Toon posts:

Twee verloopstekkers tegelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste keer op dit forum, ik heb dit account gemaakt om deze vraag te stellen.

Mijn vraag
Ik heb een ps4, maar alleen een tv in de woonkamer. Ik wil graag op mijn kamer gamen, alleen geen tv, dus had ik bedacht om het beeldscherm van een computer te gebruiken. Even snel gekeken hoe dit werkt en een verloopstekker gekocht van hdmi naar dvi. Hier was ik de fout ingegaan, want het beeldscherm heeft geen dvi ingang, maar een avg ingang. Nu kijk ik op Internet en zie ik een verloopstekker van hdmi naar avg voor €20 en een verloopstekker van dvi naar avg voor €10. Ik wil niet onnodig te veel betalen, dus nu is mijn vraag: is het mogelijk om twee verloopstekkers te gebruiken? Misschien is het een simpele vraag, maar ik wil niet weer het verkeerde kopen. Bij voorbaat dank voor de antwoorden.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06:01

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ja op zich zou je twee verloopstekkers kunne gebruiken, maar waarom?
Op amazon.de heb je deze voor €7 en dan heb je maar één verloopje nodig.
Verder is de aansluiting niet avg, maar VGA.

https://www.amazon.de/gp/...age_o01_s01?ie=UTF8&psc=1

Die heb ik zelf in gebruik en werkt prima. :)

[ Voor 8% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 06-07-2017 13:08 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het snelle antwoord! Ik heb alleen een verloop nodig met een hdmi female en vga male, dus daarom niet het product dat jij stuurde. Ik koop denk ik een dvi naar vga verloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Dat gaat niet werken

hdmi is volledig digitaal en vga is volledig analoog. De verwarring ligt in het feit dan DVI een beetje van beide is.

DVI_I heeft zowel een digitaal signaal (hetzelfde signaal als hdmi) en een analoog signaal (net als vga).

Een hdmi-DVI converter maakt levert een DVI-D aansluiting op (enkel digitaal). En een dvi-vga converter pakt het (dan niet bestaande) analoge deel van het signaal.

Zo'n hdmi-vga converter bevat de nodige elektronica om die digitaal analoog conversie te doen.

Daarom zijn die HDMI<-->DVI en die DVI<-->VGA converters ook zo goedkoop. Het is puur een andere connector met hetzelfde signaal.

[ Voor 102% gewijzigd door timberleek op 06-07-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:12
DVI naar VGA verloop heb je waarschijnlijk niks aan omdat de HDMI naar DVI convertor die signalen niet levert. Je hebt daar waarschijnlijk een wat actievere convertor voor nodig.

*edit* zoals deze: https://www.startech.com/...pterconverter~HD2VGAMICRO

[ Voor 27% gewijzigd door anboni op 06-07-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:36

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Een VGA-aansluiting is een analoge aansluiting, een HDMI-aansluiting is een digitale aansluiting. Deze zijn dus niet met elkaar te verbinden (zonder dure omvormers). Heb je geen andere ingang op je monitor? Zo ja, welke?

- Edit -

Dure omvormers valt dus blijkbaar mee. Wat @T.Kreeftmeijer ook zegt, 7 euro bij Amazon.

[ Voor 19% gewijzigd door Flimovic op 06-07-2017 13:20 ]

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:50
Verwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:14:
Bedankt voor het snelle antwoord! Ik heb alleen een verloop nodig met een hdmi female en vga male, dus daarom niet het product dat jij stuurde. Ik koop denk ik een dvi naar vga verloop.
Dit gaat niet werken, wat T.Kreeftmeijer zegt wel, je hebt een actief stukje apparatuur nodig om het signaal om te zetten naar analoog ( VGA )

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Flimovic schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:16:
Een VGA-aansluiting is een analoge aansluiting, een HDMI-aansluiting is een digitale aansluiting. Deze zijn dus niet met elkaar te verbinden (zonder dure omvormers). Heb je geen andere ingang op je monitor? Zo ja, welke?
Ik vind €7 euro voor een actief verloopje niet echt duur ofzo. Natuurlijk zijn er betere is heb deze alleen in gebruik om de NAS aan een schermpje te hangen. Niet heel spannend dus. Voor gamen zou ik wel een wat luxere aanbevelen. De beeldkwaliteit is dus niet fantastisch, maar genoeg voor mijn doel.

@Verwijderd
Inderdaad zoals de andere hier ook zeggen, heb je een actief verloopje nodig. DVI-D/I en HDMI zijn beide digitaal. DVI-A/I en VGA zijn analoog.

[ Voor 4% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 06-07-2017 13:22 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:36

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:20:
[...]

Ik vind €7 euro voor een actief verloopje niet echt duur ofzo. Natuurlijk zijn er betere is heb deze alleen in gebruik om de NAS aan een schermpje te hangen. Niet heet spannend dus. Voor gamen zou ik wel een wat luxere aanbevelen.

@Verwijderd
Inderdaad zoals de andere hier ook zeggen, heb je een actief verloopje nodig. DVI-D/I en HDMI zijn beide digitaal. DVI-A en VGA zijn analoog.
Of nog beter, een andere (digitale) ingang op de monitor. Bijna elke monitor heeft wel meerdere ingangen.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:20:
[...]
Inderdaad zoals de andere hier ook zeggen, heb je een actief verloopje nodig. DVI-D/I en HDMI zijn beide digitaal. DVI-A en VGA zijn analoog.
DVI-D is alleen digitaal
DVI-A is alleen analogo
DVI-I heeft beide tegelijk
Flimovic schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:21:
[...]

Of nog beter, een andere (digitale) ingang op de monitor. Bijna elke monitor heeft wel meerdere ingangen.
Daar zal je je op verkijken. Zeker de wat oudere en/of goedkopere monitoren hebben vaak enkel VGA of iets dergelijks

[ Voor 33% gewijzigd door timberleek op 06-07-2017 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Flimovic schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:21:
[...]

Dat is inderdaad het beste, maar dat heeft het scherm van @Verwijderd niet. Zegt hij. Welk scherm is het eigenlijk?
timberleek schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:22:
[...]

DVI-D is alleen digitaal
DVI-A is alleen analogo
DVI-I heeft beide tegelijk
Aangepast. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het scherm heeft ook nog een ac ingang met drie uitsteeksels. Bedankt allemaal ik waardeer jullie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een redelijk oud scherm van acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolBee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 23:07

ToolBee

Audiofiel met soldeerbout

Verwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:14:
Ik heb alleen een verloop nodig met een hdmi female en vga male...
Ik vrees dat dat precies andersom moet zijn. :)
De HDMI-uitgang (op elk apparaat) is "female". Daar gaat dus een "male" in. Op je monitor heeft de VGA-aansluiting allemaal pennetjes (pieletjes?..). Daar moet dan weer een "female" steker op.

Tot zover de les biologie... :)

Gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:42

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Verwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:24:
Het scherm heeft ook nog een ac ingang met drie uitsteeksels. Bedankt allemaal ik waardeer jullie antwoorden.
AC is stroom dus dat gaat niet werken, je zult een actieve converter moeten hebben, via ebay hoeft dat niet zo duur te zijn.

Zie: http://www.ebay.com/itm/T...061984:g:RqgAAOSwYlRZFBNl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

ToolBee schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:27:
[...]

De HDMI-uitgang (op elk apparaat) is "female". Daar gaat dus een "male" in. Op je monitor heeft de VGA-aansluiting allemaal pennetjes (pieletjes?..). Daar moet dan weer een "female" steker op.
Volgens mij is VGA op een apparaat altijd female. En de kabels die je dan gebruikt male-male. Tenzij verlengkabels.
Ja inderdaad, de technische biologie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolBee

ToolBee

Iets anders; een monitor met alleen VGA gaat een enorme input-lag geven, waarschijnlijk. Ook is de refresh-rate van het scherm wellicht nog "ouwerets" laag.
Is het een oudere monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ToolBee schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:27:
[...]

De hdmi stekker van min ps4 moet in het verloop dan moet het verloop toch HDMI female zijn? In de VGA ingang van de computer zitten gaatjes, daar gaat dan toch een male VGA in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolBee

ToolBee

T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:30:
[...]

Volgens mij is VGA op een apparaat altijd female. En de kabels die je dan gebruikt male-male. Tenzij verlengkabels.
..Blub!.. Ik zat tegen mijn kvm-switch aan te koekeloeren.
duss... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ToolBee schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:30:
Iets anders; een monitor met alleen VGA gaat een enorme input-lag geven, waarschijnlijk. Ook is de refresh-rate van het scherm wellicht nog "ouwerets" laag.
Is het een oudere monitor?
Uit 2008 kom ik net achter. Ik wil wel fijn kunnen gamen, dus misschien moet ik dit idee maar laten varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolBee

ToolBee

2008 is nog te doen misschien.

En je hebt gelijk natuurlijk als je het verloop ná een HDMI-kabel wilt zetten.
Mijn keus zou dat kastje uit een van de eerste links zijn, met alleen een lange VGA naar de monitor. En het audio kabeltje moet ook ergens in. Of je sluit daar een koptelefoon op aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je het budget hebt is een goede 1080p monitor kopen de beste oplossing.

categorie: Monitoren

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:37:
Als je het budget hebt is een goede 1080p monitor kopen de beste oplossing.

categorie: Monitoren
Een goed idee, maar voor dat geld moet ik eerst de overweging maken om nieuwe monitor of een tweedehands tv scherm te kopen. De grootte van een 32 inch scherm lijkt me namelijk heel erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:42:
[...]

Een goed idee, maar voor dat geld moet ik eerst de overweging maken om nieuwe monitor of een tweedehands tv scherm te kopen. De grootte van een 32 inch scherm lijkt me namelijk heel erg prettig.
Formaat van het scherm is puur afhankelijk van de afstand. Als jij op twee meter afstand zit is 32" prima, als je op minder dan een meter zit zou ik het niet aanraden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1