbedrag afhaalt. In mijn geval is de situatie zo:
Tour kost €50 per persoon, waarvan €10 als aanbetaling geldt om de boeking te garanderen. Dat betekent dat er €40 overblijft, wat cash betaald kan worden.
Nu heb ik ook een kortingscode, van bijvoorbeeld €5. Wanneer die wordt ingevuld bij het afrekenen, gaat het bedrag echter van de €40 af, niet van de aanbetaling. Dat moet ik precies andersom hebben. Support van de kant van Woocommerce is erg traag dus ik probeer het even hier.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wordpress, Woocommerce, Woocommerce bookings, Woocommerce deposits
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In php ziet de cart berekening er zo uit:
<tr class="order-total">
<th><?php _e( 'Due Today', 'woocommerce-deposits' ); ?></th>
<td><?php wc_cart_totals_order_total_html(); ?></td>
</tr>
<?php
if ( $deferred_discount_amount > 0 ) {
?>
<tr class="order-total">
<th><?php _e( 'Discount Applied Toward Future Payments', 'woocommerce-deposits' ); ?></th>
<td><?php echo wc_price( -$deferred_discount_amount ); ?></td>
</tr>
<?php
}
?>
<tr class="order-total">
<th><?php _e( 'Pay on tour', 'woocommerce-deposits' ); ?></th>
<td><?php echo wc_price( $future_payment_amount ); ?><?php echo $tax_element; ?></td>
</tr><?php
}
Ik heb alleen geen idee wat ik moet aanpassen om de kortingscode van toepassing te laten zijn op de aanbetaling. Iemand hier die dat wel weet?
Ik heb een woocommerce website waarmee tours geboekt kunnen worden in Koh Samui, Thailand. Deze draait op Woocommerce bookings, Woocommerce Deposits en nog een aantal andere minder relevante plugins. Nu is de standaard functionaliteit van Woocommerce dat een discount coupon een bedrag van het totaalbedrag afhaalt. In mijn geval is de situatie zo:
Tour kost €50 per persoon, waarvan €10 als aanbetaling geldt om de boeking te garanderen. Dat betekent dat er €40 overblijft, wat cash betaald kan worden.
Nu heb ik ook een kortingscode, van bijvoorbeeld €5. Wanneer die wordt ingevuld bij het afrekenen, gaat het bedrag echter van de €40 af, niet van de aanbetaling. Dat moet ik precies andersom hebben. Support van de kant van Woocommerce is erg traag dus ik probeer het even hier.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wordpress, Woocommerce, Woocommerce bookings, Woocommerce deposits
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In php ziet de cart berekening er zo uit:
<tr class="order-total">
<th><?php _e( 'Due Today', 'woocommerce-deposits' ); ?></th>
<td><?php wc_cart_totals_order_total_html(); ?></td>
</tr>
<?php
if ( $deferred_discount_amount > 0 ) {
?>
<tr class="order-total">
<th><?php _e( 'Discount Applied Toward Future Payments', 'woocommerce-deposits' ); ?></th>
<td><?php echo wc_price( -$deferred_discount_amount ); ?></td>
</tr>
<?php
}
?>
<tr class="order-total">
<th><?php _e( 'Pay on tour', 'woocommerce-deposits' ); ?></th>
<td><?php echo wc_price( $future_payment_amount ); ?><?php echo $tax_element; ?></td>
</tr><?php
}
Ik heb alleen geen idee wat ik moet aanpassen om de kortingscode van toepassing te laten zijn op de aanbetaling. Iemand hier die dat wel weet?