Waarom zijn er amper tot geen videokaarten te koop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik was op zoek naar een sub 350€ video kaart. Vond een paar mooie RX580's en andere. Alle 20+ opties maar twee of drie winkels en alleen met zo'n ellendig rood vrachtwagentje. Wat is er gebeurd? :(

Beste antwoord (via actionInvoke op 07-07-2017 11:20)

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:56

Bezulba

Formerly known as Eendje

Veel van de mid range videokaarten worden gebruikt om cryptocurrency te minen. Dit kan het meest efficient met de gpu en niet met de Cpu en daarom zijn al dat soort kaarten zo'n beetje permanent uitverkocht.

blup

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:49
Ze zijn uitverkocht.

Aub dit kansloze topic sluiten!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +18 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Veel van de mid range videokaarten worden gebruikt om cryptocurrency te minen. Dit kan het meest efficient met de gpu en niet met de Cpu en daarom zijn al dat soort kaarten zo'n beetje permanent uitverkocht.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
Bezulba schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:19:
Thx, Ik neem dus aan dat ik alleen maar kan wachten tot er nieuwe kaarten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:35
Waar het kan kun je alvast een bestelling plaatsen, anders blijf je achter het net vissen. Of offline in een winkel kijken welke niet in de pricewatch staat oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-10 08:48
megekko heeft nog wel wat liggen aan 1050 en 1060 kaarten dacht ik. Niet meer gecheckt maar gisteren nog wel

*edit: want AMD kun je inderdaad vergeten.. die worden alleen nog maar gebruikt voor mining

[ Voor 30% gewijzigd door Roxsman op 07-07-2017 11:23 ]

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

actionInvoke schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:21:
[...]

Thx, Ik neem dus aan dat ik alleen maar kan wachten tot er nieuwe kaarten komen?
Niet alleen. Bij nieuwe kaarten zal hetzelfde spelen. De productie moet gewoon flink omhoog.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Bezulba schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:23:
[...]

Niet alleen. Bij nieuwe kaarten zal hetzelfde spelen. De productie moet gewoon flink omhoog.
Of de crypto bubble moet weer klappen. Dan is het 'probleem' ook verholpen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 22:20

Rannasha

Does not compute.

warhamstr schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:25:
[...]

Of de crypto bubble moet weer klappen. Dan is het 'probleem' ook verholpen.
Of gewoon wachten tot de markt de boel weer gelijktrek.

Cryptocurrencies hebben ingebouwde mechanismes waardoor de moeilijkheidsgraad van het minen toeneemt als er meer miners zijn. Hierdoor daalt de winstgevendheid. Als de prijs stijgt, dan wordt minen gunstiger en komen er meer miners. De moeilijkheidsgraad stijgt dan, wat de winstgevendheid weer drukt en de aanwas van nieuwe miners stopt.

Maar omdat de prijs van veel cryptocurrencies zo sterk gestegen is de laatste maanden, was er simpelweg niet voldoende hardware om de moeilijkheidsgraad voldoende te doen stijgen om een nieuwe evenwichtsniveau te bereiken. Daarom zijn de GPUs nog zo moeilijk te krijgen. Maar de moeilijkheidsgraad stijgt gestaag en over een tijdje wordt een nieuw evenwichtsniveau bereikt waarop het voor de meeste mensen niet meer gunstig is om te beginnen met minen. Hier hoeft de prijs van de cryptocurrency niet voor te dalen. Als die dat wel doet, dan gaat het allemaal een stuk sneller uiteraard.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Rannasha schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:32:
[...]

Of gewoon wachten tot de markt de boel weer gelijktrek.

Cryptocurrencies hebben ingebouwde mechanismes waardoor de moeilijkheidsgraad van het minen toeneemt als er meer miners zijn. Hierdoor daalt de winstgevendheid. Als de prijs stijgt, dan wordt minen gunstiger en komen er meer miners. De moeilijkheidsgraad stijgt dan, wat de winstgevendheid weer drukt en de aanwas van nieuwe miners stopt.

Maar omdat de prijs van veel cryptocurrencies zo sterk gestegen is de laatste maanden, was er simpelweg niet voldoende hardware om de moeilijkheidsgraad voldoende te doen stijgen om een nieuwe evenwichtsniveau te bereiken. Daarom zijn de GPUs nog zo moeilijk te krijgen. Maar de moeilijkheidsgraad stijgt gestaag en over een tijdje wordt een nieuw evenwichtsniveau bereikt waarop het voor de meeste mensen niet meer gunstig is om te beginnen met minen. Hier hoeft de prijs van de cryptocurrency niet voor te dalen. Als die dat wel doet, dan gaat het allemaal een stuk sneller uiteraard.
je hebt uiteraard gelijk, alleen denk ik dat de videokaartenfabrikanten sneller productie kunnen opschalen dan dat de markt weer normaliseert.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
Bezulba schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:52:
[...]

je hebt uiteraard gelijk, alleen denk ik dat de videokaartenfabrikanten sneller productie kunnen opschalen dan dat de markt weer normaliseert.
Van wat ik zo zat te lezen doen ze dat niet omdat het hele mining verhaal een zeepbubbel is die op enig moment weer kan knappen waarmee de vraag weg valt. Ze willen niet met overstock achter blijven. Het is namelijk niet zo dat ze vandaag opeens kunnen beslissen of ze meer of minder gaan maken, dit soort order worden vaak maanden van te voren gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:43
Je ziet nu al tig kaarten in V&A. As we speak gaat elke coin naar beneden met sneltrein vaart, dus er zal wel weer wat beschikbaar komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thecrazygun11
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-10 00:08
Net wanneer ik graag een videokaart wou kopen, is bitcoin mining weer een hype. Door de moelijksheidgraad. :S Waarschijnelijk zal hierna weer een groot v/a zijn. Sommige kaarten o/a Asus kaarten hun gemidelde prijs is gestegen. Waarschijnelijk door de winkels zelf. Bv op hwi, "ASUS Radeon RX 580 Strix OC 8GB" €349 bij centralpoint en niet leverbaar. brol.com=€576.85 leverbaar bij toeleverancier. (BE) Hopelijk gaat de moeilijkheidsgraad ASAP omhoog.

[ Voor 3% gewijzigd door thecrazygun11 op 11-07-2017 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazydogfighter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-09 09:09
De koers is al dalende, dus ik zou je ogen gericht houden op V&A.

https://www.businessinsid...eling-weer-tot-onder-200/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zo'n afgeragde kaart niet willen hebben (hebben meerdere maanden 24/7 volop staan draaien) en zeker niet voor de prijzen die sommigen er nog voor durven te vragen.
Misschien dat een andere miner er nog wat aan heeft, of als je voor korte tijd een kaart nodig hebt maar anders zou ik ze links laten liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Ik zie steeds meer artikelen voorbij komen waar gezegd word dat de hype snel voorbij is.. gelukkig maar want ik wacht al meer als een maand op mijn rx580...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:10
@Verwijderd Hij is inmiddels wel goed getest. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:51
Bezulba schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:52:
[...]

Ik denk het niet. AMD/Nvidia bouwt/produceert natuurlijk niet alleen. Zo moet geheugen ook nog toerijkend zijn. En vermoed dat alle fabrieken die iets van een GPU leveren op volle snelheid werken. Alleen een nieuwe fabriek plaatsen kost enkele jaren. En dan is de Bubble al geklapt en ga je als bedrijf voor miljarden het schip in. Iets wat AMD niet kan veroorloven.

Wacht tot de bubble is geklapt en dan een mooie voor een prikje uit het V&A vissen.
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:43:
[...]

Ik zou zo'n afgeragde kaart niet willen hebben (hebben meerdere maanden 24/7 volop staan draaien) en zeker niet voor de prijzen die sommigen er nog voor durven te vragen.
Misschien dat een andere miner er nog wat aan heeft, of als je voor korte tijd een kaart nodig hebt maar anders zou ik ze links laten liggen.
Dan moet je hem bij de juiste kopen. Ik heb mijn r9 290 gekocht bij iemand die het in een stofvrije gekoelde ruimte had. Iets waar jan net de pet wat van kan leren. Immers iedereen dag dat je GPU bij de fabrikant ligt is een dag dat ze geen geld opleveren. Daarbij komt dat een chip aan uit zetten ook niet fijn vind. Dus om direct een mining kaart niet te kopen omdat hij 24/7 heeft gedraaid is gewoon niet nodig. Je moet alleen wel kijken van wie je hem koopt.

[ Voor 38% gewijzigd door loki504 op 12-07-2017 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

loki504 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:11:

Dan moet je hem bij de juiste kopen. Ik heb mijn r9 290 gekocht bij iemand die het in een stofvrije gekoelde ruimte had. Iets waar jan net de pet wat van kan leren. Immers iedereen dag dat je GPU bij de fabrikant ligt is een dag dat ze geen geld opleveren. Daarbij komt dat een chip aan uit zetten ook niet fijn vind. Dus om direct een mining kaart niet te kopen omdat hij 24/7 heeft gedraaid is gewoon niet nodig. Je moet alleen wel kijken van wie je hem koopt.
Je weet niet hoe de videokaart is behandeld, dat maakt het lastig. Een videokaart kan perfect 24/7 op volle belasting draaien als hij adequaat gekoeld wordt. Echter als dat niet gebeurt dan kan er verhoogde slijtage ontstaan door oververhitting.

Bij mining is het vooral belangrijk om tegen zo laag mogelijke kosten zo hard mogelijk te minen. De kans is dus aanwezig dat er minder aandacht is gegeven aan levensduur er meer aan maximale resultaten op korte termijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Ben het er niet mee eens. Als er oververhitting ontstaat bestaat de kans dat hij tijdens het mining het loodje legt en dan gaat je inkomsten bron helemaal naar de maan. Het is niet lastig nog duur om je kaarten goed te onderhouden. Alleen tijd en motivatie. Iedere dag even een stofzuiger door die kamer. En bv 1 keer per x tijd met een droge lucht compressor(dan wel spuitbusjes). Kosten de wereld niet en doen het prima voor de levensduur. Iets waar de echte miners(die er honderden tegelijk koopt). prima rekening mee houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:57
ik heb afgelopen vrijdag een gtx 1060 besteld en die is gewoon zaterdag geleverd.

zeker, zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De prijzen zijn op dit moment dusdanig hoog dat ik het er gewoon niet voor over heb om een 1060 te kopen. De 1060 is in mijn ogen een midrange kaart net als mijn 760 die ik nu nog heb. Daar heb ik toen iets van 230 euro voor betaald. Nu ligt de 1060 boven de 350€. Bizar gewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

loki504 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:08:
Ben het er niet mee eens. Als er oververhitting ontstaat bestaat de kans dat hij tijdens het mining het loodje legt en dan gaat je inkomsten bron helemaal naar de maan. Het is niet lastig nog duur om je kaarten goed te onderhouden. Alleen tijd en motivatie. Iedere dag even een stofzuiger door die kamer. En bv 1 keer per x tijd met een droge lucht compressor(dan wel spuitbusjes). Kosten de wereld niet en doen het prima voor de levensduur. Iets waar de echte miners(die er honderden tegelijk koopt). prima rekening mee houd.
Dan kun je er dus eerst langs gaan om te kijken (genoeg oplichters op het net) of je moet die persoon kennen.
Bovendien, mensen die eerst de markt kapot maken voor gamers, daarna geld verdienen met minen en dan ook nog hun oude kaarten voor de hoofdprijs willen verkopen gun ik al helemaal geen cent extra.
Ik kan gelukkig wachten tot de markt weer een beetje normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:41:
[...]

Dan kun je er dus eerst langs gaan om te kijken (genoeg oplichters op het net) of je moet die persoon kennen.
Bovendien, mensen die eerst de markt kapot maken voor gamers, daarna geld verdienen met minen en dan ook nog hun oude kaarten voor de hoofdprijs willen verkopen gun ik al helemaal geen cent extra.
Miners maken geen markt kapot. Van wikipedia:

Een markteconomie is een economie waarin de meeste goederen door de producenten voor de consumptie door anderen worden gemaakt en worden verdeeld via een systeem van handel (op de letterlijke of spreekwoordelijke markt). De prijs van een product wordt in een markteconomie in meer of mindere mate bepaald door vraag en aanbod.

Jij hebt het helaas niet voor het zeggen waar mensen gpu's voor mogen gebruiken. En er zijn genoeg mensen die graag tweedehands kaarten oppikken voor een schijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zo simpel is het niet. Sowieso is ETH ook met deze koers nog steeeds de moeite waard. Verder zijn er meer munten dan alleen ETH die het minen waard zijn om geld mee te verdienen. V&A komt echt nu niet ineens vol te staan met kaarten omdat de koers van ETH lager is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:41:
[...]

Ik haal vrijwel altijd mijn spullen op ja. En maken zij wel de markt kapot? Ze brengen aardig wat dollars richting AMD/Nvidia en betalen bedragen die wij niet willen betalen. En ja mensen die geld verdienen met iets geen geld gunnen.. Klinkt in mijn oren als jalouzie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:54:
[...]

Miners maken geen markt kapot. Van wikipedia:

Een markteconomie is een economie waarin de meeste goederen door de producenten voor de consumptie door anderen worden gemaakt en worden verdeeld via een systeem van handel (op de letterlijke of spreekwoordelijke markt). De prijs van een product wordt in een markteconomie in meer of mindere mate bepaald door vraag en aanbod.

Jij hebt het helaas niet voor het zeggen waar mensen gpu's voor mogen gebruiken. En er zijn genoeg mensen die graag tweedehands kaarten oppikken voor een schijntje.
loki504 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:22:
[...]

Ik haal vrijwel altijd mijn spullen op ja. En maken zij wel de markt kapot? Ze brengen aardig wat dollars richting AMD/Nvidia en betalen bedragen die wij niet willen betalen. En ja mensen die geld verdienen met iets geen geld gunnen.. Klinkt in mijn oren als jalouzie.
Ik ben echt niet jaloers op mensen die hun kans zien om iets te verdienen. En ja, mensen mogen de spullen die ze kopen zelf een bestedingsdoel geven. Allemaal niet mijn punt.
Het probleem is echter dat kaarten massaal worden opgekocht voor minen en gamers achter het net vissen.
Niet alleen omdat de voorraden snel afnemen maar ook omdat de prijs (voor gamers) te hoog wordt. De kaarten worden dus eigenlijk te duur voor waar ze eigenlijk voor zijn bedoeld.
En dat noem ik de markt kapot maken.

Het geld komt volgens mij meer terecht bij de (tussen)handelaren dan bij de fabrikanten zelf. En niet alleen dat, de fabrikanten lopen zo ook de kans mis om een naam voor hun produkt op te bouwen waar ze de kaart voor ontwikkeld hebben: gamen (want daar gaan ook de meeste reviews en waarderingen over voor de gewone gebruiker).

Hopelijk komen er snel goede minerskaarten en/of knapt de cryptocurrency bubble, zodat de gamersmarkt weer wat normaliseert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morion
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-10 09:32
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:24:
...

Het probleem is echter dat kaarten massaal worden opgekocht voor minen en gamers achter het net vissen.
Niet alleen omdat de voorraden snel afnemen maar ook omdat de prijs (voor gamers) te hoog wordt. De kaarten worden dus eigenlijk te duur voor waar ze eigenlijk voor zijn bedoeld.
En dat noem ik de markt kapot maken.

...
Is dat niet precies die marktwerking die men hiervoor noemt? Waar jij problemen mee hebt is dat gamers een extra concurrent (miners) er bij hebben gekregen voor de vraag naar hetzelfde artikel (de kaarten). De concurrent in dit geval wil meer dan er geleverd wordt (creert een schaarste in de markt, prijs omhoog) en is bereid meer te betalen (dus prijsstijging doet de leverancier geen pijn, levert alleen maar meer op). Gamers zijn dan idd de verliezende derde, maar dat maakt niet dat de markt kapot is, alleen dat je in de "verliezende" groep zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Tot de bubble klapt en ook winkels met een overvloed aan orders zitten. En voor minder de deur uit gaan. Is ook bij de vorige mining bubble gebeurt.

En ja tussenhandelaars verdienen er nu veel aan. Maar AMD ook. Elke kaart die er nu uit gaat is direct verkocht. Dat is mega goed voor hun omzet hoor. Nvidia verdient er ook massaal aan omdat gamers nu uitwijken naar de duurdere 1070/1080/1080ti. De gamer is nu de tijdelijke verliezen. Maar dat geld gaat AMD/Nvidia direct in R&D stoppen. En dat is weer goed voor de Gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:06
Ik zou persoonlijk er dan voor kiezen en systeem te bouwen met b.v een 1050 TI die nog prima voor normale prijzen beschikbaar zijn en dan afwachten tot de prijzen van de midrange kaarten weer op een niveau zitten om dan te upgraden naar een snellere kaart.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
De 1050ti is inderdaad nog goed leverbaar tegen prima prijs. De 1060 is ook een drama. De gene die er zijn kosten rond de 350 euro.... en dat is gewoon teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:43:
[...]

Dat is ook een beetje mijn gedachte. Volgens mij kan het nooit goed zijn dat die kaarten lange tijd op max draaien. Of heb ik het fout en maakt het niets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
loki504 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 19:02:
De 1050ti is inderdaad nog goed leverbaar tegen prima prijs. De 1060 is ook een drama. De gene die er zijn kosten rond de 350 euro.... en dat is gewoon teveel.
Yup, f* dat. Heb maar een 1050ti gekocht. Wel jammer want hiervoor had ik een rx580 maar die ging binnen twee weken kaput. Maand lang aan het lijntje gehouden door saphire die vervolgens niets wilde leveren. Laatste keer dat ik ooit bij hun iets koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
actionInvoke schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:02:
[...]

Dat is ook een beetje mijn gedachte. Volgens mij kan het nooit goed zijn dat die kaarten lange tijd op max draaien. Of heb ik het fout en maakt het niets uit?
Maakt niet uit hoor. Het constant wisselen van temps (aan/uit). Wisselende load vinden chips ook niet heel leuk. Ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad met mijn r9 290. Die nu toch al 18 maanden naar volle tevredenheid gebruikt wordt. En met saphire heb je weinig te maken(tenzij je hem daar gekocht hebt). Had je beter naar de winkel kunnen gaan. Maar ook die kunnen niet een rx 580 uit de hoed toveren. En zouden je een alternatief aan bieden. of je geld terug geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
loki504 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:29:
[...]

Maakt niet uit hoor. Het constant wisselen van temps (aan/uit). Wisselende load vinden chips ook niet heel leuk. Ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad met mijn r9 290. Die nu toch al 18 maanden naar volle tevredenheid gebruikt wordt. En met saphire heb je weinig te maken(tenzij je hem daar gekocht hebt). Had je beter naar de winkel kunnen gaan. Maar ook die kunnen niet een rx 580 uit de hoed toveren. En zouden je een alternatief aan bieden. of je geld terug geven.
Nee, had hem bij azerty gekocht maar ben ook niet te spreken over hun. Ik wil er niet te veel over kwijt maar ik ben best diep teleurgesteld in hun klantenservice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
Oke over het algemeen heeft Azerty een prima Klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
loki504 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:24:
Oke over het algemeen heeft Azerty een prima Klantenservice.
Ja, bestel al jaren bij hun maar dit was wel ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
  • Laatst online: 28-09 21:27
Schiet lekker op .. not..
msi rx 480 gaming 8g hard bricked na bios flash update van msi.. en windows vond het nodig spontaan te rebooten.
warranty geclaimed by paradigit, klantenservice was zo vriendelijk mij te upgraden naar een rx 580 gaming 8g, vervolgens gaat de leverdatum van 27 dagen, naar 49 dagen, naar "Op dit moment niet beschikbaar" en dan heb ik nog "geluk" dat mn bestelling op verwerkt staat voor 329€ want de huidige prijs betreft 439€.

Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren, zit nu op een hd 7000 nood kaartje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Viel die niet opnieuw te flashen terwijl je op een andere videokaart zat dan?

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
  • Laatst online: 28-09 21:27
nope, dat lukte helaas niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik merk een beetje hetzelfde op de tweedehands markt. Een 480 zou je toch inmiddels voor een mooi prijsje te krijgen moeten zijn, maar dat kun je ook vergeten. En het wordt toch tijd om m'n R9 270 te vervangen.

Erg irritant dat dat minen zo in de weg zit.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 23-07-2017 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Geduld, er is een goede reden dat AMD en Nvidia nooit hun productie hebben aangepast aan het minen, die hype gaat zo snel als dat het komt. Geef het nog een maandje, misschien 2, en we zijn er weer van af. Als het eenmaal crasht dan gaat het erg snel, binnen 1-2 weken wordt de tweedehands markt overspoeld en worden de prijzen weer normaal. :)
Ja, het is vervelend dat net nu tijdens een regenachtige zomervakantie die mining hype speelt maar wat doe je er aan?
Hexyl schreef op zondag 23 juli 2017 @ 09:18:
warranty geclaimed by paradigit, klantenservice was zo vriendelijk mij te upgraden naar een rx 580 gaming 8g, vervolgens gaat de leverdatum van 27 dagen, naar 49 dagen, naar "Op dit moment niet beschikbaar" en dan heb ik nog "geluk" dat mn bestelling op verwerkt staat voor 329€ want de huidige prijs betreft 439€.
Die kaart is nog niet eens €270 waard, dat betaalde je voor de veel betere (48,5 dB vs. 36 dB en 72 vs. 75 graden Celsius bij TW3 @ 4k met hoge instellingen, bij idle 8 graden warmer) Sapphire Nitro RX 580 8 GB, €329 is al een belachelijke prijs en €439 gaat natuurlijk nergens over, een gtx 1070 kost ongeveer net zoveel. :')

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2017 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-12-2023
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:26:
Geduld, er is een goede reden dat AMD en Nvidia nooit hun productie hebben aangepast aan het minen, die hype gaat zo snel als dat het komt. Geef het nog een maandje, misschien 2, en we zijn er weer van af. Als het eenmaal crasht dan gaat het erg snel, binnen 1-2 weken wordt de tweedehands markt overspoeld en worden de prijzen weer normaal. :)
Ja, het is vervelend dat net nu tijdens een regenachtige zomervakantie die mining hype speelt maar wat doe je er aan?
De huidige "hype" rond ETH ebt misschien na 1 Aug wel weer weg als de koers wat zakt maar blockchain technologie is hier en het blijft. Om blockchains te runnen moet je veel berekeningen kunnen doen, berekeningen waar GPUs goed in zijn. Daarbij zijn er steeds meer CUDA enabled applicaties dus mensen zoals ik schaffen nu voor business redenen consumenten kaarten zoals de 1080, 1080TI en de Titan Xp aan om applicaties als 3D scanning sneller te laten gaan. De Quadro heeft gewoon geen goede price/performance verhouding momenteel.

Daardoor kan ik je ook vertellen dat... alle GPUs nog prima leverbaar zijn. Alleen niet via de gemiddelde Tweakers Pricewatch winkel. Bij wholesalers als Zones kan ik alles nog gewoon tegen (iets) boven de RRP aanschaffen met een levertijd van 2 weken. Het volume van de meeste winkels die in deze thread genoemd worden is gewoon te laag en die vissen achter het net. Als ze er dan toch een paar krijgen betaal je als consument idd de hoofdprijs.

[ Voor 12% gewijzigd door JannyWooWoo op 24-07-2017 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

JannyWooWoo schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:46:
[...]

De huidige "hype" rond ETH ebt misschien na 1 Aug wel weer weg als de koers wat zakt maar blockchain technologie is hier en het blijft. Om blockchains te runnen moet je veel berekeningen kunnen doen, berekeningen waar GPUs goed in zijn. Daarbij zijn er steeds meer CUDA enabled applicaties dus mensen zoals ik schaffen nu voor business redenen consumenten kaarten zoals de 1080, 1080TI en de Titan Xp aan om applicaties als 3D scanning sneller te laten gaan. De Quadro heeft gewoon geen goede price/performance verhouding momenteel.

Daardoor kan ik je ook vertellen dat... alle GPUs nog prima leverbaar zijn. Alleen niet via de gemiddelde Tweakers Pricewatch winkel. Bij wholesalers als Zones kan ik alles nog gewoon tegen (iets) boven de RRP aanschaffen met een levertijd van 2 weken. Het volume van de meeste winkels die in deze thread genoemd worden is gewoon te laag en die vissen achter het net. Als ze er dan toch een paar krijgen betaal je als consument idd de hoofdprijs.
Dat valt ook nog mee. Ik heb vorige week na zeven weken mijn RX580 Nitro+ ontvangen. €280 ish betaald destijds en eindelijk verzonden, terwijl ze toen ook al €400 waren bij de winkel. Ik denk dat de webwinkels er ook mooi gebruik van maken nu er veel vraag is, en nog weinig aanbod. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1