Bestanden corrupt na herstellen HDD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikcool
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-09 08:38
Dag allemaal,

Ik had gisteren per ongeluk zo goed als de hele schijf gewist. Nu heb ik met Recuva de bestanden terug gehaald alleen het merendeel is corrupt geraakt. Weten jullie goede programma's om foto's, bestanden (PDF, Word, Excel, PP) weer goed te krijgen?

Alvast bedankt!

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dat heet een back-up! :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikcool
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-09 08:38
Die heb ik dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
Ondanks alle faalberichten hier, geen backup. 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe goed recuva is in file recovery, heb daar geen ervaring mee hoeven hebben :)

Ik kan mij echter voorstellen dat er tooltjes bestaan die daar beter in kunnen zijn. Echter, omdat je de schijf alweer in gebruik hebt (en min of meer hersteld) denk ik niet dat dat nog zin gaat hebben. Bijna zeker namelijk dat de restjes van de bestanden waar wellicht nog wel iets van te redden was inmiddels zijn overschreven.

Conclusie: je verlies nemen ;(

Laat dit een (harde) les zijn dat anno 2017 een backup niet alleen maar een luxe ding is.

Dus het eerste wat je straks, na het lezen van dit bericht gaat doen is een backup maken van alle bestanden die nog wél in orde zijn en die je niet kunt missen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2017 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:00
Heb je de bestanden hersteld op de schrijf die je per ongeluk gewist had? Niet naar een andere schrijf hersteld?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
Nu is het corruptie, straks een of ander stuk ransomware.... een backup is noodzakelijk! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:12

D4NG3R

kiwi

:)

Erikcool schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:50:
Weten jullie goede programma's om foto's, bestanden (PDF, Word, Excel, PP) weer goed te krijgen?
Recuva is wel zo ongeveer de beste keuze die je hebt zonder er geld aan uit te geven.

Is de data echt van belang? Zo ja: Afkoppelen dat ding en professionele hulp inschakelen.
Zo nee zou ik het als een leermoment zien; een back-up opzetten is zo gepiept en kan je in de toekomst een hoop pijn en moeite schelen

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 06-07-2017 16:28 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1