Belazerd door een medetweaker

Pagina: 1
Acties:
  • 1.693 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 18:04
Ik weet niet of deze plek goed is hiervoor maar voordat de originele advertentie weg gehaald wordt wil ik het voor de zekerheid wel melden.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Helaas blijk ik door een medetweaker belazerd te zijn.
Hij stuurde mij bovenstaande screenshots van smartwaardes van totaal andere schijven.
Er blijkt niets van te kloppen en er zijn mij hele andere schijven geleverd.
Er zou volgens de screenshots 8.000 uur op zitten (4 stuks).
Dit zijn de schijven die ik daadwerkelijk gehad heb.
42.000 uren op de teller (4 stuks).
Afbeeldingslocatie: https://www.kene.nl/smartveel.png
Ik voel me echt belazerd.

Ik hoop dat hij het netjes gaat oplossen en anders wil ik vragen wat ik kan doen.
Dit is zijn advertentie waar gewoon nog de smartwaardes staan die hij mij ook stuurde en dus totaal niet kloppen:

*** Ik heb de advertentie verwijdert omdat de verkoper zijn excuses heeft gemaakt en het ergens fout is gegaan. Ik ben dus toch te voorbarig geweest om het gelijk belazerd te noemen en ik vind het nu achteraf spijtig dat ik hem nu in een negatief daglicht heb gezet. Hij heeft het dus keurig netjes opgelost want ik mag ze terug brengen, en nogmaals mijn excuses. Ook weer een leermoment voor mij hoe je om moet gaan met situaties. ***

[ Voor 29% gewijzigd door knorde op 07-07-2017 07:26 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 22:51

JdM

Humbled

En wat maakt dan dat je dit topic nu al opent, nog voor dat je de kans hebt gegeven aan de verkoper om een reactie te geven, of laat hij al drie weken niks van zich horen nadat je gevraagd hebt om uitleg :?

[ Voor 23% gewijzigd door JdM op 07-07-2017 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Voordat de originele advertentie verwijdert wordt en ik niks meer kan bewijzen.
Daarom hoop ik dat er mensen kunnen bevestigen dat dat er nu nog staat.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil hem zeker de kans geven dit op te lossen maar aangezien ik mijn geld maar 1x kan uitgeven zit ik flink in de stress nu.
Daarom heb ik liever bewijs dat ik kan aantonen dat er niet eerlijk is gehandeld (of dat wel of niet met opzet is laat ik dan in het midden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compworm
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-01-2024
Gezien zijn 23 positieve ervaringen, is er vast wel te overleggen met de persoon, dus ik zou het eerst via die weg proberen.
Anders worden hier toch alleen maar dingen geroepen, en staat de beste meneer weer in slecht daglicht etc etc.

Dus neem vooral even contact met hem op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Raar... Je hebt in ieder geval het model gekregen zoals geadverteerd, de Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS.

De screenshots in de advertentie zijn van een ander model, de ST1000DM003.

Dat dit niet klopt kun je op zich al uit de advertentie halen...

Neem inderdaad eerst contact op met de verkoper. Misschien is dit daadwerkelijk een misverstand, verkeerde afbeeldingen geupload ofzo.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ik heb net contact met hem opgenomen.
Ik ben het met jullie eens dat ik hem eerst de kans moet geven dit netjes op te lossen.
Ik schrok me gewoon de pleuris en gelijk slaat de paniek toe omdat ik het geld maar 1x kan uitgeven.

Ik heb hem via priveberichten nog nadrukkelijk gevraagd om die smartgegevens en zei nog dat ik met die uren kon leven.
Uiteraard was dat gebaseerd op die 8.000 uren.

Ik heb zaken met hem gedaan juist om zijn goede beoordelingen, dus ik vind het ook vreemd allemaal.

Die verschillende types (screenshots en advertentietitel) was mij niet opgevallen (ja later pas).
Maar ik heb het prive ook nog gevraagd dus in mijn ogen heb ik voldoende geïnformeerd.

Hopelijk lost hij het netjes op.

[ Voor 28% gewijzigd door knorde op 07-07-2017 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:52
knorde schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 00:14:
Ik heb net contact met hem opgenomen.
Ik ben het met jullie eens dat ik hem eerst de kans moet geven dit netjes op te lossen.
Ik schrok me gewoon de pleuris en gelijk slaat de paniek toe omdat ik het geld maar 1x kan uitgeven.

Ik heb hem via priveberichten nog nadrukkelijk gevraagd om die smartgegevens en zei nog dat ik met die uren kon leven.
Uiteraard was dat gebaseerd op die 8.000 uren.

Ik heb zaken met hem gedaan juist om zijn goede beoordelingen, dus ik vind het ook vreemd allemaal.

Die verschillende types (screenshots en advertentietitel) was mij niet opgevallen (ja later pas).
Maar ik heb het prive ook nog gevraagd dus in mijn ogen heb ik voldoende geïnformeerd.

Hopelijk lost hij het netjes op.
Advertenties verdwijnen nooit helemaal van de Tweakers server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaMoon
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-08 18:43
Het zou makkelijk een misverstand/fout van de verkoper kunnen zijn. Slordig is het dan wel maar zou toch niet meteen roepen dat je belazerd bent.

Je had ook de link van de advertentie kunnen opslaan ipv de advertentie te linken en dus gelijk prijs te geven wie de verkoper dan is ;)

Misschien is het wel handig dat @intelpower van dit topic af weet.

Ik heb nooit zaken gedaan en/of ken de verkoper niet, dit ter verduidelijking.

Maar was wel netter geweest om eerst contact met hem op te nemen en eventueel daarna een topic te openen (mocht hij je bewust "belazerd" hebben).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knorde
Ik heb de advertentie in de OP verwijdert omdat de verkoper zijn excuses heeft gemaakt en het ergens fout is gegaan. Ik ben dus toch te voorbarig geweest om het gelijk belazerd te noemen en ik vind het nu achteraf spijtig dat ik hem nu in een negatief daglicht heb gezet. Hij heeft het dus keurig netjes opgelost want ik mag ze terug brengen, en nogmaals mijn excuses. Ook weer een leermoment voor mij hoe je om moet gaan met situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
RaMoon schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 01:32:
Misschien is het wel handig dat ***Verwijdert ivm privacy en onterechte beschuldiging*** van dit topic af weet.
Hij weet ervan en via prive berichten hebben we het al opgelost (naar grote tevredenheid).

EDIT

Sorry dit had er boven nog bij gemoeten, excuses.

[ Voor 10% gewijzigd door knorde op 07-07-2017 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

m-vw

Dus?

Je had toch gewoon een paar print screen kunnen opslaan voor het geval dat?

Gelijk een topic openen zonder contact vind ik wel erg voorbarig.

Goed dat het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
m-vw schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:03:
Je had toch gewoon een paar print screen kunnen opslaan voor het geval dat?

Gelijk een topic openen zonder contact vind ik wel erg voorbarig.

Goed dat het opgelost is.
Dit besef ik me achteraf, dit is dus ook een leermoment voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:19

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zie FAQ: Geen schandpaaltopics aub. Dit kan je ook prima onderling uitpraten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.