Toon posts:

Wifi versterken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Binnenkort ga ik verhuizen en mijn slaapkamer komt in de zolder, nou de wifimodem is bij de begane grond, enige idee wat ik kan kopen om op zolder wifi te gebruiken en ps4 te spelen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-10 08:13
Een acces point aansluiten ? Een wifi repeater aansluiten? Een acces point via stopcontact ?

Een draad naar boven trekken en bekabeld gaan werken raad ik aan tho...

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dat je gaat verhuizen betekent niet dat je niet meer hoeft na te denken; elk topic verwacht een eigen inzet en deze week lijkt dat niet echt te gebeuren in jouw topics?

Het is bijna onmogelijk te zeggen wat je moet kopen. Een gedeelte hangt af van de lineaire afstand die je moet overbruggen. Daarnaast is er een stuk informatie nodig over de materialen in het huis en het zou ook handig zijn om iets te weten over bijvoorbeeld de electra-groepen en/of mogelijke loze leidingen die al in het huis zijn.

Ben al vaker in dit grapje getrapt; iemand die zijn nieuwe slaapkamer "2 hoog noemde" maar achteraf bleek dat een vrijstaande schuur te zijn ongeveer 90m van het normale woonhuis vandaan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:33:
Dat je gaat verhuizen betekent niet dat je niet meer hoeft na te denken; elk topic verwacht een eigen inzet en deze week lijkt dat niet echt te gebeuren in jouw topics?

Het is bijna onmogelijk te zeggen wat je moet kopen. Een gedeelte hangt af van de lineaire afstand die je moet overbruggen. Daarnaast is er een stuk informatie nodig over de materialen in het huis en het zou ook handig zijn om iets te weten over bijvoorbeeld de electra-groepen en/of mogelijke loze leidingen die al in het huis zijn.

Ben al vaker in dit grapje getrapt; iemand die zijn nieuwe slaapkamer "2 hoog noemde" maar achteraf bleek dat een vrijstaande schuur te zijn ongeveer 90m van het normale woonhuis vandaan.
Nou zolder is meestal toch twee hoog? En de reden dat ik dit vraag is omdat ik hier niks vanaf weet kaas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:42:
[...]

Nou zolder is meestal toch twee hoog? En de reden dat ik dit vraag is omdat ik hier niks vanaf weet kaas?
Mijn zolder is de derde etage .... is dat ook 2 hoog ?

Het enige zekere wat je hebt met zolders, is dat ze het dichtste onder het dak zitten, het aantal etage's heeft er niets mee te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-10 13:33
Je koopt een kabel, bijvoorbeeld deze: https://www.google.nl/sea...XUAhWPb1AKHbffA7kQgTYIrgQ

En dan boor je een gat in de muur boven en eentje beneden en dan laat je de kabel naar beneden zakken en stop je hem benden in je router en boven in je PS4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:42:
[...]

Het is absoluut niet erg niets te weten van Netwerken maar daar had je allicht even kunnen lezen of er andere vergelijkbare topics zijn. En op basis daarvan kunnen bedenken of iemand anders exact dezelfde vraag had en dan had je die spullen kunnen kopen. Of in ieder geval meer info geven, zoals ik in mijn vorige post subtiel probeerde los te weken bij je.

Voor hetzelfde geld krijg je in je nieuwe huis 4/1Mbit van je ISP; dat kunnen wij niet raden. Dan is het relatief zonde om voor 300 Euro aan spullen in huis te halen om alles naar "zolder" te kunnen verbinden als je toch amper een normale snelheid haalt. Mogelijk is dan een 4G-modem met unlimited bundel een beter idee.

Of je zit in een gloednieuw huis met gloednieuwe ISP en krijg je misschien 2Gbit sync. Dat is andere koek en dan zal er fors geinvesteerd moeten worden in switches met glasverbindingen en bijbehorende SFP's.

Verhuizing+zolder+internet = geen vraag en al helemaal geen info.
Hij heeft een wifimodem dus zal je wireless kabels moeten hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ergens gelezen over een powerline adaptar? Is dat aan te raden? Btw, bedankt voor de reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:36:
Ik heb ergens gelezen over een powerline adaptar? Is dat aan te raden? Btw, bedankt voor de reacties
Daar heb ik bijna anderhalf uur geleden als iets over geroepen in MAX3400 in "Wifi versterken?" Het antwoord is wederom ja/nee/misschien want we hebben 0 info tot zover!

Ben je eigenlijk de eigenaar van het huis of nog thuiswonend? Het is namelijk bloedspoed nodig om bij wijze van spreken de bouwtekening en aanverwante informatie te krijgen. En niet alleen op dit forum; print zometeen je vragen tot zover uit en ga met dezelfde vragen naar de computerboer op de hoek. Ik zeg fifty-fifty dat je met niets thuiskomt of met iets wat uiteindelijk toch misschien niet zo lekker werkt als je hoopte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:36

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 19:33:
Mijn vraag
Binnenkort ga ik verhuizen en mijn slaapkamer komt in de zolder, nou de wifimodem is bij de begane grond, enige idee wat ik kan kopen om op zolder wifi te gebruiken en ps4 te spelen?
Je hebt meerdere opties:

Optie 1: Kabel trekken. Beste optie.
Optie 2: Powerline adapter. Kan prima werken, mits je elektrabekabeling modern is (geaard bijv.).
Optie 3: Wifi versterker. Afrader.

Hier heb je een hele zwik aan powerline adapters: https://tweakers.net/categorie/791/powerline/producten/

Persoonlijk gebruik ik deze pricewatch: TP-Link TL-PA4010P KIT-AV500 Powerline adapter met geïntegreerd s... om in het tuinhuisje verbinding te maken. Werkt prima.

[ Voor 22% gewijzigd door vr6-only op 06-07-2017 23:06 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-10 20:02

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zoals je in bovenstaande reacties kunt lezen, weten we verder niets van het huis. Een powerline adapter verloopt via het elektriciteitsnetwerk. Als dat oude bekabeling is, dan hoeft dat niet perse goed te werken. Heb je relatief nieuwe bekabeling erin, dan kan dat prima werken. Als nog is dit afhankelijk van de afstand die het e.e.a. moet doorlopen. Zonder extra informatie kunnen we je niet zeggen of dat een goede oplossing is.

Het beste is toch echt (zoals al eerder gemeld) een kabel te (laten) trekken. Kijk of er op de zolderkamer nog ergens een loze leiding is of een leiding waarin nu een telefoonkabel zit. (Die heb je vaak niet meer nodig en kan er dus uit, of je kan daar een kabel bij trekken)
Knijp een RJ45 stekkertje aan beide kanten van de kabel (volgens het schema inNT FAQ) of laat dat doen door iemand die het al eerder heeft gedaan. Zet dan op je zolderruimte een switch gecombineerd met een access point of plaats een router maar houdt daarbij rekening met: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Maar goed, het is nu een beetje gokken, want je geeft niet de informatie waar we om vragen. Probeer de vragen eens te beantwoorden:
- Afstand tussen je zolderkamer en de router
- Type muren (beton / hout)
- Leeftijd elektriciteitsnetwerk
- loze leidingen aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Die zijn aan de buitenkant inderdaad draadloos, maar vergeet niet dat je 'achter' het stopcontact nog wel een draad moet hebben, die op dezelfde fase zit als de andere adapter
Pagina: 1