Game PC Nieuwkomer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sintherman
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 05-06-2021
Hallo,

Ik, als bijna nieuwkomer, heb in principe geen verstand van game pc's en hoe je ze in elkaar moet zetten.
Zelf gebruik ik nu ongeveer 3 jaar een laptop voor het gamen met allerlei mooie aspecten maar die heb ik tegelijkertijd met een vriend gekocht en dus heb ik eigenlijk geen idee wat alles betekent.

Ik heb al een beetje rondgekeken naar andere posts over de aspecten maar toch wordt het mij niet veel duidelijker.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een desktop kopen puur voor het gamen. Ik heb al een laptop gekocht voor school en dus zal ik mijn desktop alleen gebruiken voor gamen. Verder doe ik niet echt veel aan videobewerken of andere dingen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Omdat ik eigenlijk weinig idee heb van hoeveel alles kost, is mijn budget zo rond de 700-800€. Dit mag meer of minder zijn maar prijzen rond de 1500€ zijn toch wat te duur.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige wat ik al aan heb geschaft zijn een muis en koptelefoon. Meer dan dat en de pc heb ik volgens mij ook niet nodig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit vind ik dus een lastige vraag. Hier kan ik dan ook niet erg specifiek in zijn behalve dan dat ik toch wel de betere games (BF1, GTA dat soort) wil spelen op een toch wel redelijke fps waarbij de gameplay min of meer smooth gaat. Hiervoor zat ik vaak op 20 fps en sommige spellen waren zelfs op de laagste settings onspeelbaar.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb totaal geen voorkeur naar merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb een best groot bureau en ook veel ruimte, verder zit ik op zolder dus ook qua geluidsniveau zijn er niet veel wensen. Energiegebruik doet er ook niet bepaald toe. Deze factoren zijn dus niet bepalend.

Ga je overklokken?
Ik verwacht van wel, maar realizeer ook dat dit inhoudt dat ik een goede koeling moet hebben. Zelf heb ik niet heel veel verstand van overklokken, maar maten van mij zullen/kunnen mij daar wel mee helpen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou natuurlijk ook gewoon een vriend kunnen vragen, maar toch zou ik meerdere meningen willen horen. Daarbij komt natuurlijk dat ik er zelf weinig tot geen verstand van heb en daarom ook deze post. Ik snap dat het misschien wat veel werk is aangezien mijn eisen/wensen minimaal zijn. Daarom waardeer ik ook elke suggestie die binnenkomt.
Nogmaals, de echte reden waarom ik een game pc wil is omdat ik graag wil gamen terwijl de fps hoog is. Hierbij zou het zelfs niet eens uitmaken als ik soms de graphics niet op het hoogst heb staan. Ik heb dus ook liever hoge fps dan goede graphics.

Dan als laatst alvast bedankt.

Groeten,
sintherman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:38
Je mist nog 1 ding, het belangrijkste.

Wat heb je zelf al gevonden?
Als je zelf een lijstje maakt dan kunnen we het voor je beoordelen. En eventueel tips/verbeterpunten geven

-edit-

Kijk hier eens na reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2017

[ Voor 73% gewijzigd door Aggressor op 06-07-2017 21:53 ]