Waarmee een kiertje naast een afdekraam maskeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.319 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:46

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
De kerel met de zaag heeft de gaten in het gipswandje enigszins enthousiast uitgezaagd. De stucadoor heeft zo goed als het kon geprobeerd om het dicht te smeren, maar dat houdt een keer op. Ofwel, het gat voor een schakelaar of wandcontactdoos is wat aan de ruime kant.

Op zich is dit niet erg, maar op sommige plekken komt het afdekraam net één à twee millimeter te kort om het volledig af te dekken. Daarom wil ik dus graag wat in dat gat smeren voordat ik het raampje er weer op zet.

Dat kan dan natuurlijk gewoon met kit. Dan het liefst acrylaat naar het schijnt, omdat je dat over kunt schilderen. Maar dat ga ik toch niet doen. De muur is ongeveer wit, dus witte kit zou moeten kunnen.
Maar ik heb ook nog gewoon van die Alabastine tubes liggen voor opvullen en dichtsmeren. Is dat niet net zo'n logische optie?

Wat is de beste optie? (naast opnieuw beginnen en opnieuw schilderen)

Waarom heb je úberhaupt honderdmiljoenmiljard soorten kit? Ik snap dingen als zuurvrij voor natuursteen nog wel. Maar sillicone is waterdicht, acryl ook maar dat kan je over schilderen. Waarom gebruik je dan niet gewoon altijd acryl?

* Gonadan snapt er geen hol van

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Beste antwoord (via Gonadan op 06-07-2017 17:26)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Voor 1 a 2 mm ga je toch niet met zakjes of stroken gips aan de slag? Gewoon een beetje alabastine er op en klaar. Je topic typen kostte je meer tijd dan de oplossing :D

Zo scherp als een voetbal!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-05 17:21
Je kunt ook van die kleine zakjes met gips kopen. Dat in/tegen de opening smeren en met een fijn schuurpapiertje glad schuren (zodra het droog is). Is fraaier dan kit, dat op den duur toch gaat verkleuren.

[ Voor 7% gewijzigd door Fornoo op 06-07-2017 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Inderdaad, gips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dan hebben jullie het over zo'n pak snelgips neem ik aan? De rest is gewoon pleister en gaat per 30 kg. :D

In hoeverre verhoudt zicht dat dan tot andere artikelen als gipsplaatvuller of allesvuller? Want het gaat hier natuurlijk maar om een paar kiertjes van niks.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-05 09:49
Gonadan schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:05:

Waarom heb je úberhaupt honderdmiljoenmiljard soorten kit? Ik snap dingen als zuurvrij voor natuursteen nog wel. Maar sillicone is waterdicht, acryl ook maar dat kan je over schilderen. Waarom gebruik je dan niet gewoon altijd acryl?

* Gonadan snapt er geen hol van
Marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 22:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als het standaard gipswandjes zijn, neem aan dat je nog wel wat strookjes overhebt? Paar stripjes aan de binnenkant van het gat ter opvulling, vervolgens wat snelgips eroverheen, probleem opgelost :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Voor 1 a 2 mm ga je toch niet met zakjes of stroken gips aan de slag? Gewoon een beetje alabastine er op en klaar. Je topic typen kostte je meer tijd dan de oplossing :D

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-05 15:55
SinergyX schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:45:
Als het standaard gipswandjes zijn, neem aan dat je nog wel wat strookjes overhebt? Paar stripjes aan de binnenkant van het gat ter opvulling, vervolgens wat snelgips eroverheen, probleem opgelost :)
dit!

Als het je stukadoor al niet lukt het dicht te krijgen moet je sowieso eerst rugvulling geven anders lukt het jou waarschijnlijk ook niet.

Verder hoe kan je nou teveel zagen met een gatenzaag die al op maat is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Omdat lastdozen verschillende formaten hebben en je dan moet nadenken. 't Is niet voor niets een bouwvakker. ;)

Stroken gips voor een kiertje van maximaal één à twee millimeter vind ik inderdaad ook wel wat aan de ambitieuze kant. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 18:21
Purschuim ftw! :+

[ Voor 12% gewijzigd door DonJunior op 06-07-2017 15:58 . Reden: Smiley ter verduidelijking sarcasme.. ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:23
Grote ramen kopen en dan blinde afdekplaatjes voor de ongebruikte ramen. Of je zet er een extra WCD naast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:05

MrDry

Desperados!

Ik gebruik voor dat soort naadjes toch gewoon een beetje arcylaat kit. Latex erover en je ziet er echt niks van. Of je kiertje moet eerder naar de 5mm gaan. Dan is gips de beste oplossing. Zou geen snelgips gebruiken. Dat is hard voordat je het in het gat hebt zitten.

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-05 15:55
Gonadan schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:53:
Omdat lastdozen verschillende formaten hebben en je dan moet nadenken. 't Is niet voor niets een bouwvakker. ;)

Stroken gips voor een kiertje van maximaal één à twee millimeter vind ik inderdaad ook wel wat aan de ambitieuze kant. :D
Als het om max 2mm gaat en je stukadoor kon dit niet dichten dan kan je die ook meteen naar huis sturen en niet meer terug laten komen.

Maar ik begrijp dus dat hij het gat letterlijk 1cm te groot heeft geboord? En je stukadoor al 8mm heeft dicht gesmeerd?
Zoveel wandcontactdoos maten zijn er niet namelijk.

Afijn die 2mm had je zelf allang dicht gehad en bij geschilderd in de tijd die het mij koste dit te typen.
Verder werken die tubes albastine waar je het over had ook prima voor gaatjes tot max 5mm, zijn in verhouding voor het materiaal alleen te duur, maar die heb je toch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 22:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gonadan schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:53:

Enkel voor beeldvorming, heb jij van die lasdozen met daarop je schakelaars, of zijn dat gewoon opbouw afdekplaatjes?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
SinergyX schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:51:
Enkel voor beeldvorming, heb jij van die lasdozen met daarop je schakelaars, of zijn dat gewoon opbouw afdekplaatjes?
Dat eerste. En ik heb nu ook een andere serie schakelmateriaal dan eerst, deze is wat strakker. (Lees: smaller)

Mooi om te lezen dat wat hier gepost is ongeveer was wat in mijn hoofd om ging. Het kan op tig manieren en maakt eigenlijk geen hol uit, het makkelijkst is iets wat je in huis hebt. :D

Dan ga ik inderdaad gewoon voor de Alabastine, da's ook gewoon gips uit een tube.

Overigens lekker boeiend dat zo'n topic me tijd kost, ik vind het wel lollig. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickmondria
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-04-2024
Modbreak:Een oud topic schoppen om reclame te maken voor je eigen bedrijf is niet toegestaan
Het algemeen beleid #verbodenspam

[ Voor 82% gewijzigd door tweakduke op 05-06-2020 15:19 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.