Beste Tweakers,
Ik ben van plan om mijn huidige syteem te upgraden, doel van de nieuwe build is om een snel en stil systeem te bouwen. Dat bovendien een strakke en moderne kaste heeft met een window.
De computer wordt met name gebruikt als game PC (GTA V, Battlefield, Civilization, Cities: Skylines, Command and Conquer 3 en Assetto Corsa).
Daarnaast gebruik ik hem ook als workstation, om met VM’s te werken (VMware, VirtualBox en Hyper-V).
Ik heb op dit moment de volgende hardware:
Ik overweeg om de volgende upgrade aan te schaffen:
Waar twijfel ik nog over?
Case fans
Moederbord:
[quote]De In Win 904 Plus is niet de meest praktische kast, ik zal de NZXT Kraken aan de achterkant/buitenkant moeten monteren.
Daarnaast is er maar een 140mm fan intake, ik weet niet of dit mijn systeem stil en koel zal houden.
De kast heeft echter wel de mogelijkheid om mijn blueray/dvd brander te huisvesten. Daarnaast vindt ik het persoonlijke een héle mooie kast.
Ik sta open voor suggesties voor andere kasten (met een budget van maximaal ~300 euro).
Issue hierbij is dat veel mooie kasten (bijv. Corsair Crystal 570X) geen aansluiting hebben voor mijn blueray/dvd brander.
De brander gebruik ik slechts een aantal keer per jaar, ik overweeg om hiervoor een externe behuizing te kopen die ik boven op de kast kan leggen.
Zoals eerder gezegd: de kast moet strak/modern zijn met een glazen window. Daarnaast is het prettig als mijn systeem koel en stil blijft in deze kast.
Kasten die ik heb overwogen:
Corsair Crystal 570X (geen mogelijkheid voor het aansluiten van een optisch schijf station, fans maken mogelijk teveel geluid en zijn opzichtig.)
BeQUIET DARK BASE PRO 900 (Stil en heeft alle aansluitmogelijkheden die ik maar kan wensen, maar is erg groot en ik vindt hem veel minder mooi dan de In Win 904 en Corsair Cystal 570X)
Phantek Enthoo Evolv ATX Glass (Mist de aansluiting voor het optisch schijf station, minder mooi dan de Corsair Crystal 570X)[/quote]
Casefans:
[quote]Hier heb ik nog niet over nagedacht, doel van het systeem is dat deze stabiel draait. Maar het moet ook stil zijn. De fans van de CPU koeler (NZXT Kraken) mogen vervangen worden, indien het systeem daardoor stiller wordt.
Voor de In Win 904 plus was ik van plan om de volgende fans aan te schaffen:
-Noiseblocker NB-eLoop 140mm 1400RPM
-90MM fan voor rear mount (Noctua NF-A9x14 PWM Slim Low Noise Fan Case Fan)[/quote]
Externe 5,25 behuizing voor SATA blueray brander:
Een sata 300 of 600 naar USB USB 3.0 aansluiting is gewenst.
Ik ben van plan om mijn huidige syteem te upgraden, doel van de nieuwe build is om een snel en stil systeem te bouwen. Dat bovendien een strakke en moderne kaste heeft met een window.
De computer wordt met name gebruikt als game PC (GTA V, Battlefield, Civilization, Cities: Skylines, Command and Conquer 3 en Assetto Corsa).
Daarnaast gebruik ik hem ook als workstation, om met VM’s te werken (VMware, VirtualBox en Hyper-V).
Ik heb op dit moment de volgende hardware:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire R9 290X 4GB GDDR5 TRI-X | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Toshiba MD04ACA400, 4TB | € 118,95 | € 118,95 |
| 1 | Creative X-Fi Titanium | € 0,- | € 0,- |
| 1 | NZXT Tempest Evo | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Hydro H80i | € 0,- | € 0,- |
| 1 | G.Skill RipjawsZ F3-17000CL9Q-16GBZH | € 149,23 | € 149,23 |
| 1 | Sony Optiarc BD-5300S Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair AX860i | € 214,50 | € 214,50 |
| 1 | Intel 750 SSD Half Height PCIe 3.0 x4 400GB | € 314,50 | € 314,50 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 93,- | € 93,- |
| 1 | Enerdyne Solutions Indigo Xtreme | € 0,- | € 0,- |
| 1 | IC Diamond 7 Carat Koelpasta | € 9,95 | € 9,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 900,13 | |
Ik overweeg om de volgende upgrade aan te schaffen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-7820X (Boxed) | € 609,- | € 609,- |
| 1 | Asus ROG Strix X299-E GAMING | € 347,- | € 347,- |
| 1 | Corsair Crystal 570X RGB | € 189,- | € 189,- |
| 1 | NZXT Kraken X62 (met AM4 support) | € 159,50 | € 159,50 |
| 1 | G.Skill Trident Z RGB F4-4266C19D-16GTZR | € 270,50 | € 270,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.575,- | |
Waar twijfel ik nog over?
- Moederbord
- RAM geheugen
Case fans
Moederbord:
RAM geheugen:Ik heb voor het Asus moederbord gekozen omdat ik in het verleden goede ervaringen heb gehad met Asus moederborden. Daarnaast spreekt het Aura sync LED gebeuren mij wel aan.
Belangrijk voor mij is dat de build stabiel is, dus een goed moederbord is uiterst belangrijk. In het verleden heb ik hier problemen mee gehad bij MSI.
De kast:Ik heb nu GSkill geheugen, en ben daar tevreden over. Het geheugen moet er leuk uitzien door het Window van de kast, dus RGB geheugen is een pre.
[quote]De In Win 904 Plus is niet de meest praktische kast, ik zal de NZXT Kraken aan de achterkant/buitenkant moeten monteren.
Daarnaast is er maar een 140mm fan intake, ik weet niet of dit mijn systeem stil en koel zal houden.
De kast heeft echter wel de mogelijkheid om mijn blueray/dvd brander te huisvesten. Daarnaast vindt ik het persoonlijke een héle mooie kast.
Ik sta open voor suggesties voor andere kasten (met een budget van maximaal ~300 euro).
Issue hierbij is dat veel mooie kasten (bijv. Corsair Crystal 570X) geen aansluiting hebben voor mijn blueray/dvd brander.
De brander gebruik ik slechts een aantal keer per jaar, ik overweeg om hiervoor een externe behuizing te kopen die ik boven op de kast kan leggen.
Zoals eerder gezegd: de kast moet strak/modern zijn met een glazen window. Daarnaast is het prettig als mijn systeem koel en stil blijft in deze kast.
Kasten die ik heb overwogen:
Corsair Crystal 570X (geen mogelijkheid voor het aansluiten van een optisch schijf station, fans maken mogelijk teveel geluid en zijn opzichtig.)
BeQUIET DARK BASE PRO 900 (Stil en heeft alle aansluitmogelijkheden die ik maar kan wensen, maar is erg groot en ik vindt hem veel minder mooi dan de In Win 904 en Corsair Cystal 570X)
Phantek Enthoo Evolv ATX Glass (Mist de aansluiting voor het optisch schijf station, minder mooi dan de Corsair Crystal 570X)[/quote]
Casefans:
[quote]Hier heb ik nog niet over nagedacht, doel van het systeem is dat deze stabiel draait. Maar het moet ook stil zijn. De fans van de CPU koeler (NZXT Kraken) mogen vervangen worden, indien het systeem daardoor stiller wordt.
Voor de In Win 904 plus was ik van plan om de volgende fans aan te schaffen:
-Noiseblocker NB-eLoop 140mm 1400RPM
-90MM fan voor rear mount (Noctua NF-A9x14 PWM Slim Low Noise Fan Case Fan)[/quote]
Externe 5,25 behuizing voor SATA blueray brander:
Een sata 300 of 600 naar USB USB 3.0 aansluiting is gewenst.
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | Asus X870E-CREATOR | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i shift | Crucial T700 4TB | Intel Optane P5800X 1.6TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T