Die asus zou ik sowieso niet doen... Heeft weliswaar een SSD, maar de processor is gewoon erg zwak...
Macbook kan, maar dan zit je aan modellen uit 2010/2011, die zijn dus ook alweer 6-7 jaar oud. Zou ik dus ook niet doen.
Als ik jou was zou ik gewoon even langs een lokale mediamarkt/computerwinkel gaan. Daar kun je vast een paar modellen uitproberen. In dit segment zijn er namelijk veelal TN schermen met een resolutie van 1366*768 pixels en als je geluk hebt, een 1920*1080, maar dat is dan nog steeds TN. Het ene TN paneel is natuurlijk beter dan het andere, maar TN kan erg tegenvallen.
Als je gewoon een laptop zoekt met minimaal:
-i3 6100u of i3 7100u
-4GB RAM, liever 8GB en als het even kan met mogelijkheid om RAM bij te kunnen plaatsen (het liefst even opzoeken op internet of anders aan de verkoper vragen)
-128GB SSD (genoeg voor windows + office + bestanden, nadat je windows en office geïnstalleerd hebt, is er nog ongeveer 90 GB over)
-windows 10 home (windows 10 pro kan ook)
-eventueel wifi AC (en als het even kan 5GHz wifi, kun je opzoeken op internet of vragen aan de verkoper)
of 1Gbit/s (100Mbit/s kan ook, maar als je internetsnelheid > 100Mbit/s is, dan haal je +- 90Mbit/s wat jammer is) ethernet aansluiting als je een kabel gaat gebruiken
moet het goed komen. Oja en niet naar die verkopers van elektronicazaken die ook laptops verkopen luisteren. (daarom, is het handig als je zelf veel via internet opzoekt, dan weet je zeker dat het klopt en je niet een onnodig dure laptop aangesmeerd krijgt) Die hebben nauwelijks productkennis en smeren je maar wat aan.
Je kunt natuurlijk ook even in de V&A kijken voor een 2dehands laptop. Daarnaast zijn er genoeg (computerwinkels) die 2dehands laptops aanbieden met 3 maanden garantie
Chromebook kan trouwens ook, maar daar kun je geen office op gebruiken. Dus dan ben je aangewezen op google docs (vind ik zeer traag en erg beperkt in functies) Laptops van de Aldi zijn trouwens ook over het algemeen zeer vriendelijk geprijsd voor de specs. Als je gewoon de specs aanhoudt, die ik aangaf, kun je met vertrouwen een laptop bij de Aldi kopen.
[
Voor 13% gewijzigd door
hoi1234 op 06-07-2017 15:26
]