Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-08 16:30
Hallo allemaal,

Dit is vast een hele domme vraag, maar ik vraag het lekker toch.

Sinds kort heb ik een UMI Super, de 3.5mm audio plug hiervan is niet beschermd (zit geen dopje op)

Gelukkig zijn deze dopjes overal te koop maar ik heb er nog een van mijn oude Huawei.
Dit plugje is van metaal, kan ik die veilig gebruiken of heb ik kans dat ik daarmee de telefoon om zee help?

Natuurlijk kan ik een rubber dopje kopen, kost een kwartje maar we blijven nederlander :)

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Voor zover ik weet zijn alle 3,5mm aansluitingen niet beschermd. Ik heb in ieder geval nog nooit een dopje gezien op alle recente smartphones.

Waarom wil je de aansluiting beschermen?

Daarnaast kun je eens een foto posten van je 'stalen' dopje? Als deze volledig van staal is (zonder ringen) en even groot als de 3,5mm aansluiting, lijkt me dat het niet zo verstandig is om die in je telefoon te stoppen. Als het gewoon een 3.5mm plug is, maar dan zonder kabel, lijkt me het niet zo'n probleem.

Let alleen wel op dat je telefoon wellicht denkt dat er een koptelefoon zit aangesloten, waardoor je speaker niet meer werkt.

offtopic:
Ik heb even je titel aangepast.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 07-07-2017 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-08 16:30
Da's inderdaad een puntje om over na te denken.

Het plugje komt uit een Huawei P6, hier sloot het ook de koptelefoon-ingang af.

Hier de foto's:
https://ibb.co/fQUVfF
https://ibb.co/d70mLF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@MarchelV ik vind het maar een vreemd uitziende plug en om heel eerlijk te zijn zou ik zoiets ook niet in mijn 3,5mm aansluiting stoppen.

Persoonlijk zou ik dus een plastic-en halen of hem gewoon niet afdekken.

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 07-07-2017 10:26 ]