Muziek in de auto

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Follow Me_V
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12-01-2019
Hi,

Wij hebben geen aux of bluetooth in de auto en willen graag muziek van de telefoon afspelen.
Enige oplossing lijkt ons een FM-transmitter, inmiddels twee geprobeerd maar beide erg slecht, veel ruis of gewoonweg poep audio kwaliteit (we hebben goede speakers in de auto, rockford fosgate)

Ik kwam laatst deze tegen: https://www.e-supply.nl/xiaomi-roidmi-2s-fm-transmitter-1480 ik heb goede ervaring met xiaomi over het algemeen.
Inmiddels bestelt en hij werkt top alleen moet je bij langere ritten de FM frequentie weer veranderen, heeft iemand ervaring of dit ook automatisch kan?

Ik dacht ik deel het even voor iemand die ook geen aux of bluetooth heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-06 14:33

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Geen ervaring met dit specifieke apparaat, maar wel ervaring met brakke (Chinese) FM Transmitters. Mijn interesse is gewekt!

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 13:46
Omdat je dan in een ander gebied komt met een andere frequentie-bezetting, zal de (bij vertrek geselecteerde) frequentie dichter bij een in dit gebied reeds-gebruikte frequentie zitten.

Ik verwacht niet dat dit automatisch kan, want er is geen automatische koppeling tussen je radio en die FM-transmitter. Je moet toch zelf de radio weer op een andere 'zender' zetten.
De transmitter zal geen RDS-achtig signaal meesturen, die automatisch herkend wordt door de radio en daarmee automatisch de frequentie aanpast wanneer je in een ander frequentiegebied rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is dat Xiaomi-ding, aangezien hij zo goed werkt, dan wel helemaal legaal? Kan me voorstellen dat ie beter werkt omdat ie sterker uitzendt.

Heb zelf in mijn vorige auto ook een FM-transmitter geprobeerd, maar was idd waardeloos. Ik heb toen een kastje gekocht dat je op de cd-wisselaar-aansluiting van je autoradio aansluit. De meeste autoradio's hebben dat nl. wel. In dat kastje kon ik een usb-stick doen of een aux-in kabel. Je hebt die kastjes volgens mij ook wel met bluetooth. Was zo'n soort ding: https://www.alibaba.com/p...-MP3-AUX_60094186816.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 963367

Zeer handig apparaat. Ik heb een Mercedes w210. De ingebouwde radio leest geen mp3 en heeft geen aux of bluetooth output. Ik gebruik Avantek. Als iemand geïnteresseerd is, hier is een goed overzicht van meerdere zenders van verschillende fabrikanten.