Mijn vraag
Ik heb sinds gisteren een upgrade voor mijn systeem. Hier heb ik mijn fx-6300 vervangen voor een R5 1600 met een b350 PC Mate.
Alles liep vloeiend tijdens het spelen van PUBG, stuk beter dan dat het deed met mijn fx-6300. Alleen toen ik wou overclocken en ik met cinebench mijn score ging bekijken. Bleek deze enorm laag te zijn. Ik keek en het bleek dat er maar 3 cores en 6 threads gebruikt werden. Nu keek ik daarna via cpu-z en hier wordt precies hetzelfde aangegeven.
Ik weet nou eigenlijk niet, waar dit aan kan liggen.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik draai windows 10.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Bios naar de nieuwste versie te updaten (geen resultaat)
- Bios terugzetten naar standaard waarden (geen resultaat)
- Aantal cores via 'msconfig' op 6 zetten. (geen resultaat)
Ik hoop dat iemand weet, wat er misschien mis kan zijn. Ik hoop natuurlijk dat het gewoon een software fout is, maar het is toch wel vervelend.
Ik heb sinds gisteren een upgrade voor mijn systeem. Hier heb ik mijn fx-6300 vervangen voor een R5 1600 met een b350 PC Mate.
Alles liep vloeiend tijdens het spelen van PUBG, stuk beter dan dat het deed met mijn fx-6300. Alleen toen ik wou overclocken en ik met cinebench mijn score ging bekijken. Bleek deze enorm laag te zijn. Ik keek en het bleek dat er maar 3 cores en 6 threads gebruikt werden. Nu keek ik daarna via cpu-z en hier wordt precies hetzelfde aangegeven.
Ik weet nou eigenlijk niet, waar dit aan kan liggen.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 213,95 | € 213,95 |
| 1 | MSI B350 PC Mate | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 458,31 | € 458,31 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB | € 66,50 | € 66,50 |
| 1 | Corsair CX600M | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial MX200 2,5" 250GB | € 93,- | € 93,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 929,71 | |
Ik draai windows 10.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Bios naar de nieuwste versie te updaten (geen resultaat)
- Bios terugzetten naar standaard waarden (geen resultaat)
- Aantal cores via 'msconfig' op 6 zetten. (geen resultaat)
Ik hoop dat iemand weet, wat er misschien mis kan zijn. Ik hoop natuurlijk dat het gewoon een software fout is, maar het is toch wel vervelend.