Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wifi adaptors voor een wifiloze desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemal

heb een vraagje ik heb de volgende PC gekocht erazer-p5312-j bij de media markt maar hij heeft geen wifi mogelijkheden. en nou morgen gaa ik naar de media markt om een nieuw toetsenbored te halen maar dacht dan koop ik er ook een wifi adaptor bij maar mijn vraag is kan dat op elke desktop zon wifi ding insteken en dan wifi ontvangen of zijn daar beperkingen bij

mijn wifi heeft de beveiling van WPA2 Personal met versletuing AES en IPv4 Verbindings mogelijkheden en snelheid van tussen de 60 en 80 mbps

welke adaptor die rond 30-40 euro kost is dan handig om tehalen bij de media markt?

dankje wel voor een reactie

met vriendelijke groet Nathan Goossen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2017 21:47 ]

Alle reacties

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:50
categorie: Netwerkadapters

Kies er een zou ik zeggen. Een beetje moeite mag ook nog wel..

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://nl.hardware.info/...rs-review-upgrade-je-wifi

En waarom kan de Mediamarkt jou niet vertellen welke adapter er in een PC past die je bij de Mediamarkt gekocht hebt? De tijd van registreren en posten hier, had je 3 kwartier geleden de MM nog kunnen bellen met je vraag.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:42
Hey Nathan, een nieuw toetsenbord lijkt me zeker handig. Ik zou er 1 nemen waar de leestekens van werken :p Maar wat heb je zelf al gevonden? De handigste stick hangt af van je router (heeft die 2.4 of ook 5ghz) en hoe is het ontvangst op de plek waar de pc staat? (Heb je een ontvanger met externe antenne nodig).

Verwijderd

Topicstarter
ahm hoe weet ik wat de netwerk heeft waar kan ik dat zien geen idee

ontvangst op latopt is prima

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En jouw PC staat op jouw laptop? Want zelfs 30cm verderop kan het signaal al beter/slechter zijn en kom je mogelijk lager uit dan de 80Mbps die je noemt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
mijn PC staat percies op de zelfde plek als laptop dus geen problemen met wifi

aleen die nieuwe pc heeft geen wifi mogelijk heden daarom vraag ik van kan ik dan gewon een koopen zonder dat er problemen zijn ik heb een PC die alleen met ethernet heeft geen wifi ontvanger maar heb aleen wifi thuis en kan geen kabel naar de pc brengen

en waar kan je zien welke soort het is ?

die 2.4 of 5

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar je dat kunt zien? Begin eens bij de AP (router/modem) waar je laptop nu mee verbindt. Wat voor apparaat is dat exact? Als je de specificaties daarvan kunt achterhalen weet je wat passend is voor je desktop.

Daarbij toch de kanttekening: vaste computers verdienen vaste aansluitingen. WiFi blijft onvoorspelbaar en gevoelig voor de kleinste verandering in locatie (bedenk dat water WiFi dempt, en dat mensen >90% water zijn...), en gevoelig voor allerlei vormen van interferentie. Zeker als blijkt dat je WiFi AP niet zo denderend is (2.4GHz only, SiSo etc) dan moet je er echt niet veel van verwachten.

De prijs van een goede WiFi-adapter is wat dat betreft duurder dan een goede netwerkkabel (EUR 10 ofzo). Je hebt wel goedkopere, maar je krijgt waar je voor betaalt.

Oslik blyat! Oslik!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-11 15:49
als je dan toch niet zonder kabeltje kan, probeer er eentje te nemen met wifi AC
bijvoorbeeld TP-Link Archer T4U
dan kan je de sterkere en storingsvrijere 5ghz band gebruiken (indien je router dit ook uitzend)
Pagina: 1