USB-muis doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De USB-muis doet het opeens niet meer. Apparaatbeheer herkent de USB-muis überhaupt niet meer, maar het lampje van de muis brandt wel onderin.
...

Ik heb een Dell Latitude laptop met Windows 10
...

Ik heb al geprobeerd stuurprogramma's bij te werken via apparaatbeheer, ik heb de computer opnieuw gestart (met batterij eruit, USB eruit etc.) en weet nu niet meer wat te doen! Alvast bedankt.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Doet die muis het wel op een ander systeem? Werkt een andere muis wel op dit systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Zal wel een D+/D- kabelbruik zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Met TERW_DAN, dat lijkt me inderdaad een van de eerste dingen om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:49:
Doet die muis het wel op een ander systeem? Werkt een andere muis wel op dit systeem?
De muis doet het wel. Of een andere muis het doet, weet ik niet. Ik heb niet twee USB-muizen. Ik weet alleen dat de USB dus geen kick meer geeft (hij deed het vorige week wel) en de muis überhaupt niet installeert, zoals hij dat wel op een andere PC deed waar ik deze testte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:27:
[...]

De muis doet het wel. Of een andere muis het doet, weet ik niet. Ik heb niet twee USB-muizen. Ik weet alleen dat de USB dus geen kick meer geeft (hij deed het vorige week wel) en de muis überhaupt niet installeert, zoals hij dat wel op een andere PC deed waar ik deze testte.
In dat geval zou ik de fout eerder zoeken bij je USBpoorten/controller.
Boot eens met een linux livedistro en kijk of je muis het daar wel doet. Als dat zo is, dan kun je een hardwareprobleem in ieder geval uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad geconstateerd dat de USB-poort het niet meer doet. Ook bij mijn externe harde schijf én bij een extern toetsenbord wordt er niets geconstateerd. In beide gevallen gaan er wel lampen branden in beide poorten, dus wordt er contact gemaakt.

Wat zou nu de volgende stap zijn? Onwijs bedankt voor de hulp overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Done! De stappen:

Apparaatbeheer -> Generic USB Hub -> Stuurprogramma's bijwerken -> Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken -> Ik wil kiezen uit een lijst (...) mijn computer.

Nogmaals dank!
Pagina: 1