Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuwe/2e hands 27' monitor. Momenteel ben ik in het bezit van 2 identieke 24' schermen met een resolutie van 1080p. Dit zijn echter (vrij goedkope) TN panelen met toch wel echt belabberde kleuren. Daarom wil ik er een nieuwe goede 27' monitor tussen zetten met een minimale resolutie van 2K.
De monitor gaat gebruikt worden voor gaming. Zowel FPS (BF1 ed) als SIM racers (Assetto Corsa, Forza Motorsport) worden er gespeelt, dus response tijd speelt wel degelijk een rol bij mijn keuze.
Freesync is mooi meegenomen. 60Hz lijkt mij prima, hoewel 144ghz wellicht mooi oogt (als je het aantal FPS haalt) ziet het er soepel genoeg uit op 60Hz naar mijn mening, anders 75Hz al wel
Wat is je budget?
300 - 400 euro, minder mag altijd
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Er is geen sprake van merkvoorkeur, er is wel sprake van een wil van enige kwaliteit en duurkoop
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn gamesysteem is te vinden in mijn inventaris, maar bestaat uit;
Ik ben uiteraard al even aan de zoek geweest. Vanwege mijn slechte huidige kleurkwaliteit is/was mijn eerste keuze een IPS scherm. Ik had inmiddels de volgende schermen gevonden;
pricewatch: BenQ GW2765HT Zwart
pricewatch: Dell Ultrasharp U2715H Zilver, Zwart
pricewatch: Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 Zwart
pricewatch: LG 27UD68-P Zwart
TN:
pricewatch: Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart
Dat roept de eerste vraag op;
Ik ben een (redelijk) fanatieke gamer met tijden, dus respons tijd is belangrijk. IPS loopt toch wat achter, maar is het nou echt wel of niet merkbaar? Ik lees hier verschillende reacties op
De tweede vraag;
Ik wil minimaal 2K. Echter vanwege de toekomst (de monitor moet wel een ruime tijd meegaan) is een 4K eventueel ook wel een optie. Wellicht een overkill, maar ja, toekomst...Qua prijs zit er niet ontzettend veel verschil in. Daarnaast kan ik voor nu best in 2K resolutie gamen op een 4K monitor.
Ik krijg de knoop zelf nog niet doorgehakt en zoek naar argumenten voor beide kampen. Wie wil zijn mening tentoon stellen?
Ik ben op zoek naar een nieuwe/2e hands 27' monitor. Momenteel ben ik in het bezit van 2 identieke 24' schermen met een resolutie van 1080p. Dit zijn echter (vrij goedkope) TN panelen met toch wel echt belabberde kleuren. Daarom wil ik er een nieuwe goede 27' monitor tussen zetten met een minimale resolutie van 2K.
De monitor gaat gebruikt worden voor gaming. Zowel FPS (BF1 ed) als SIM racers (Assetto Corsa, Forza Motorsport) worden er gespeelt, dus response tijd speelt wel degelijk een rol bij mijn keuze.
Freesync is mooi meegenomen. 60Hz lijkt mij prima, hoewel 144ghz wellicht mooi oogt (als je het aantal FPS haalt) ziet het er soepel genoeg uit op 60Hz naar mijn mening, anders 75Hz al wel
Wat is je budget?
300 - 400 euro, minder mag altijd
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Er is geen sprake van merkvoorkeur, er is wel sprake van een wil van enige kwaliteit en duurkoop
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn gamesysteem is te vinden in mijn inventaris, maar bestaat uit;
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 238,37 | € 238,37 |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 125,- | € 125,- |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming | € 445,50 | € 445,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.12 ST3500418AS, 500GB | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Western Digital Blue WD5000AAKS, 500GB | € 62,08 | € 62,08 |
| 1 | Phanteks Enthoo Pro Closed Zwart | € 86,50 | € 86,50 |
| 1 | Western Digital Elements Portable SE 500GB Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 45,61 | € 45,61 |
| 4 | Scythe Slip Stream SY1225SL12L, 120mm | € 5,74 | € 22,96 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/16 | € 143,80 | € 143,80 |
| 1 | Thermaltake Toughpower XT 675W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.217,77 | |
Ik ben uiteraard al even aan de zoek geweest. Vanwege mijn slechte huidige kleurkwaliteit is/was mijn eerste keuze een IPS scherm. Ik had inmiddels de volgende schermen gevonden;
pricewatch: BenQ GW2765HT Zwart
pricewatch: Dell Ultrasharp U2715H Zilver, Zwart
pricewatch: Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 Zwart
pricewatch: LG 27UD68-P Zwart
TN:
pricewatch: Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart
Dat roept de eerste vraag op;
Ik ben een (redelijk) fanatieke gamer met tijden, dus respons tijd is belangrijk. IPS loopt toch wat achter, maar is het nou echt wel of niet merkbaar? Ik lees hier verschillende reacties op
De tweede vraag;
Ik wil minimaal 2K. Echter vanwege de toekomst (de monitor moet wel een ruime tijd meegaan) is een 4K eventueel ook wel een optie. Wellicht een overkill, maar ja, toekomst...Qua prijs zit er niet ontzettend veel verschil in. Daarnaast kan ik voor nu best in 2K resolutie gamen op een 4K monitor.
Ik krijg de knoop zelf nog niet doorgehakt en zoek naar argumenten voor beide kampen. Wie wil zijn mening tentoon stellen?
[ Voor 15% gewijzigd door Mu.siQ op 06-07-2017 17:24 . Reden: Verder informatie toegevoegd ]
Therefore I must know what I am doing. Maybe.