Ik heb voor mijn kinderen een iPad 1 gekocht. Hier zou ook iOS 8 op gedownload kunnen worden zodat ze YouTube kunnen kijken en spelletjes kunnen doen. Maar het downloaden lukt niet. Iemand een idee hoe ik dat voor elkaar krijg?
Ik denk dat de iPad last heeft van het onweer...
On a serious note: het lukt niet is natuurlijk erg vaag, wat lukt er niet? Geeft de iPad een foutmelding? Stopt het downloaden? Is de update niet zichtbaar?
Hier (https://discussions.apple.../7094843?start=0&tstart=0) lees ik dat iOS 5.1.1 de laatste update is voor de iPad 1...
On a serious note: het lukt niet is natuurlijk erg vaag, wat lukt er niet? Geeft de iPad een foutmelding? Stopt het downloaden? Is de update niet zichtbaar?
Hier (https://discussions.apple.../7094843?start=0&tstart=0) lees ik dat iOS 5.1.1 de laatste update is voor de iPad 1...
Klopt. iOS 5 is het hoogste wat ooit op een iPad 1 geinstalleerd zal kunnen worden.
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Via de browser zal youtube nog wel moeten werken; je kan een snelkoppeling naar youtube op het startscherm kunnen zetten. Qua spelletjes wordt het tegenwoordig misschien lastiger; je zou root-acces kunnen verkrijgen en oude versies van spelletjes op die manier op de ipad kunnen zetten?
Oke, dank je wel Voor net antwoord. Er schijnt een jailbreak te zijn die dat wel mogelijk maakt. Daar hoopte ik eigenlijk op
Ik denk niet dat iOS 8 werkt op een iPad 1. Sinds de iPad 3 is het namelijk geen 32 bit meer.
Die jailbreak waar je van gehoord hebt fopt waarschijnlijk de store zodat het lijkt alsof je iOS 8 hebt.
De apps die gebruik maken van nieuwere functies of alleen voor 64 bit zijn willen dan nog steeds niet werken.
Je moet een nieuwere iPad kopen wil je iOS 8. Minstens een iPad 2.
Die jailbreak waar je van gehoord hebt fopt waarschijnlijk de store zodat het lijkt alsof je iOS 8 hebt.
De apps die gebruik maken van nieuwere functies of alleen voor 64 bit zijn willen dan nog steeds niet werken.
Je moet een nieuwere iPad kopen wil je iOS 8. Minstens een iPad 2.
Daarnaast kun je IOS 8 ook niet meer nieuw installeren. Als je een (gebruikte) iPad koopt is het of de ios versie die erop staat, of het huidige ios 10 mits ondersteund. Jailbreaken gaat ook niet helpen.
Dat de iPad 1 zo snel niet meer ondersteund werd heeft te maken met het geheugen: hij had maar 256MB, en dat bleek al vrij snel te weinig. Eerste 64 bits iPad was de Air. Die draait hier (onder ios 10) overigens prima, hoewel je bij de nieuwste apps ook wel merkt dat het geheugen (1 GB) begint te knellen. Ipad 2 zou ik niet meer aan beginnen, tenzij je hem nog met ios 8 kunt krijgen. Onder ios 9 draait hij niet soepel.
Dat de iPad 1 zo snel niet meer ondersteund werd heeft te maken met het geheugen: hij had maar 256MB, en dat bleek al vrij snel te weinig. Eerste 64 bits iPad was de Air. Die draait hier (onder ios 10) overigens prima, hoewel je bij de nieuwste apps ook wel merkt dat het geheugen (1 GB) begint te knellen. Ipad 2 zou ik niet meer aan beginnen, tenzij je hem nog met ios 8 kunt krijgen. Onder ios 9 draait hij niet soepel.
Ah Oke, ik zoek een tablet/iPad voor de kinderen voor YouTube en spelletjes en deze was goedkoop, kan er dus weinig mee...
Nogmaals, jailbreak de IPad en download via de 'alternatieve' store oude versies van spelletjes, die uit zijn gekomen toen de IPad 1 nog ondersteund werd. Dat zal gewoon moeten werken.
hier werkt youtube op onze ipad 1 in de browser perfect. simpele spelletjes werken ook.
Pagina: 1