Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MacBook of Asus?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede MacBook Pro of een Asus.

Ik ga hem vooral gebruiken voor tekstverwerken, internetten, mailen, foto\s versturen. De dagelijkse dingen.

Zelf had ik onderstaande gevonden, maar deze schijnt niet heel goed te zijn.

pricewatch: Asus Vivobook R541SA-DM333T

Maximale prijs is 500 euro.

Wat raden jullie aan? _/-\o_

Groetjes,
Rinske
...

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Koop dan de Asus maar; de goedkoopst leverbare MacBook Pro in de Pricewatch is pricewatch: Apple MacBook Pro 15": 2.53GHz (mid 2009)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
2009... Is dat niet al te oud? En heeft deze dan geen kuren of iets dergelijks ivm oud besturingssysteem?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:59:
2009... Is dat niet al te oud? En heeft deze dan geen kuren of iets dergelijks ivm oud besturingssysteem?
Geen idee; jouw budget is 500 Euro en dat houdt in dat er geen MacBook voor dat geld te krijgen is. Wil je een recent model MBP sinds 01-01-2016, dan is pricewatch: Apple MacBook Pro 2017 13,3" 128GB ssd Spacegrijs (Qwerty) de goedkoopste.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• PeterA
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-11 02:02
Hoi Rinske,

Geen idee wat voor vooronderzoek je precies hebt gedaan, maar laptops verschillen nogal in performance afhankelijk van prijsrange.

Er zijn een aantal modellen te vinden onder de 500 euro grens. Meest bijzondere in deze range zijn misschien dan toch de Chromebooks. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Asus Chromebook C302CA (reviews: Laptop Best Buy Guide - Juni 2017. Is een high end chromebook voor onder de 600 euro.

Daarna komen we toch al bij de 600-1000 euro range. Zijn de basis ultrabookjes een beetje. Bijv de MBP die eerder werd genoemd. Of misschien een Asus zenbook. Deze verschillen tussen 600 en 1000-1500. pricewatch: Asus Zenbook UX410UA-GV024T de Asus Zenbook UX410UA-GV024T begint bij 619 euro. Wil je wat meer, kan je voor de grotere modellen gaan. Of allicht een Dell XPS 13.

Als je alleen wat standaard teksten wil verwerken, beetje browsen, is een chromebookje misschien al voldoende. Afhankelijk van je wensen en budget kan je het zo leuk maken als je wilt.

Je kan ook op vraag en aanbod kijken naar tweedehandse modellen, zijn wat goedkoper en de Tweakers zijn over het algemeen eerlijk over wat er aan hun model mankeert of waarom ze hun laptop wegdoen.

-- PS: mijn persoonlijke favoriet is een Asus zenbook. :) Hebben net zo'n mooie wow-factor als een macbook. :)

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Die asus zou ik sowieso niet doen... Heeft weliswaar een SSD, maar de processor is gewoon erg zwak...
Macbook kan, maar dan zit je aan modellen uit 2010/2011, die zijn dus ook alweer 6-7 jaar oud. Zou ik dus ook niet doen.

Als ik jou was zou ik gewoon even langs een lokale mediamarkt/computerwinkel gaan. Daar kun je vast een paar modellen uitproberen. In dit segment zijn er namelijk veelal TN schermen met een resolutie van 1366*768 pixels en als je geluk hebt, een 1920*1080, maar dat is dan nog steeds TN. Het ene TN paneel is natuurlijk beter dan het andere, maar TN kan erg tegenvallen.

Als je gewoon een laptop zoekt met minimaal:
-i3 6100u of i3 7100u
-4GB RAM, liever 8GB en als het even kan met mogelijkheid om RAM bij te kunnen plaatsen (het liefst even opzoeken op internet of anders aan de verkoper vragen)
-128GB SSD (genoeg voor windows + office + bestanden, nadat je windows en office geïnstalleerd hebt, is er nog ongeveer 90 GB over)
-windows 10 home (windows 10 pro kan ook)
-eventueel wifi AC (en als het even kan 5GHz wifi, kun je opzoeken op internet of vragen aan de verkoper)
of 1Gbit/s (100Mbit/s kan ook, maar als je internetsnelheid > 100Mbit/s is, dan haal je +- 90Mbit/s wat jammer is) ethernet aansluiting als je een kabel gaat gebruiken
moet het goed komen. Oja en niet naar die verkopers van elektronicazaken die ook laptops verkopen luisteren. (daarom, is het handig als je zelf veel via internet opzoekt, dan weet je zeker dat het klopt en je niet een onnodig dure laptop aangesmeerd krijgt) Die hebben nauwelijks productkennis en smeren je maar wat aan.

Je kunt natuurlijk ook even in de V&A kijken voor een 2dehands laptop. Daarnaast zijn er genoeg (computerwinkels) die 2dehands laptops aanbieden met 3 maanden garantie
Chromebook kan trouwens ook, maar daar kun je geen office op gebruiken. Dus dan ben je aangewezen op google docs (vind ik zeer traag en erg beperkt in functies) Laptops van de Aldi zijn trouwens ook over het algemeen zeer vriendelijk geprijsd voor de specs. Als je gewoon de specs aanhoudt, die ik aangaf, kun je met vertrouwen een laptop bij de Aldi kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door hoi1234 op 06-07-2017 15:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor je reactie.

Ik had eerst de Asus type R753UA-T4170T pricewatch: Asus VivoBook R753UA-T4170T gezien, maar ik kan qua prijs echt niet hoger gaan dan 500 euro.
En als ik dan bij vergelijkbaar kijk, zit je al gauw op de 590 euro of meer.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:25:
Dank je wel voor je reactie.

Ik had eerst de Asus type R753UA-T4170T pricewatch: Asus VivoBook R753UA-T4170T gezien, maar ik kan qua prijs echt niet hoger gaan dan 500 euro.
En als ik dan bij vergelijkbaar kijk, zit je al gauw op de 590 euro of meer.
Blijkbaar heb je al gereageerd voordat ik mijn post kon uitbreiden.... Maar je kunt dus ook voor een ALDI laptop gaan. Zeer vriendelijk geprijsd en zolang je maar mijn aanbevolen specificaties aanhoudt kan er niks misgaan. Mijn vader en zus hebben beiden een ALDI laptop. Prima kwaliteit en nog nooit problemen mee gehad.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik was totaal niet te spreken over de bouwkwaliteit van de zenbooks. En dat zou nog tot daar aan toe zijn, als ze je van service zouden voorzien wanneer er wat mis gaat.

En daar laat Asus de boel de laatste jaren flink hangen. Ik heb meerdere notebooks van ze (allemaal dure, high end modellen) ettelijke malen terug moeten sturen omdat het defect niet verholpen werd, terug kwam of omdat er zelfs nieuwe defecten bij kwamen na een retourtje klantenservice.

Zenbook: scharnieren die na maanden (niet jaren) uitlubberen, toetsenbord kabels die loslaten, scherm licht lekkage en oververhitting.

Workstation: afbrekend plastic, poorten die uitvallen, spontane reboots, blauwe schermen, te heet lopen.

Dit met 4 achtereenvolgende modellen, minimaal 4x opsturen per notebook. Ik ben er helemaal klaar mee. Ze verhelpen de klacht niet, komen beloftes niet na en gaan niet voorzichtig met je spullen om.

Ik hoef nooit meer een Asus.

• PeterA
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-11 02:02
@HTT-Thalan Zonde dat je een slechte ervaring hebt met Asus. Ik gebruik zelf al drie jaar een UX301 en mijn vriendin al twee jaar een UX305. Zijn dagelijks gebruikt. Heb een keer een probleem gehad met een ssd die niet meer werkte. Was na de garantieperiode, is gewoon een nieuwe ingezet zonder kosten. Scharnieren doen het prima, toetsenbord werkt naar behoren. UX301 wordt bij intensief gebruik warm boven het toetsenbord, maar dat was bekend.

• alex2b
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-10 22:43
Hoi Rinske,

Heb je al een keuze gemaakt?

Ik heb drie Asus-laptops (UX301, UX305 en F205T) maar sinds een week ook een Acer Chromebook 14. Ik heb daar zojuist een review over geplaatst.

Voor de toepassingen die jij beschrijft, is deze uitstekend geschikt, en dat voor heel weinig geld (minder dan 375 Euro). Microsoft Office Online draait er ook gewoon op.
--
Groet,

Alex
Pagina: 1