Vage problemen desktop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidvsgideon
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-09 22:11
Beste mede-tweakers,

Ik heb jullie hulp nodig. De computer van mijn vriendin krijgt steeds meer problemen:

Het begon met de muis en het toetsenbord die af en toe niet werkten/herkend werden. Vaak was dit verholpen door een harde reset te doen.

Sinds gisteren werkte ook de externe kaartlezer ineens niet en werden de monitoren niet herkend, geen beeld dus.

Memtest kon zijn test niet afmaken, ook daar werd het beeld zwart na ongeveer 60% van de test.

Prime95 geeft na bijna een uur hetzelfde probleem. Monitor springt op zwart en geeft geen beeld meer.

Ik kan wel dingen vervangen, maar ik zie niet waar het nu aan zou moeten liggen.

Systeem:
i73770
Asus P8H61-M LE/usb3
Sharkoon WPM 500 voeding
GTX 660ti
2x4GB kingston
240 GB SSD
1TB HDD

Heeft iemand een idee?
Alle ideeën zijn welkom.

Alvast bedankt, David

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-10 16:09
Als allerlei zaken vreemd gaan doen, gok ik op het onderdeel waar alles bij elkaar komt.... het moederbord.
Zou iig zorgen voor een BackUp
Dan kijken in de logs of ik iets kon vinden

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 15:19
Ik zou gaan kijken naar de voeding. Sharkoon staat nou niet echt bekend om zijn geweldige voedingen en de problemen klinken bij mij alsof de stroomvoorziening zeer instabiel is.

Kijk of je nog ergens een vriend hebt die een voeding overheeft. Als de problemen met een andere voeding aanhouden, kan het eigenlijk alleen nog maar je moederbord zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidvsgideon
Ik heb nog wel een goede voeding liggen, ga ik die eerst vervangen. Hoop niet dat het moederbord vervangen moet worden, want dan ben ik verder van huis.

Overigens heb ik de voeding nu buiten de behuizing liggen en draait memtest wel zonder problemen.

Geheugen kan ik dus uitsluiten en voeding is nu hoofdverdachte. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voeding is ook mijn eerste verdachte. Welk merk en type 'goede' voeding heb je nog liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidvsgideon
Ook geen topmerk, moet ik bekennen.
Coolermaster GX 550

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Coolermaster GX zijn slechte voedingen. Alleen gebruiken om te testen en als de voeding de oorzaak blijkt een nieuwe goede voeding aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidvsgideon
De voeding is inmiddels vervangen door de gx550. Dit lijkt de problemen vooralsnog verholpen te hebben.
De GX serie is inderdaad ook niet best, maar de 450 en 550 krijgen betere reviews dan de 650 en 750, die schijnen echt slecht te zijn.
Voor mij sowieso geen sharkoon voedingen meer. Zo zie je maar: Nooit besparen op de voeding.

Ik had beter moeten weten.

Bedankt voor de hulp, wat mij betreft mag hier een slotje op.

Mvg David
Pagina: 1