Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maypole
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Sinds een week of 2 valt mijn beeld soms weg tijdens het gamen. Het beeld is dan een seconde of 2 zwart, waarna het beeld weer terug komt.
De eerste keer dat dit gebeurde was toen ik PUBG voor het eerst speelde, een week of 2 terug. De instellingen stonden standaard op ultra. Dat zorgde er voor dat om de paar seconden het beeld wegviel. Toen ik de instellingen bijstelde naar Medium leek het probleem aanvankelijk verholpen. In PUBG viel het beeld alleen als ik het spel net opgestart had misschien 1x weg.

In Metro Redux 2033 valt het beeld ook weg, maar dan alleen in de introfilmpjes van de makers/sponsors. In de game zelf niet, dus ik vond dat niet storend.

Gister speelde ik Stellaris -grafisch niet echt een hoogstaand spel- en daar was het beeld echt een stroboscoop. Als ik alt-tab naar een ander programma doe was het beeld direct weer stabiel, om vervolgens gelijk weer te gaan knipperen als ik terugkeerde naar het spel. Voorheen had ik in Stellaris dit probleem nooit. Toen ik daarna PUBG ging spelen had ik nergens meer last van.

In HWmonitor zag ik niet echt hele rare zaken. De temperatuur komt niet boven de 75 graden en zat meestal rond de 65 graden, dus het lijkt mij geen temperatuur dingetje te zijn. Wat me wel opviel is dat hij in Stellaris op 100% load zat, en dat lijkt mij toch sterk met zo'n grafisch simpel spelletje, maar zou er toch niet voor mogen zorgen dat ik naar een stroboscoop kijk?

In een poging dit op te lossen heb ik handmatig de fans op maximaal gezet, maar dat hielp niks.

Radeon drivers enz. zijn allemaal up to date. Ik heb geen overkloks op dit moment.

Dit is mijn systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 319,95€ 319,95
1Asus Prime B350-Plus€ 92,95€ 92,95
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 0,-€ 0,-
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 67,-€ 67,-
1Fractal Design Define S€ 74,95€ 74,95
1Asus MG278Q Zwart€ 489,-€ 489,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 24,95€ 24,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
1Corsair RM550x€ 90,-€ 90,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 95,49€ 95,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.381,29

Iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken en hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:55

jgj82

Ja, maar = nee

Welke monitor gebruik je, en wat voor verbinding van je GPU naar de monitor?

Ik had hier met een R9 290 en een mindere HDMI Kabel ook last van. Geswitched naar een goede DisplayPort kabel en opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maypole
  • Niet online
Monitor is de Asus MG278Q Zwart en ik gebruik de meegeleverde DisplayPort kabel.
Ik speel in 1440p resolutie.

Op zich lijkt het mij niet aan de kabel kunnen liggen. Als ik vanuit de game switch naar een ander programma, zelfs als dat programma draait in een verkleind venster met de game draaiend op de achtergrond, dan is het probleem weg. Lijkt me niet dat een klein venster met een ander programma op de voorgrond opeens de bandbreedte die over de kabel gaat verminderd of iets dergelijks.
Los daarvan bestond het probleem eerst niet in dezelfde configuratie. Als er al hardware defect zou gaan lijkt me de kabel het minst voor de hand liggend.

Het systeem is overigens 3 maanden oud, heb toen alles, ook de monitor, nieuw gekocht..

In het kader van oorzaken uitsluiten zal ik het vanavond evengoed even proberen met een andere kabel, heb er hier wel een paar liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maypole
  • Niet online
Andere kabel heeft geen effect,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:25
Draai een CPU en GPU benchmark tegelijkertijd.
En heb je een andere voeding om te proberen? Zoja probeer het.

Het is trouwens redelijk normaal dat je GPU op 100% load zit. Je GPU wil zoveel mogelijk FPS er uit persen. En maakt het niet uit of je nu 60 FPS moet "renderen" of 600. Hij zal altijd zijn stinkende best doen. Constant 100% is een teken dat de rest van je Systeem geen bottleneck vormt voor je GPU.

En is het alleen bij "load" of ook als hij gewoon in windows staat?

[ Voor 7% gewijzigd door loki504 op 07-07-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maypole
  • Niet online
In een benchmark gebeurd er niet zo veel geks. Cinebench geeft 107, wat een normale score is.
Ik heb helaas geen andere voeding om het mee te testen.

Het probleem komt alleen voor bij load, maar niet persee bij zware load. Gewoon in windows heb ik het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maypole
  • Niet online
Dacht, misschien is het aardig om even een update te geven.

Ik heb nog meer getest en wat gelezen over dit probleem.

Als ik stream op Twitch dan zijn de wegvallende beelden niet te zien; het beeld loopt daar gewoon door.
Daarmee is uitgesloten dat het in de voeding zou kunnen zitten.

Ik heb in de Radeon instellingen zitten kloten. Als ik Freesync uit zet en de GPU scaling op full panel zet, dan lijkt het probleem een stuk minder. In Stellaris heb ik het probleem niet meer. In PUBG nog wel, maar voor m'n gevoel een stuk minder.

Mocht iemand nog tips hebben dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:18
Maypole schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:39:
Dacht, misschien is het aardig om even een update te geven.

Ik heb nog meer getest en wat gelezen over dit probleem.

Als ik stream op Twitch dan zijn de wegvallende beelden niet te zien; het beeld loopt daar gewoon door.
Daarmee is uitgesloten dat het in de voeding zou kunnen zitten.

Ik heb in de Radeon instellingen zitten kloten. Als ik Freesync uit zet en de GPU scaling op full panel zet, dan lijkt het probleem een stuk minder. In Stellaris heb ik het probleem niet meer. In PUBG nog wel, maar voor m'n gevoel een stuk minder.

Mocht iemand nog tips hebben dan hoor ik dat graag!
Ik heb een msi rx480 4gb en ervaar hetzelfde. Heb het ook alleen nog maar onder load. De monitor blijft gewoon aan, maar effe 1 a 2 seconden gewoon zwart beeld.
Ik heb ook al van alles geprobeerd, maar niks verhelpt het. Soms is het ook heel lang niet en dan ineens weer af en toe. Heel apart. Kan er op internet ook niks over vinden...

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De voeding kan dit onmogelijk veroorzaken. Een defecte voeding laat je PC crashen of uitvallen, deze PC draait gewoon door. Maar als het niet aan het scherm of kabel ligt dan is de videokaart het meest logische. Dan niet de GPU of het videogeheugen maar later op de videokaart omdat er niks crashed.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caracca
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06-2024
Maypole, ik heb precies hetzelfde met mijn rx580.

De oplossing voor mij was om terug te gaan naar de drivers van afgelopen Mei (17.5.2?). Ik heb deze week nog de driver van July geïnstalleerd(heb heb het ook met de drivers van Juni gehad), echter kreeg ik in PUBG bijvoorbeeld weer random black screens (van max 2 sec max.).

Dus misschien een optie om terug te gaan naar de 17.5.2. driver, om te kijken of dit het probleem voor jou verhelpt.
Pagina: 1