Recente ervaringen wachttijden Schiphol?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:47
Beste mede Tweakers,

Zijn er onlangs mensen nog op Schiphol geweest? Ik lees op het nieuws horrorverhalen over de wachttijden en vroeg mij af waar ik rekening mee moest houden. Is het echt zo dramatisch nu, of valt het enigszins mee? Over twee weken vertrek ik naar Kos. Topdrukte in die tijd. Voor Europese vluchten moeten wij 2 uur van tevoren op Schiphol zijn, maar eerder aanwezig is verstandig. Maar hoe erg is het? Moet ik er 5 uur van tevoren zijn?

Beste antwoord (via Piet_Piraat7 op 06-07-2017 14:26)

• Larick
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-05 16:45
In de app van Schiphol (https://www.schiphol.nl/nl/download-de-schiphol-app) kan je je vlucht zoeken en aanvinken. Hiermee krijg je updates over gate wijziginen etc. maar ook staat er de verwachte/actuele drukte bij de beveiliging.

Vorige week vrijdagochtend (vlucht 5:10) was dit 0-5 min. 3 weken geleden op vrijdag rond 13:00 was het ook minimaal.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Het is belangrijk om te weten hoe laat je vliegt aangezien de drukt afhankelijk is van het tijdstip.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
's ochtends 5:05 vertrekken we

[ Voor 25% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 06-07-2017 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:01
Heb je koffers mee of vlieg je puur op handbagage? De Schiphol app heeft trouwens tegenwoordig de wachttijden van security bij de vlucht staan, dus die kan je downloaden om een indicatie te krijgen.

2 uur zal trouwens wel ruim zat zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door Nat-Water op 06-07-2017 12:50 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
We hebben koffers ja en handbage :) sorry, vergeten bij te vermelden. Ik hoor dan weer verhalen dat iemand 4 uur van tevoren aanwezig was en net op 5 minuten na zijn vlucht haalt.

[ Voor 44% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 06-07-2017 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

2 uur is meer dan zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 22:18

nlboy

Alles kitz?

Vlucht vertrekt dan? Wij hadden met Pinksteren ook dezelfde tijd en het was bizar rustig op Schiphol. Volgens mij is de drukte vooral begin middag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:13

Rmg

Bereid je maar voor op en wachttijd bij terugkomst :X

20 mei om 1 uur smiddags gevlogen - stond binnen een uurtje achter de douane.
10 juni sochtends aangekomen - heeft ruim 2 uur geduurd voor we bij de bagage band waren. Superfijn met een jetlag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:01
Rmg schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:51:

10 juni sochtends aangekomen - heeft ruim 2 uur geduurd voor we bij de bagage band waren. Superfijn met een jetlag
Dan loop je om. Genoeg wegen op Schiphol. Laatst ook vanuit Bulgarije. 1e beste douane stond een rij voor, naar andere pier gelopen, daar de uitgang gepakt. Daar stond niemand.
Verder vliegt TS gewoon binnen Schengen, dus zal de paspoortcontrole wel meevallen.

[ Voor 12% gewijzigd door Nat-Water op 06-07-2017 12:55 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Rmg schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:51:

Paspoortcontrole. De douane loop je typisch gezien binnen 5 seconden doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-04 11:22
De wachtrijen waren weg, maar de vakantieperiode begint weer. Niemand weet hoe de status nu is. Ik verwacht ook dat 2 uur meer dan genoeg is, maar durf dat niet te adviseren. Zou "gewoon" de richtlijnen van Schiphol volgen. Op hun app komen waarschuwingen als de wachtrijen weer oplopen. Hou dat in de gaten.

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suigetsu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-05 22:30
13 juni Europese vlucht rond 17:00.
3 uur van te voren aanwezig maar enkel voor de handbagage 15 minuten moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Geklootzak met bagage.
Op zich wel typisch... allerlei maatschappijen volgen de voorbeelden van prijsvechters ((veul) betalen voor ruimbagage). Resultaat is dat mensen steeds meer handbagage meenemen. Waarop de maatschappijen tegen de luchthavens gaan klagen dat het verwerken van de rijen wachtende passagiers zolang duurt, en je tegenwoordig het snelst kunt inchecken als je zonder bagage reist...

Als ze nu eens stoppen met extra toeslag op ruimbagage, dan worden de rijen vanzelf korter...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Larick
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-05 16:45
In de app van Schiphol (https://www.schiphol.nl/nl/download-de-schiphol-app) kan je je vlucht zoeken en aanvinken. Hiermee krijg je updates over gate wijziginen etc. maar ook staat er de verwachte/actuele drukte bij de beveiliging.

Vorige week vrijdagochtend (vlucht 5:10) was dit 0-5 min. 3 weken geleden op vrijdag rond 13:00 was het ook minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

AZ -> VV

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:49

thijsco19

KTM 990 SMT

Was er gisteren nog geweest, een paar maten wegbrengen en zelf ga ik maandag weg.
Was zo rond het einde van de middag / begin avond.
Geen extra drukte gezien. Gewoon de normale drukte, zo half uurtje wachten denk voor de bagage drop/incheck balie. Douane viel volgens mij ook wel mee.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Pagina: 1