Ik bezit de volgende setup qua audio
Marantz SR7010 AV receiver
Front speakers 2x Kef IQ90 8 Ohm
Center speaker 1x Kef IQ60 8 Ohm
Surround Speakers 2x Kef IQ50 8 Ohm
Sourround Back Speakers 2x Kef IQ10 8 Ohm
Atmos Speakers 2x Elac A4 Debut 6 Ohm
Mijn vraag is moet ik nu de versterker Ohm setting op 8 of 6 Ohm zetten?
Heb de FAQ erop na gelezen, maar wordt er niet echt wijs uit.
Ook heb ik begrepen dat als je de Ohm lager zet, de versterker harder moet werken(verkorting levensduur) van receiver. Aan de andere kant ben ik bang dat de Kef Speakers er onder lijden.
Wat ik zoal luister is muziek stereo op een volume van maximaal -25 DB (volume setting)
Films met alles erop en eraan op volume van -25 DB soms -20 DB nooit hoger dan dat. Zeg maar 60% dus.
Wat is nu de beste instelling? Veel tegenstrijdende verhalen op internet. Zelfs een YouTube filmpje dat die switch er alleen maar op zit om certificatie te krijgen.
Marantz SR7010 AV receiver
Front speakers 2x Kef IQ90 8 Ohm
Center speaker 1x Kef IQ60 8 Ohm
Surround Speakers 2x Kef IQ50 8 Ohm
Sourround Back Speakers 2x Kef IQ10 8 Ohm
Atmos Speakers 2x Elac A4 Debut 6 Ohm
Mijn vraag is moet ik nu de versterker Ohm setting op 8 of 6 Ohm zetten?
Heb de FAQ erop na gelezen, maar wordt er niet echt wijs uit.
Ook heb ik begrepen dat als je de Ohm lager zet, de versterker harder moet werken(verkorting levensduur) van receiver. Aan de andere kant ben ik bang dat de Kef Speakers er onder lijden.
Wat ik zoal luister is muziek stereo op een volume van maximaal -25 DB (volume setting)
Films met alles erop en eraan op volume van -25 DB soms -20 DB nooit hoger dan dat. Zeg maar 60% dus.
Wat is nu de beste instelling? Veel tegenstrijdende verhalen op internet. Zelfs een YouTube filmpje dat die switch er alleen maar op zit om certificatie te krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door blueface op 06-07-2017 12:34 ]