Beste lezer(s),
Ik heb een folder waarin een 10.000 bestanden staan, vrijwel allemaal pdf-bestanden.
Een groot gedeelte van deze bestanden moet verplaatst worden naar een eigen subdirectory binnen de bestaande folder. Elke folder moet de naam krijgen van de stam van het bestand.
Bvb.
c:\folder\abcdegh123456.pdf verplaatsen naar c:\folder\abcdegh123456
c:\folder\abcdegh123457.pdf verplaatsen naar c:\folder\abcdegh123457
c:\folder\abcdegh123458.pdf verplaatsen naar c:\folder\abcdegh123458
...
c:\folder\uvwxywz999999.pdf verplaatsen naar c:\folder\uvwxyz999999
Ik dacht ergens xcopy of move te gebruiken en diit een cmd bat bestand te gieten, maar ik vrees dat mijn MS Dos kennis fel verwaterd is met de jaren die me verzwaard hebben
Ik hoop dan ook vurig om van één (of meerdere) lezers één (of meer) oplossingen te kunnen lezen waarvoor mijn eeuwige dank!!
Reeds veel dank bij voorbaat voor uw aandacht (en eventuele oplossing),
Danny
Ik heb een folder waarin een 10.000 bestanden staan, vrijwel allemaal pdf-bestanden.
Een groot gedeelte van deze bestanden moet verplaatst worden naar een eigen subdirectory binnen de bestaande folder. Elke folder moet de naam krijgen van de stam van het bestand.
Bvb.
c:\folder\abcdegh123456.pdf verplaatsen naar c:\folder\abcdegh123456
c:\folder\abcdegh123457.pdf verplaatsen naar c:\folder\abcdegh123457
c:\folder\abcdegh123458.pdf verplaatsen naar c:\folder\abcdegh123458
...
c:\folder\uvwxywz999999.pdf verplaatsen naar c:\folder\uvwxyz999999
Ik dacht ergens xcopy of move te gebruiken en diit een cmd bat bestand te gieten, maar ik vrees dat mijn MS Dos kennis fel verwaterd is met de jaren die me verzwaard hebben
Ik hoop dan ook vurig om van één (of meerdere) lezers één (of meer) oplossingen te kunnen lezen waarvoor mijn eeuwige dank!!
Reeds veel dank bij voorbaat voor uw aandacht (en eventuele oplossing),
Danny