UniFi Switch 24 als media converter gebruiken.
Ik heb sinds enkele dagen een fiber glas verbinding van Ex4all.
Nu is deze geleverd met een Fritz!box 5490 en een NT met glasvezel kabel .
Nu wilde ik geen gebruik gaan maken van deze Fritz!box maar van mijn eigen PFSenSE router.
Ik heb de NT dus omgeruild voor een van de KPN met utp uitgang.
Vervolgens heb ik mijn PFSenSE router volgens deze gebruiksaanwijzing ingesteld.
http://blog.firewallonlin...iptv-op-pfsense-opnsense/
Alles werkt naar behoren. Internet tv en telefoon( deze is ingesteld op een oude fritz!box 7360)
De situatie is nu zo dat poort 1 van mijn PFSenSe aan de NT zit (wan).
Poort 2 is mijn lan en poort 3 voor iptv.
Aan poort 2 hangt mijn UniFi Switch 24 .
Nu zou ik graag de oude KPN NT weer willen omruilen voor die van Ex4all met fiber.
Deze zou ik dan op poort 25 van mijn switch willen aansluiten met behulp van een SFP module.
Deze poort dan koppelen aan b.v.b. poort 24 en vanuit deze poort naar mijn wan van mijn PFSenSe.
Maar hoe isoleer ik poort 24 en 25 van de rest van de poorten? Is het voldoende om een vlan aan te maken in de controller en deze twee poorten hieraan te koppelen?
Ik heb sinds enkele dagen een fiber glas verbinding van Ex4all.
Nu is deze geleverd met een Fritz!box 5490 en een NT met glasvezel kabel .
Nu wilde ik geen gebruik gaan maken van deze Fritz!box maar van mijn eigen PFSenSE router.
Ik heb de NT dus omgeruild voor een van de KPN met utp uitgang.
Vervolgens heb ik mijn PFSenSE router volgens deze gebruiksaanwijzing ingesteld.
http://blog.firewallonlin...iptv-op-pfsense-opnsense/
Alles werkt naar behoren. Internet tv en telefoon( deze is ingesteld op een oude fritz!box 7360)
De situatie is nu zo dat poort 1 van mijn PFSenSe aan de NT zit (wan).
Poort 2 is mijn lan en poort 3 voor iptv.
Aan poort 2 hangt mijn UniFi Switch 24 .
Nu zou ik graag de oude KPN NT weer willen omruilen voor die van Ex4all met fiber.
Deze zou ik dan op poort 25 van mijn switch willen aansluiten met behulp van een SFP module.
Deze poort dan koppelen aan b.v.b. poort 24 en vanuit deze poort naar mijn wan van mijn PFSenSe.
Maar hoe isoleer ik poort 24 en 25 van de rest van de poorten? Is het voldoende om een vlan aan te maken in de controller en deze twee poorten hieraan te koppelen?